رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به آفریقا در سال ۱۴۰۰/

عبور از تجارت یک میلیارد دلاری با آفریقا در ماه جاری

عبور از تجارت یک میلیارد دلاری با آفریقا در ماه جاری
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر صمت گفت: در آفریقا شاهد رشد 100 درصدی صادرات به این قاره هستیم و در آبان سالجاری حجم صادرات با این کشورها از یک میلیارد دلار می‌گذرد.

به گزارش طلانیوز و به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بازاری به بزرگی یک میلیارد و 300 میلیون نفر برای محصولات کشورمان وجود دارد به نام آفریقا، کشوری در حال توسعه با هزار میلیارد دلار تجارت سالانه که اغلب اقلام مورد نیاز خود را وارد می‌کند و حالا سفرای آن به دنبال دانش داخلی آمده اند.

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت، اخیرا با حضور در رسانه ملی اظهار داشت: در حوزه آفریقا شاهد رشد 100 درصدی صادرات هستیم و در آبان ماه حجم صادرات با این کشورها از یک میلیارد دلار می‌گذرد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته، ایران کشوری صادراتی نبوده و مازاد مصرف خود را صادر می‌کرد، اما هم اکنون کل زنجیره را صادراتی کرده‌ایم و زمانی که تولید مشترک باشد، باید تمامی استانداردهای طرف مقابل را اعمال کنیم. به‌طور مثال در حوزه لبنیات امروز سخت گیرانه‌ترین استانداردها را در حوزه اوراسیا و اروپا اعملا کرده‌ایم.

در پی این گزارش، آفریقا یک شریک تجاری قدیمی برای ایران است. قاره‌ای که 20 درصد از خشکی‌‌ها و 14 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد و طبقه گفته حسین گیوزاد، رئیس شرق آفریقای وزارت امور خارجه، صدها سال است که این ارتباط ادامه دارد. سرزمینی که هم می تواند خریدار محصولات و هم فروشنده مواد اولیه برای ایران باشد.

همچنین، حسین گیوزاد، رئیس شرق آفریقای وزارت امور خارجه، گفت: بازار محصولات ایرانی در این منطقه بسیار رونق دارد اما کمتر شرکت‌های ما به آن توجه می‌کنند. بعد از کشور‌های همسایه بهترین کشور‌ها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی شرق افریقا است. تولید در این شرکت‌ها مزیت صادراتی هم دارد و می‌تواند از آنجا به کشور‌های اروپایی و امریکایی با تعرفه پایین صادر شود. شرق افریقا از نظر منابع بسیار غنی است.

عبور از تجارت یک میلیارد دلاری با آفریقا در ماه جاری

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه