// کد مطلب: ۱۴۶۵۱۹

مهسا امینی | فوت مهسا امینی | درگذشت مهسا امینی

خبر فوری | والدین مهسا امینی شکایت کردند | عاملین دستگیری مهسا امینی در یک قدمی اجرای قانون

خبر فوری | والدین مهسا امینی شکایت کردند | عاملین دستگیری مهسا امینی در یک قدمی اجرای قانون
لینک کوتاه کپی شد

والدین مهسا امینی از عاملین دستگیری و فوت فرزندشان شکایت کردند. جزئیات شکایت والدین مهسا امینی را از زبان وکیل مدافع پرونده مهسا امینی بخوانید.

به گزارش طلانیوز ؛ مهسا امینی دختر جوان کرد زبان دو روز پیش در بیمارستان درگذشت. بازتاب خبر درگذشت مهسا امینی در رسانه ملی و در فضای مجازی بسیار گسترده بود. بسیاری از مردم کشور نسبت به علت فوت مهسا امینی اعتراض کرده اند. در آخرین خبر والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری دخترشان شکایت کردند.

وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.
صالح نیکبخت در این باره اظهار کرد: من به همراه علی رضایی دیگر همکارم وکالت اولیای دم پرونده مهسا امینی را بر عهده گرفتیم. روز دوشنبه یکی از ما (آقای رضایی) در دادسرای جنایی حضور یافت و توضیحاتی را به آقای شهریاری ریاست دادسرای جنایی داد و پس از آن بازپرس ویژه پرونده از وکیل پرونده و پدر، برادر و خاله مهسا امینی تحقیق کردند.

نیکبخت افزود: ما در این جلسه از سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس محترم پرونده تقاضا کردیم با توجه به وضعیت خاص پرونده، تحقیقات لازم و دقیق از نحوه بازداشت تا جریان انتقال مهسا به بیمارستان کسرا و ارائه فیلم و عکس همه لحظات بازداشت و ماندن او در پلیس اخلاقی در اختیار ما قرار گیرد و حق دسترسی دائم به پرونده داشته باشیم. آقای شهریاری در این جلسه ضمن اعلام همدردی با خانواده مهسا، قول دادند که به‌دقت به پرونده رسیدگی شود و هر آنچه که مورد درخواست ما باشد صورت گیرد. ایشان قول داد که علاوه بر پزشکان پزشکی قانونی، هیئت پزشکی که خانواده مهسا امینی معرفی می‌کنند نیز در جریان تحقیقات و ایرادات احتمالی وکلا و خانواده قرار گیرند و به نظرات آنان نیز توجه شود.

وی ادامه داد: ما مجددا هفته آینده برای حضور در دادسرا همراه پدر مهسا حضور خواهیم یافت ولی به‌دلیل این‌که پدر مهسا امینی برای رفت‌وآمد مشکلاتی دارند از ما خواستند که به اطلاع بازپرس محترم پرونده و آقای شهریاری برسانیم که با توجه به معرفی وکلا، دیگر نیازی به حضور پدر و مادر ایشان نباشد.

وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.

نیکبخت در پایان گفت: حرف‌های ما در مورد جریان پرونده فعلا همین است و جز این مطلب، چیز دیگری نخواهم گفت.

مهسا امینی دختر 22 ساله‌ اهل سقز 22 شهریور ماه از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و پس از دستگیری و هدایت به یکی از مقرهای پلیس تهران و انتقال به بیمارستان جان باخت.

پیام مهم رئیس قوه قضاییه خطاب به خانواده مرحومه مهسا امینی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای این اطمینان را به خانواده مرحومه امینی داد که موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگری می‌شود و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌گردد.
قاضی‌القضات در همین راستا بار دیگر خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریعتر، تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.

تکلیف دشمنان معلوم است اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به دروغ‌گویی‌ها و عقده‌گشایی‌های دشمنان در قضیه اخیر پیش‌آمده، این موضعِ دشمنان را طبیعی و ناشی از عنادورزی‌های آنها با نظام و کشور دانست و در عین حال تصریح کرد: تکلیف دشمنان معلوم است اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قوای مختلف آن، با جدیت و قدرت به موضوع ورود کرده و در حال پیگیری هستند لذا جایی برای غفلت‌، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.

شایعه باونکردنی در مورد مرگ مهسا امینی | اولین لحظه باز کردن کفن مهسا امینی

منبع: ایسنا

خبر فوری | والدین مهسا امینی شکایت کردند | عاملین دستگیری مهسا امینی در یک قدمی اجرای قانون

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه