// کد مطلب: ۹۵۷۰۴

در راستای توافقات صورت گرفته سفر دکتر طهرانچی انجام شد:

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: به منظور توسعه همکاری های تحقیقاتی، آموزشی، مشاوره ای و کاربردی این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی استان تفاهم نامه همکاری مابین دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان و دکتر محمد دوستار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان منعقد شد.

به گزارش طلانیوز: رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به جایگاه مناطق آزاد در اقتصاد جهانی و ارائه تحلیلی از مناطق آزاد کشورمان،تصریح کرد که هیچ منطقه ای ویژگی های منطقه آزاد انزلی را به صورت همزمان دارا نمی باشد، اظهار داشت: منطقه آزاد محدود به تجارت و اقتصاد نیست، بلکه دارای ظرفیت ها و فرصت های خوبی در مباحث اجتماعی، فرهنگی و به ویژه پژوهشی-دانشگاهی برخوردار می باشند.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید برطرف کننده و پاسخگوی نیازهای جامعه خود باشند، اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی به دنبال تبدیل شدن به قطب علمی پژوهشی کشور در راستای راهبرد دانش شهر کشور است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با قدردانی از آینده نگری دانشگاه آزاد اسلامی در جهت همراهی به منظور تحقق راهبرد این منطقه،خواستار سرعت بخشیدن به فرآیندهای اداری اجرای تفاهم نامه شد،و گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت جذب دانشجو از ترم اول سال ۱۴۰۰ باید صورت گیرد و جذب رشته‌هایی در اولویت باشد که هم اکنون و در آینده رو یه رشد منطقه آزاد انزلی دارای بازار کار می باشند.
دکتر محمد دوستدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه جهش بسیار خوبی را در منطقه آزاد انزلی شاهد هستیم و به وضوح می توان تأثیرات مثبت اقتصادی که این منطقه ایجاد کرده را مشاهده نمود، اضافه کرد: در نشستی که چندی پیش با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه برگزار شد با اشاره به عملکرد منطقه، تصریح شد که اقتصاد استان گیلان به منطقه آزاد انزلی گره خورده است.
وی به مراحل طی شده برای نیل به مفاد تفاهم نامه و سازوکارهای اجرای بندهای مختلف آن به ویژه در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، و ایجاد دیتا سنتر دانشگاه آزاد اسلامی کشور و سرای نوآوری پرداخت و افزود: مسیرهای خوبی طی شده تا با هم افزایی استانی و‌ملی، برنامه‌های مورد نظر تحقق یابد.
تفاهم نامه منعقده مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در 10 ماده، 22 بند و 2 تبصره به امضای طرفین رسید به مدت پنج سال برقرار می باشد و طرفین موافقت خود را بر استمرار آن در صورت توافق اعلام کرده اند.
بنابراین گزارش توسعه واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در منطقه آزاد انزلی با اولویت رشته های تحصیلی پزشکی و پیرا پزشکی و تحصیلات تکمیلی؛ انجام فعالیت مشترک آموزشی بین المللی با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی خارجی؛ ارائه و اجرای طرح های پژوهشی و کاربردی مورد نیاز سازمان؛ حمایت سازمان از پایان نامه های تحصیلی دانشجویان دانشگاه با موضوعات مورد نیاز سازمان؛ تهیه و تدوین پیوست فرهنگی طرح ها و پروژه های سازمان و توسعه فعالیت های مراکز رشد دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی؛ از مهمترین موضوعات تفاهم نامه منعقده می باشد.
در همین راستا به منظور اجرای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان کارگروه علمی-فناوری متشکل از نمایندگان دو طرف تشکیل می شود و جهت اجرای هر یک از مفاد، در صورت لزوم قرارداد همکاری به امضای طرفین خواهد رسید.
گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای پروژه دانش شهر خود با همکاری دانشگاه ها و موسسات علمی-پژوهشی کشور، پیگیر انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری مختلفی است که تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نخستین مرحله ای از این برنامه را تشکیل می دهد.

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه