مدیرعامل شرکت ملی مس ایران خبر داد:

ارتقا رتبه جهانی مس ایران توسط مس سونگون

ارتقا رتبه جهانی مس ایران توسط مس سونگون
لینک کوتاه کپی شد

نصر، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: معدن مس سونگون بزرگترین معدن مس خاورمیانه با پنج میلیارد تن ذخیره معدنی تاثیر زیادی در ارتقا رتبه ایران به رده پنجم جهان دارد.

به گزارش طلانیوز، علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران که به مناسبت چهل و یکمین سالروز تولید نخستین محصول مس آندی ایران به تبریز سفر کرده است، با اشاره به ظرفیت های بالای معدن مس سونگون گفت: معدن مس سونگون بزرگترین معدن مس منطقه منا به شمار می رود و با پنج میلیارد تن ذخیره معدنی تاثیر زیادی در ارتقا رتبه ایران به رده پنجم جهان دارد.
وی در ادامه افزود: این معدن که بزرگترین معدن مس خاورمیانه محسوب می شود، دو میلیارد تن به کشفیات ملی مس ایران افزوده است.
رستمی با بیان اینکه مس یکی از مهم ترین ذخایر کشور است، خاطر نشان کرد: همزمان با آزاد سازی خرمشهر در سال 61 توانستیم اولین مس آند در ایران را تولید کنیم. صنعت مس بعد از انقلاب توسط آمریکایی ها رها شد که بعد از آن توسط دستان توانمند تلاشگران ایرانی اولین آند تولید شد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران ادامه داد: در حال حاضر 300 هزار تن تولید داریم که نسبت به چهل سال قبل 100 درصد افزایش داشته و این صنعت حاشیه سود مناسبی دارد و سازگار با محیط زیست است.
وی در پایان گفت: مهم ترین برنامه مس ایران تولید یک میلیون تن مس کاتد تا سال 1406 می باشد که امیدواریم بتوانیم تولید خود را سه برابر کنیم و صادرات ملی مس را از 1.6 میلیارد به 10 میلیارد دلار برسانیم که می تواند زمینه اشتغال 18 هزار نفر به صورت مستقیم و 50 هزار نیروی پیمانی را فراهم کند.

ارتقا رتبه جهانی مس ایران توسط مس سونگون

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه