به همت جوانان متخصص و سختکوش آلومینیوم جنوب لامرد رقم خورد:

کسب افتخاری بزرگ برای آلومینیوم کشور

کسب افتخاری بزرگ برای آلومینیوم کشور
لینک کوتاه کپی شد

به همت جوانان متخصص ، توانمند ، پرتلاش و جهادی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد ،افتخاری بزرگ در صنعت آلومینیوم کشور رقم خورد و رکورد بی سابقه و بی نظیر تولید آند در مدت یک ماه ، در بزرگترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور به ثبت رسید.

به گزارش طلانیوز: در سالی که از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین نامگذاری شده است ، جوانان متخصص ، توانمند ، سخت‌کوش و جهادی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد ، موفق شدند افتخاری بزرگ را در صنعت آلومینیوم کشور رقم زده و رکورد بی سابقه و بی نظیر تولید آند در طول مدت یک ماه از زمان افتتاح و بهره برداری در این واحد عظیم صنعتی را به نام خود ثبت کنند.

رکوردی که در تمام مجتمع های آلومینیوم کشور بی‌سابقه است. بنا به این گزارش ، در حالی که بیشترین تعداد بلوک آند تولید شده در مدت یک ماه، از ابتدای افتتاح و راه اندازی تاکنون و در فروردین ماه سال جاری 12122 بلوک بوده است ، اما علیرغم وجود مشکلات فراوان در تامین برخی از تجهیزات اصلی و یا مشکل کمبود برق ، این تعداد در تیرماه 1401به 15450 بلوک رسید که این میزان تولید ، نه تنها در صنعت آلومینیوم کشور یک رکورد محسوب می‌شود، بلکه از متوسط مقدار ماهیانه آند تولیدی به میزان 14830 بلوک آند که در طراحی این واحد صنعتی و در شرایط ایده‌آل پیش‌بینی شده است ، فراتر می باشد.

اضافه می شود آند نقشی اساسی در فرایند تولید آلومینیوم ایفا می‌کند.بلوک های آند یک تنی ، ضمن انتقال جریان الکتریکی ، در واکنش احیاء آلومینیوم مصرف می گردد.کیفیت آند های تولیدی ، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت شمش های تولید شده و فرایند آن دارد و در واقع آند با کیفیت مناسب در سلول‌های احیا ، تسهیل کننده فرایند تولید و تضمین کننده محصول می باشد.

شمش های تولیدی در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ، دارای خلوص 99/7درصد تا 99/9 درصد می باشند .

سالکو تنها واحد ذوب آلومینیوم در کشور است که همه کارگاه های لازم جهت تولید آند مورد نیاز خود را احداث کرده است.

کارخانه آندسازی سالکو با ظرفیت تولید سالانه 164 هزار تن آند، متشکل از بخش های کاربردی تولید آند خام ،پخت آند و میله گذاری است که با تولید متوسط روزانه 450 آند نیاز واحد احیا را مرتفع می سازد.

آلومینیوم

آلومینیوم

کسب افتخاری بزرگ برای آلومینیوم کشور

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه