// کد مطلب: ۱۴۶۵۶۴

حسین ماهینی | حواشی حسین ماهینی | بیوگرافی حسین ماهینی

حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس بازداشت شد | علت بازداشت حسین ماهینی چیست؟

حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس بازداشت شد | علت بازداشت حسین ماهینی چیست؟
لینک کوتاه کپی شد

حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس به دلیل حمایت از معترضان در بلواهای اخیر بازداشت شد.

به گزارش طلانیوز ؛ حسین ماهینی متولد 25 شهریور 1365 بازیکن فوتبال اهل ایران است. حسین ماهینی در پست مدافع بازی می‌کند. حسین ماهینی در بوشهر زاده شد و در محلهٔ جلالی این شهر، زندگی می‌کرد. حسین ماهینی فوتبال را به شکل خیابانی و از کوچه‌های بوشهر آغاز کرده‌است.

خبرگزاری ایرنا خبر داد که حسین ماهینی کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس از سوی مقامات قضایی بازداشت شد.

خبرگزاری منتسب به دولت این خبر را به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرد. بازداشت حسین ماهینی کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس بنا به دستور قضایی صورت گرفته است.
ایرنا در این رابطه نوشت: «مطالب منتشر شده توسط ماهینی مصداق تلاش برای ترویج اغتشاش و هرج و مرج در کشور بودند و به هیچ عنوان با واقعیت‌های همخوانی نداشتند.»

حسین ماهینی بعد از جدایی از پرسپولیس در تیم های نساجی و سایپا بازی کرد.

درباره حسین ماهینی

حسین ماهینی از دوران کودکی، به همراه پدرش، محمدحسین ماهینی، بازیکن پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر، فوتبال را تجربه کرد. او با انیس محمدی ازدواج کرده‌است و فرزندی دختر، با نام «مایسا» دارد. حسین ماهینی، در نوجوانی، مدتی در تیم نوجوانان بسیج بوشهر، حضور داشت و پس از آن به مدت شش سال در تیم نوجوانان، امید و بزرگسالان ایران‌جوان بوشهر به ادامهٔ فوتبال خود پرداخت. ماهینی در تیرماه 1384، هنگامی که 18 سال و نه ماه داشت، از تیم زیر 19 سال ایران‌جوان بوشهر به تیم زیر 19 سال استقلال اهواز پیوست و کمی بعد در شهریور همان سال، به تیم اصلی منتقل شد.

از فصل 85-1384 تا 89-1388 لیگ برتر فوتبال ایران، حسین ماهینی 95 بازی لیگ برای استقلال اهواز به میدان رفت و سه گل هم زد تا توجه دیگر تیم‌های لیگ، همانند ذوب‌آهن اصفهان را جلب کند؛ در تیر 1389، با پیوستن به ذوب‌آهن، تجربه‌ای موفق در این تیم، به دست آورد. او با این تیم، توانست به عنوان دومین تیم ایرانی، به فینال رقابت‌های جدید آسیایی برود و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2010 شود.

در خرداد 1391، حسین ماهینی با بازیکنانی چون محسن بنگر و سید جلال حسینی به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست تا خط دفاعی جدیدی در این تیم، پدید آید. در این سال، او با پرسپولیس، نایب قهرمان جام حذفی 92-1391 شد. کمی بعد، او برای انجام خدمت اجباری سربازی، با قراردادی قرضی به ملوان پیوست و از 29 مهر 1393، رسماً به سهمیهٔ ملوان، افزوده شد. او 28 بازی در لیگ برای ملوان انجام داد، یک گل زد و در این مسابقات، از بازیکنان ترکیب ثابت این تیم بوده‌است و تنها دو بار، بیرون کشیده شد. از یک تیر 1395، دوباره به پرسپولیس بازگشت تا شاگرد برانکو ایوانکوویچ شود و یکی از بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ را با تیم آن دوران پرسپولیس، بسازد. او با پرسپولیس به سه قهرمانی لیگ، سه قهرمانی سوپر جام و یک قهرمانی جام حذفی رسید. همچنین در فصل 2017 لیگ آسیا، در تیم فصل قرار گرفت و در فصل 2018، نایب قهرمان آسیا شد.

حسین ماهینی در دو ردهٔ ملی فوتبال ایران نیز بازی کرده‌است. در بازی‌های آسیایی 2006 که در دوحه قطر، برگزار شد، وی به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران، به مدال برنز مسابقات، دست یافت. ماهینی برای نخستین بار، هنگامی که برای ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کرد، در 6 خرداد 1390، توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. نخستین بازی ملی او، در یک دیدار دوستانه برابر ماداگاسکار بود که با پیروزی 1-0 ایران، همراه شد. او همچنین از بازیکنان ایران، در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2014 بود و توانست با این تیم، به جام جهانی فوتبال 2014، راه یابد. هرچند که در جام جهانی، تنها یک نیمکت‌نشین بود. ماهینی در مجموع، 23 بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده‌است و آخرین آنان، در بازی‌های دوستانه بودند.

حسین ماهینی بیشتر در پست‌های دفاعی عقب، بازی کرده‌است؛ جایی که با استفاده از سرعت و توانایی عبور خود، بسیار اثرگذار بوده‌است. حسین ماهینی در تیم‌هایی که در آنان حضور داشته‌است، معمولاً جایگاه ثابتی در دفاع راست، داشت اما در پست دفاع چپ نیز به شکل قابل توجهی به کار گرفته شد و در آن منطقه از زمین نیز بسیار موفق بوده‌است. او به دلیل چند پسته بودن و به‌کار گرفته شدن در پست‌های گوناگون، به «آچار فرانسهٔ» پرسپولیس، معروف شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس بازداشت شد | علت بازداشت حسین ماهینی چیست؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه