// کد مطلب: ۸۵۴۱۹

تخلیه ۳۰ هزار واگن مواد معدنی طی ۶ ماهه نخست سال

تخلیه 30 هزار واگن مواد معدنی طی 6 ماهه نخست سال
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از تخلیه 30 هزار واگن مواد معدنی طی 6 ماهه نخست سال در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش طلانیوز و به نقل از معدن نامه: خلج طهرانی در این خصوص گفت: در استان هرمزگان برای تسهیل در امر جابه‌جایی کالا، اسکله این منطقه به سیستم تخلیه و بارگیری مکانیزه مجهز است.
وی عنوان کرد: عملکرد تخلیه، بارگیری و صادرات منطقه ویژه خلیج‌فارس در 6 ماهه نخست امسال برای مواد معدنی در تخلیه واگن‌ها، 30 هزار واگن به میزان 1.5 میلیون تن بوده است، همچنین 185000 تن مواد معدنی توسط کشتی انجام شده است. تخلیه، بارگیری و صادرات برای مواد نفتی در همین مدت به میزان 3 میلیون تن بوده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار است ایران باید به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد دست یابد، ما عملیات واردات مواد اولیه کارخانه‌های داخلی به‌ویژه در صنعت فولاد و صادرات مواد معدنی تولیدی معادن کشور را پشتیبانی می‌کنیم.
خلج طهرانی در خصوص طرح 10 میلیون تن فولاد اظهار داشت: زمین طرح در مرحله تحویل به شرکت سیمین هرمز است و شرکت یاد شده در حال تسطیح اولیه زمین می‌باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه در این منطقه زیرساخت‌ها برای تولید فولاد تا 10 میلیون تن فولاد تأمین شده است افزود: وظیفه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، بسترسازی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات اولیه تولید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، دولتی و غیره است تا بتوانند نسبت به توسعه و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و معدنی اقدام کنند و هدف تولید 10 میلیون تن را محقق سازند.
وی در خصوص تسطیح زمین سایت توسعه و پل دسترسی در این منطقه تشریح کرد: گزارش مشاور طرح آماده شده است و در چندین مرحله برای آن جلسه دفاعیه در سازمان ایمیدرو برگزار گردید و در نهایت موضوع در کمیته سرمایه‌گذاری سازمان مطرح و مورد بحث و بررسی فراوان و طولانی قرار گرفت. در حال حاضر جهت انجام فراخوان سرمایه‌گذاری منتظر ابلاغ مصوبه کمیته یاد شده هستیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس تصریح کرد: ایجاد شرایط جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و هدایت آن‌ها برای احداث واحدهای صنعتی و معدنی صنایع انرژی بر و فرآوری مواد معدنی، همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به‌منظور رقابت در بازارهای جهانی از اهداف این منطقه است.

تخلیه 30 هزار واگن مواد معدنی طی 6 ماهه نخست سال

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه