// کد مطلب: ۱۴۶۷۶۷

زلزله | زلزله وحشتناک | وقوع زلزله

فوری | مصدومین زلزله هولناک آذربایجان به ۳۹۰ نفر رسید | آماده‌باش نیروهای امدادی در پی زلزله آذربایجان

فوری | مصدومین زلزله هولناک آذربایجان به 390 نفر رسید | آماده‌باش نیروهای امدادی در پی زلزله آذربایجان
لینک کوتاه کپی شد

طبق آخرین آمار از زلزله آذربایجان غربی، تعداد مصدومین این زلزله به 390 نفر رسیده است.

به گزارش طلانیوز ؛ زمین‌لرزه یا زلزله ، لرزش و جنبش و تکان خوردن زمین است که به دلیل رهش انرژی تخلیه شده از سنگ‌ها در گسل‌های پوسته زمین در مدّتی کوتاه روی می‌دهد. محلّی که منشأ زلزله است و انرژی از آنجا خارج می‌شود را هایپوسنتر، و نقطهٔ بالای کانون در سطح زمین را مرکز سطحی زمین‌لرزه می‌گویند. پیش از وقوع زلزله اصلی معمولاً زلزله‌های نسبتاً خفیف‌تری در منطقه روی می‌دهد که به پیش‌لرزه معروف‌اند. به لرزش‌های بعدی زلزله نیز پس‌لرزه می‌گویند که با شدّت کمتر و با فاصلهٔ زمانی گوناگون میان چند دقیقه تا چند ماه رخ می‌دهد. هرچقدر تعداد پیش لرزه‌ها بیشتر باشد، مقدار ریشتر زمین لرزهٔ اصلی، کمتر می‌باشد.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تلفات جانی در زمین لرزه بامداد امروز خوی ارسال نشده است، افزود: در این زمین لرزه تعدادی از شهروندان در حین فرار به دلیل زمین لرزه مصدوم شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی با بیان اینکه خسارات مالی نیز در حد ترک خوردگی برخی منازل گزارش شده است، عنوان کرد: پس بررسی‌های نهایی گزارش دقیقی از میزان خسارات مالی این زمین لرزه اطلاع رسانی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه خوشبختانه این زلزله خسارات جانی نداشته و خسارت جدی به اماکن مسکونی نیز وارد نکرده است، اضافه کرد: دیوارهای منازل مسکونی در چند روستا ترک‌هایی برداشته‌اند و بررسی‌های دقیق میزان خسارات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل تداوم پس لرزه‌ها مردم نیز از لحظه وقوع این زلزله در بیرون از منازل خود به سر می‌بردند، ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مدیریت بحران در شمال این استان در آماده باش کامل هستند.
جعفری با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق خوی در دقایق اولیه وقوع زمین لرزه عنوان کرد: قطعی برق بلافاصله با تلاش نیروهای شرکت برق وصل شد و هم اکنون مشکلی در تأسیسات زیربنایی این منطقه وجود ندارد.

آماده باش بیمارستانها در خوی و ارومیه در پی وقوع زلزله
سخنگوی اورژانس کشور از مراجعه 53 نفر به بیمارستان ها به دلیل فرار و سقوط در پی وقوع زلزله در خوی خبر داد.

بیمارستان های شهرستان خوی و ارومیه در حالت آماده باش هستند.

منبع: مهر

فوری | مصدومین زلزله هولناک آذربایجان به 390 نفر رسید | آماده‌باش نیروهای امدادی در پی زلزله آذربایجان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه