// کد مطلب: ۱۴۶۳۹۸

فال حافظ | حافظ | فال روزانه | طالع بینی | فال حافظ امروز

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ دوشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۱ | صوفی بیا که آینه صافیست جام را

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ دوشنبه، 4 مهر 1401 | صوفی بیا که آینه صافیست جام را
لینک کوتاه کپی شد

فال حافظ فردا دوشنبه، 4 مهرماه 1401 خود را در طلانیوز ببینید.

همواره در گذر زمان تنها فال حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. فال حافظ نشانه از تاریخ ایران دارد. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 3 مهرماه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال حافظ 4 مهرماه را بخوانید.

فالِ حافظ به‌معنی استفاده از دیوانِ حافظ برای برای پیش‌گوییِ سرنوشت و رفعِ تردید و خوب یا بد بودنِ عاقبتِ کاری یا استعلام از احوالِ شخصِ غایبی است.

یکی از باورهای کهن و عمومیِ ایرانیان، فالِ نیک یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. استخاره یا همان تفأل به قرآن نیز یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تفأل است که پس از ظهورِ اسلام رایج شد و پس از آن نیز به دیگر آثارِ ادبی که تصور می‌شد نویسنده‌اش «بهره‌ای از کلام حق» دارد، گسترش یافت. پس از ظهورِ حافظ، تفأل به دیوانِ دیگر شاعران، بسیار کمتر، و دیوانِ حافظ جانشینِ آن‌ها شده است و نمونه‌های تفأل به دیوانِ شاعران پس از حافظ بسیار نادر و اندک است. با دور شدن از روزگارِ زندگانیِ حافظ، مقدس شدنِ شخصیت و شعرِ او بیشتر جلوه‌گر می‌شود. این دیوان نزد مردم چنان تقدسی یافته که گفته‌اند هرجا که پای اسلام رسیده است، در کنارِ قرآن، دیوانِ حافظ هم دیده می‌شود. این تقدس سبب جایز ندانستنِ تفأل با دیوانِ حافظ و حتی دست‌زدن به آن در گاهِ مستی شد. شهرتِ حافظ به «لسان‌ُالْغِیْب» باعث شد که خوانندگانِ دیوانش از همان دورانِ نزدیک به زندگانیَش، به دیوانش تفأل زنند و اعتقادِ حقیقی بدو و اشعارش پیدا کنند.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ یکشنبه، 3 مهر 1401 | به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین فروردین
خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست***تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست

از لبت شیر روان بود که من می ‌گفتم***این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست

تعبیر: از اینکه اگر پیروز نشوی می ترسی و مدام در حال رنجیدن هستی تا رنج نبینی به مقصود نمی رسی. اگر قرار باشد با نبودن درد و مشقت وصل حاصل شود، نتیجه ی کار برایت لذت بخش نخواهد بود و در راه رسیدن به مقصود امکان از دست دادن مال و آبرو نیز می باشد.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین اردیبهشت

آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت***آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت

تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین***کس واقف ما نیست که از دیده چه‌ها رفت

تعبیر: هنوز خیلی خامی چیزهایی را که به دست آورده ای از دست خواهی داد. استراحت و آسایش دیگر کافی است به عقل خودت رجوع کن. نفس اماره را در خود از بین ببر که این نفس بنیادت را از بین می برد چون باد پائیزی بهار دل تو را پیر می کند و این را هم بدان که همگان از کارهای پنهانی تو باخبرند.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین خرداد
صوفی بیا که آینه صافیست جام را***تا بنگری صفای می لعل فام را

راز درون پرده ز رندان مست پرس***کاین حال نیست زاهد عالی مقام را

تعبیر: دارید خودتان را خسته می کنید و کاری از پیش نمی برید. هر چه شما در فکر وصل یار هستید او در حال فرار است پس خودتان را آزار ندهید و پافشاری تان بی مورد است.قسمت اینطور بوده.فقط دست به دعا بردارید و متوسل به قرآن شوید و مرادتان را از حق تعالی بخواهید. انشاالله که خیر است.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین تیر
اگر چه عرض هنر پیش یار بی‌ادبیست***زبان خموش ولیکن دهان پر از عربیست

پری نهفته رخ و دیو در کرشمه حسن***بسوخت دیده ز حیرت که این چه بوالعجبیست

تعبیر: خویب های و محسناتتان همه را مجذوب خود ساخته و این یکی ار دلایل خوبی باطن شماست. دوستان و آشنایان جملگی شما را دوست دارند و هواخواهتان هستند. همه در مقابلتان خودشان را کوچک می دانند. فتنه را خاموش و آشتی ها را برپا می سازید. کسی از شما ناراحتی ندارد. همه در حق شما دعا و ثنا می گویند.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین مرداد
زان یار دلنوازم شکریست با شکایت***گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم***یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

تعبیر: یاد ایام قدیم دلت را شاد می کند. به یاد روزهایی می افتی که صبح و شام آزاد بودی. درد دل زیادی داری و به دنبال یک هم راز و هم سخن می گردی. خود را ضعیف می پنداری اما دلت قوی است. حالا می فهمی که نصیحت بزرگان چقدر باعث موفقیتت شده. تمام خاطرات با قید تاریخ روی قلبت حک شده است و تو تا آخر عمرت به نیک نامی و کامروایی زندگی می کنی.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین شهریور

حسن تو همیشه در فزون باد***رویت همه ساله لاله گون باد

اندر سر ما خیال عشقت***هر روز که باد در فزون باد

تعبیر: هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.


فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین مهر
صحن بستان ذوق بخش و صحبت یاران خوش است***وقت گل خوش باد کز وی وقت میخواران خوش است

از صبا هر دم مشام جان ما خوش می‌شود***آری آری طیب انفاس هواداران خوش است

تعبیر: برای آینده ی خود چه کاری انجام داده ای. وقت گذشته، عمرت هم تلف شده بدوناینکه برای فردایت فکری کرده باشی. این حاصل غرور خودت می باشد. غرورت را کنار بگذار تا دوباره متولد شده و بتوانی آینده را بسازی. توبه کن تا عمر از دست رفته دوباره بازگردد و قلب تاریکت روشن گردد.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین آبان
آخر به چه گویم هست از خود خبرم چون نیست***وز بهر چه گویم نیست با وی نظرم چون هست

شمع دل دمسازم بنشست چو او برخاست***و افغان ز نظربازان برخاست چو او بنشست

تعبیر: کاری را که می خواهید انجام بدهید پنهان کنید. کار را هر چند کوچک است بزرگ بدانید، خیال پردازی را کنار بگذارید و وقت را غنیمت شمارید تا صاحب مقام و منزلت شوید. روزگار تنگدستی به پایان رسیده و زمان آسایش است. عمرتان طولانی است وضعیت فعلی تان تغییر می کند.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین آذر

دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما***چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما

ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون***روی سوی خانه خمار دارد پیر ما

تعبیر: از روزگار انتظار بی اندازه داری و مرتب گله می کنی. زیاد شکایت نکن. حوادثی برایت اتفاق می افتد تا امتحان شوی. غم دنیا را نخور اینها همه خواست خداوند است پس از روزهای خوش زندگیت نهایت استفاده را بکن و از آنلذت ببر و قدر نعمت های خدا را بدان.

فال حافظ فردا 4 مهر 1401 متولدین دی
خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست***تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست

از لبت شیر روان بود که من می ‌گفتم***این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست

تعبیر: ناشکری نکن فقط به فکر خودت نباش به دیگران هم نگاه کن. از بلاتکلیفی نجات خواهی یافت. دوستان و آشنایان کمکت می کنند. کمی طاقت بیاور. فکر نکن که تنهایی، خدا با توست. تو به مقامی می رسی که همگان حیرت می کنند و این زمان دور نیست.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر متولدین بهمن
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست***سخن شناس نه‌ای جان من خطا این جاست

سرم به دنیی و عقبی فرو نمی‌آید***تبارک الله از این فتنه‌ها که در سر ماست

تعبیر: اگر کار را برای رضای خداوند انجام داده ای پس چرا دیگر شکایت می کنی. خداوند مزد تو را می دهد. پیر دانایی راه تاریک تو را با علم خودش روشن می کند ولی راه بسیار طولانی و مقصد دور است. تو از عاقبت گناه باخبری پس چرا گناه می کنی. با توسل به قرآن آبروی ریخته ات بر می گردد.

فـال حـافـظ فردا 4 مهر 1401 متولدین اسفند
تا سر زلف تو در دست نسیم افتادست***دل سودازده از غصه دو نیم افتادست

چشم جادوی تو خود عین سواد سحر است***لیکن این هست که این نسخه سقیم افتادست

تعبیر: راهی را که می روید درست است از تدبیر و اندیشه ی خودتان استفاده کنید. به زیارت کعبه مشرف می شوید. به زودی در جمعی حاضر می شوید که تقدیر و اینده ی شما در آنجا رقم زده می شود و به نشانه هایی دست پیدا می کنید که بسیار خوب است. پرهیزگار باشید تا از تیر بلا در امان بمانید.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ دوشنبه، 4 مهر 1401 | صوفی بیا که آینه صافیست جام را

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه