// کد مطلب: ۱۴۳۹۸۵

روز شنبه ۲۲ مردادماه؛

جلسه هم‌اندیشی در راستای بررسی تسریع در روند تکمیل پروژه فاضلاب شهری ماهشهر با مشارکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی در راستای بررسی تسریع در روند تکمیل پروژه فاضلاب شهری ماهشهر با مشارکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد
لینک کوتاه کپی شد

نشست بررسی ورودی خطوط جدید آب به پتروشیمی بندرامام و اصلاح شبکه آبرسانی و فاضلاب شهرستان بندرماهشهر با حضور حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) در مجلس، محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان و سپهدار انصاری‌نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام برگزار شد.

به گزارش طلانیوز: روز شنبه 22 مردادماه جلسه ای در خصوص بررسی احداث خطوط آب جدید به مجتمع و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه به جهت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بندر ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) میان حضور حبیب آقاجری نماینده مجلس شورای اسلامی و محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و دیگر مدیران شرکت برگزار شد.

در آغاز نشست انصاری نیک ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، اظهار داشت : رویکرد پتروشیمی بندرامام بعنوان یک نهاد اجتماعی به جزء انجام ماموریت تولیدی و اقتصادی ، گام برداشتن در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی است و همچون دهه‌های گذشته ما در تلاش هستیم این مسئله را پر بار تر و موثرتر از گذشته دنبال کنیم و در همین راستا این نشست جهت تعامل با منطقه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شده است.

انصاری نیک تامین آب را یک موضوع استراتژیک عنوان کرد و گفت: مسئله تامین آب یکی از بخش های اصلی تولید محسوب می شود و اکنون آب جبرانی پتروشیمی بندرامام به میزان 70 هزار مترمکعب در روز از رودخانه کارون تامین می شود که برای بهبود سیستم تامین آب، یک تصفیه‌خانه بزرگ که در گذشته در مجتمع وجود داشت را توسعه دادیم تا پساب صنعتی تولید شده با استاندارد محیط زیست تصفیه شود و بخشی از این آب را به شبکه مصرفی این مجتمع بازگردانی کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه که ارزشی در حدود 50 میلیون دلار دارد، تا پایان سال 1401 به بهره برداری برسد.

انصاری نیک تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آب از برنامه‌های اصلی پتروشیمی بندر امام است و یکی از این اهداف، تامین آب صنعتی و شرب از طریق آب دریا است که در حال تحقیق و بررسی جنبه های اقتصادی آن هستیم.

وی افزود: مطابق با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، امیدواریم در فاز اول نمک زدایی و شیرین سازی آب دریا، 10 هزار متر مکعب در روز آب RO از دریا استحصال کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بندر ماهشهر و بندرامام‌ خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: وقتی از سرمایه‌گذاری شرکت آبفا در این حوزه اطلاع پیدا کردیم با استقبال از این طرح، خواستار بررسی اطلاعات این پروژه شدیم و به همین دلیل این نشست تشکیل شد.

در ادامه نشست حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم شهرستان بندرماهشهر در خصوص فاضلاب مشکلاتی دارند و فاضلاب شهر بندرماهشهر به صورت خام وارد خور ها می‌شود که محیط زیست را آلوده می کند.

وی ادامه داد: اگر این طرح اجرایی شود، بخشی از آب مورد نیاز صنعت از طریق تصفیه فاضلاب تامین شده و از آلوده کردن محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره)، اضافه کرد: در صورت تکمیل، حجم آب به دست آمده از این تصفیه‌خانه‌ها مقدار مناسبی است که امیدواریم با تفاهم بین صنعت و آبفا، از این حجم آب استفاده موثری صورت گیرد.

آقاجری تاکید کرد: امیدواریم این اتفاق شروع بر تعامل صنعت با ادارات خدمات دهنده باشد تا مردم از این ظرفیت‌‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

نماینده بندر ماهشهر در پایان گفت: این طرح پیرو تاکید دولت مردمی بر عدم تامین آب صنایع از رودخانه‌ها است و امیدواریم با تفاهم بین پتروشیمی بندر امام و شرکت آب و فاضلاب خوزستان اجرایی شود.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد کارشناسان و مدیران پتروشیمی بندرامام از محل احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) بازدید کنند و پس از بررسی ها مورد نظر ، تمهیدات لازم جهت تفاهم با آبفای خوزستان و عملیاتی شدن طرح ها را اجرایی نمایند.

جلسه هم‌اندیشی در راستای بررسی تسریع در روند تکمیل پروژه فاضلاب شهری ماهشهر با مشارکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه