// کد مطلب: ۱۵۳۹۴۰

افزایش فروش محصولات به بیش از ۲ میلیون تن/

درآمد پتروشیمی بوعلی سینا به حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید

درآمد پتروشیمی بوعلی سینا به حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید
لینک کوتاه کپی شد

بررسی گزارش ۴ ساله شرکت پتروشیمی بوعلی سینا رشد چشمگیر عملکرد این شرکت طی این بازه زمانی را نشان می‌دهد.

به گزارش طلانیوز: به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ؛ بررسی گزارش 4 ساله شرکت پتروشیمی‌بوعلی سینا حکایت از رشد چشمگیر عملکرد این شرکت در حوزه های تولید، فروش، درآمد و سودآوری دارد.

بر پایه داده‌های گردآوری شده از عملکرد شرکت در پایان بازه 4 ساله؛ حجم‌تولید محصولات این مجتمع پتروپالایشگاهی از یک‌میلیون و 290 هزار تن در سال 1397 که معادل 79 درصد ظرفیت اسمی بوده به بیش از 2 میلیون تن به معنای تولید با 118 درصد ظرفیت اسمی در سال 1401 رسیده است.

همچنین داده پردازی این گزارش نمایانگر تحول قابل توجه در حوزه فروش محصولات طی 4 سال گذشته مجتمع پتروشیمی‌ بوعلی سینا بوده و حجم فروش محصولات این شرکت از یک‌میلیون و 128 هزار تن سال 1397 که معادل 77 درصد ظرفیت نامی مجتمع بوده به 2 میلیون و 53 هزارتن جهش یافته که به معنای یک رکورد بی نظیر و فروش با 118 درصد ظرفیت مجتمع است.

این داده‌ها نشان می‌دهد عملکرد مجتمع طی 18 سال فعالیت مستمر شرکت بی مانند بوده و حتی در میان شرکت‌های پتروشیمی کشور نیز بسیار بالاتر از متوسط شاخص عملکردی بوده است.

بی‌شک افزایش چشمگیر و عملکرد بی‌نظیر تولید و فروش محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا علیرغم وجود تحریم‌ها و دسترسی سخت به خوراک، توانسته درآمد و سود شرکت را نیز با جهش قابل توجهی مواجه کند و با ورود ارز به کشور، در اقتصاد کشور نقش به سزایی ایفا کند.

در همین راستا؛ داده‌های منتشر شده عملکرد 4 ساله شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گویاست که درآمد شرکت از 4 همت سال 1397 به 48 هزار میلیارد تومان در سال 1401 افزایش یافته و سود خالص شرکت از 200 میلیارد تومان در سال 1397 به بیش از 8100 همت در سال 1401 رسیده است.

درآمد و سود سالانه شرکت بر پایه دلار نیز طی بازه 4 ساله توانسته رشد قابل توجه خود را به رخ بکشد و درآمد «بوعلی» از 696 میلیون دلار در سال 1397 به بیش از 1 میلیارد و 796 میلیون دلار در سال 1401 رسیده است؛ همچنین سود خالص شرکت نیز طی این بازه زمانی طلایی از 38 میلیون دلار در سال 1397 به 300 میلیون دلار در سال 1401 رسیده است.

درحالی این عملکرد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا طی بازه 4 ساله محقق شده است که پیش از این امید عازمیان رئیس مجتمع این شرکت اعلام کرده بود بیش از 70 درصد خوراک مورد نیاز از منابع غیر از تامین کننده اصلی و با انتقال از طریق کشتی تامین شده است.

همچنین مدیر مجتمع پتروشیمی‌ بوعلی سینا تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را سیاست اصلی شرکت طی سالیان گذشته بر شمرده بود و از «تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر» سخن گفته بود.

در جلسه بررسی عملکرد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، حسن نشان زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با اشاره به عملکرد «بوعلی» طی سالیان گذشته، پتروشیمی‌ بوعلی سینا را سرآمد شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس نامیده بود و با اشاره به عملکرد شرکت عنوان داشته است: «آنچه که در بوعلی‌سینا محقق شده است حاصل یک تیم منضبط و قوی مدیریتی بوده وباید از عملکرد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان یک شاخص برای دیگر شرکت‌ها یاد کرد.

درآمد پتروشیمی بوعلی سینا به حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه