توسط گسترش فناوری خوارزمی/

آغاز عملیات احداث پایلوت نیمه صنعتی «گوگردزدایی»، «کک‌سازی تاخیری» و «الکترود گرافیتی» برای اولین بار در ایران

آغاز عملیات احداث پایلوت نیمه صنعتی «گوگردزدایی»، «کک‌سازی تاخیری» و «الکترود گرافیتی» برای اولین بار در ایران
لینک کوتاه کپی شد

احداث پایلوت نیمه‌صنعتی پیوسته «گوگردزدایی»، «کک‌سازی تاخیری» و «الکترود گرافیتی» و راه‌اندازی واحد صنعتی تولید کک سوزنی که برای نسختین بار در کشور به اجرا در خواهد آمد، میان شرکت گسترش فناوری خوارزمی و سرمایه‌گذاری غدیر با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز گردید.

به گزارش طلانیوز: مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی در مراسم امضا تفاهم نامه، ضمن ارائه توانمندی ها و تجارب ارزشمند خوارزمی در حوزه بومی سازی فناوری تولید صنعتی انواع کاتالیست های مورد نیاز صنایع فولاد، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این پروژه در مدت زمان 18 ماه به انجام خواهد رسید و با دستیابی به دانش فنی تولید انواع کک و الکترود گرافیتی، کشور با ورود به جمع معدود کشورهای جهان که فناوری تولید کک سوزنی را در اختیار دارند، از واردات این محصولات استراتژیک کاملاً بی نیاز خواهد شد.

دکترامیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نیز در خلال این مراسم گفت: امیدوارم با این اتفاق، بخش مهمی از مواد اولیه صنعت فولاد، در داخل کشور و بر پایه دانش ایرانی تولید شود.

وی گفت: این دو ماده در صنعت آلومینیوم کاملاً وارداتی است و برای تولید آن در صنعت فولاد هم تلاش‌هایی شده است. اما مدلی که امروز برنامه ریزی شده، برای نخستین بار در کشور اجرایی خواهد شد. به گفته وی، این دانش فنی در مرحله اول با سرمایه‌گذاری نزدیک به 5 میلیون یورو در مقیاس پایلوت تثبیت گردیده و سپس کارخانه صنعتی که بر مبنای این دانش طراحی و ساخته خواهد شد، با هدف تولید بخش بزرگی از نیاز سالانه کشور به انواع کک راه اندازی می گردد.

دکترحسینی افزودند: اولین نکته در همکاری با شرکت های دانش بنیان، اعتماد و دومین نکته الزام وجود ساز و کارهای مناسب در شرکت های تولیدی یا سرمایه گذار، برای درک فضای حوزه کسب و کار دانش بنیان است. در غیر این صورت، مجموعه های تولیدی درکی از فرایند های دانش بنیان نخواهند داشت. وی خاطرنشان ساخت که مجموعه دانش بنیان خوارزمی، یکی از مهمترین بازیگران اصلی تولید کاتالیست در ایران است و در حال حاضر، صنعت فولاد و پتروشیمی کشور، وابستگی فراوانی به تولیدات دانش بنیان این شرکت دارند.

آغاز عملیات احداث پایلوت نیمه صنعتی «گوگردزدایی»، «کک‌سازی تاخیری» و «الکترود گرافیتی» برای اولین بار در ایران

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه