ایمیدرو/

اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی

اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی
لینک کوتاه کپی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: طرح تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در ۱۵ هزار کیلومتر مربع از پهنه استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

به گزارش طلانیوز: علیرضا عباس زاده، یکشنبه شب 23 مرداد در نشست بررسی طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان افزود: این طرح در شهرستان های بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ظرفیت معدنی خوبی در خراسان جنوبی شناسایی شده است گفت: داده های این طرح در هفته دولت سال جاری رونمایی می شود و برای مراحل بعدی در اکتشاف معدنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف دخایر معدنی در خراسان جنوبی در برنامه زمان بندی خودش اجرا شد که یک رکودشکنی در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های معدنی، مزیت برتر خراسان جنوبی برای توسعه است افزود: همت بالای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درخصوص کشف این منابع خدادادی قابل تقدیر است.

عباس زاده بیان کرد: باید این پروژه تکمیل و ظرفیت های معدنی را به مرحله بهره برداری برسانیم چراکه مزیت معدنی با قابلیت اقتصادی بالا در کشور شناخته شود.

وی پایه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را استفاده از ظرفیت های معدن دانست و گفت: اجرای این طرح برای خراسان جنوبی امیدبخش است و انجام این کار بزرگ قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نیاز است روند اجرای این طرح بزرگ در استان مستندسازی شود تا در حافظه تاریخی صنعت و معدن خراسان جنوبی به یادگار بماند.

وی با بیان اینکه مراحل بعدی اجرای طرح نیز باید با قوت دنبال شود تا ظرفیت های معدنی استان به مرحله بهره برداری و شکوفایی برسد، گفت: باید در زمینه سرمایه گذاری در حوزه معدن استان بیش از گذشته توجه شود و دولت سیزدهم در این خصوص پای کار است.

عباس زاده ادامه داد: ما در خراسان جنوبی به عنوان یک استان برخوردار معدنی آمادگی لازم را برای همکاری در راستای توسعه بخش معدن و سرمایه گذاری داریم.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در دیگر زمینه ها، گفت: براساس برداشت های اولیه از ثبت زمینی داده های هواشناسی در بیابان لوت در منطقه خراسان جنوبی دمای 73 درجه به ثبت رسیده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با ثبت این درجه دما به دنبال آن هستیم که با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان های بین المللی، گرمترین نقطه زمین را در محدوده سرزمینی خراسان جنوبی به ثبت برسانیم تا از این ظرفیت جهانی بیشترین استفاده را در حوزه گردشگری استان داشته باشیم.

گفتنی است؛ نشست ارائه گزارش و بررسی آخرین وضعیت طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور و ایمیدرو در بیرجند برگزار شد.

براساس توافق نامه سه جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای اجرای تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در کشور، خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان کشور برای اجرای این طرح برگزیده شد.

اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه