// کد مطلب: ۱۴۶۵۷۸

فال حافظ | حافظ | فال روزانه | طالع بینی | فال حافظ امروز

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی ۹ مهر ۱۴۰۱ | ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی 9 مهر 1401 | ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است
لینک کوتاه کپی شد

فال حافظ شیرازی همراه با تفسیر دقیق و شفاف فردا شنبه، 9 مهرماه 1401 خود را در طلانیوز ببینید.

طلانیوز - همواره در گذر زمان تنها فال حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. فال حافظ نشانه از تاریخ ایران دارد. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 9 مهرماه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال حافظ 9 مهرماه را بخوانید.

فالِ حافظ به‌معنی استفاده از دیوانِ حافظ برای برای پیش‌گوییِ سرنوشت و رفعِ تردید و خوب یا بد بودنِ عاقبتِ کاری یا استعلام از احوالِ شخصِ غایبی است.
یکی از باورهای کهن و عمومیِ ایرانیان، فالِ نیک یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. استخاره یا همان تفأل به قرآن نیز یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تفأل است که پس از ظهورِ اسلام رایج شد و پس از آن نیز به دیگر آثارِ ادبی که تصور می‌شد نویسنده‌اش «بهره‌ای از کلام حق» دارد، گسترش یافت. پس از ظهورِ حافظ، تفأل به دیوانِ دیگر شاعران، بسیار کمتر، و دیوانِ حافظ جانشینِ آن‌ها شده است و نمونه‌های تفأل به دیوانِ شاعران پس از حافظ بسیار نادر و اندک است. با دور شدن از روزگارِ زندگانیِ حافظ، مقدس شدنِ شخصیت و شعرِ او بیشتر جلوه‌گر می‌شود. این دیوان نزد مردم چنان تقدسی یافته که گفته‌اند هرجا که پای اسلام رسیده است، در کنارِ قرآن، دیوانِ حافظ هم دیده می‌شود. این تقدس سبب جایز ندانستنِ تفأل با دیوانِ حافظ و حتی دست‌زدن به آن در گاهِ مستی شد. شهرتِ حافظ به «لسان‌ُالْغِیْب» باعث شد که خوانندگانِ دیوانش از همان دورانِ نزدیک به زندگانیَش، به دیوانش تفأل زنند و اعتقادِ حقیقی بدو و اشعارش پیدا کنند.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ سه‌شنبه، 5 مهر 1401 | حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین فروردین
ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است***ببین که در طلبت حال مردمان چون است

به یاد لعل تو و چشم مست میگونت***ز جام غم می لعلی که می‌خورم خون است

تعبیر: اینقدر ظاهربین نباش. ظواهر تو را فریب داده اند و بابت این مسئله از تو سوئ استفاده می کنند. فکر می کنی اگر جواب رد بشنوی میمیری و شفای دردت را فقط رسیدن به یار میدانی. هر چند که او کوچکترین توجهی به تو ندارد. خودت را خسته نکن.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین اردیبهشت

دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما***چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما

ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون***روی سوی خانه خمار دارد پیر ما

تعبیر: درد دل تو و فریادها و آه های جگر سوزت درمان ندارد. هر چند که تقوی پیشه کرده ای و دل و دین را یکجا پای وصل گذاشته ای. هر چه می کشی از آشنایان است حاضری حتی برای رسیدن به وصال یار جانت را هم فدا کنی. با گریه و زاری نیز مشکلت حل نمی شود.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین خرداد
سر زلف تو در دست نسیم افتادست***دل سودازده از غصه دو نیم افتادست

چشم جادوی تو خود عین سواد سحر است***لیکن این هست که این نسخه سقیم افتادست

تعبیر: از حرف سنجیده و درست ناراحت نشو. بدان که مصلحتتورا می خواهند هر چند که فکر کنی کسی درکت نمی کند. کاری را که اصرار به انجام آن داری عاقبت خوشی ندارد. در افکارت تجدید نظر کن. مشورت با اهل فن به تو کمک می کند، خر در کنار صبرنیازهای تو را نیز برطرف می سازد.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ یکشنبه، 3 مهر 1401 | به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین تیر
صوفی از پرتو می راز نهانی دانست***گوهر هر کس از این لعل توانی دانست

قدر مجموعه گل مرغ سحر داند و بس***که نه هر کو ورقی خواند معانی دانست

تعبیر: زیاد عجله می کنی، هر چند که همه می دانند چه روزهای سختی را پشتسر می گذاری. همگان ظاهر را می بینند پس برای حفظ آبرو ظواهر را حفظ ک. بسیار بی تجربه ای اما ادعای با تجربه بودن می کنی. کاری نکن که انگشت نما شوی، تو جوهر خوبیبرای کار داری همین مسئله باعث م شود تو به مراد برسی و تن خسته ات التیام پیدا کند.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین مرداد
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست***که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست

نظیر دوست ندیدم اگر چه از مه و مهر***نهادم آینه‌ها در مقابل رخ دوست

تعبیر: شما پیشرفت زیادی می کنید. با حسن خلقی که دارید همه به شما علاقمند هستند. از خوبی و مهربانی دست بر ندار که راز موفقیت شما در همین خصلت است.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین شهریور

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست***آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نیست

هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود***در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

تعبیر: کسی می خواهد با وعده و وعید شما را گول بزند، بسیار مراقب باشید. درآمد حلال و کم را به درآمد حرام و زیاد ترجیح دهید، در کلامتان ذکر خداوند را فراموش نکنید تا شما را از فقر به پادشاهی برساند. برای رسیدن به مراد باید هفت خوان رستم را طی کنید. قناعت کنید تا زندگی برایتان از شکر هم شیرین تر شود.


فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین مهر
خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد***ساحت کون و مکان عرصه میدان تو باد

زلف خاتون ظفر شیفته پرچم توست***دیده فتح ابد عاشق جولان تو باد

تعبیر: حوادث زیادی در آینده برایت اتفاق می افتد پس بیدار و هوشیار باش. برای رسیدن به خوشی آینده، روزگار امروزت را خراب نکن. از اینکه بعضی ها همه چیز دارند و تو نداری ناراحت نباش زیرا تو گوهری داری که بقیه از داشتن آن محرومند. دنیا سرابی بیش نیست حتی سبزه و گل و دشت چند صباحی می مانند. تکیه بر این عالم فانی نکن.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین آبان
کنون که بر کف گل جام باده صاف است***به صد هزار زبان بلبلش در اوصاف است

بخواه دفتر اشعار و راه صحرا گیر***چه وقت مدرسه و بحث کشف کشاف است

تعبیر: با یک سند پول زیادی نصیبتان می شود. سر نماز همیشه دعا می کنید که خوار و ذلیل نشوید. در هر حال شما همیشه محترم و عزیز خواهید بود. در سرنوشت تو اینطور رقم زده شده که تا غم نخوری به مراد نمی رسی. پس امیدت را از دست نده چون دل خسته ی تو دوباره شاد می شود.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین آذر

خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است***چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است

جانا به حاجتی که تو را هست با خدا***کآخر دمی بپرس که ما را چه حاجت است

تعبیر: توکل به خدا کن. در کاری که انجام می دهی بدی وجود ندارد و عاقبت بسیار خوبی دارد. قبول کن چیزی را از دست نمی دهی. غصه نخور. شاد باش که به مقام و پول یکجا دست پیدا می کنی. از پند دیگران ناراحت نشو. عمرت هم طولانی است.

فال حافظ فردا 9 مهر 1401 متولدین دی
حاصل کارگه کون و مکان این همه نیست***باده پیش آر که اسباب جهان این همه نیست

از دل و جان شرف صحبت جانان غرض است***غرض این است وگرنه دل و جان این همه نیست

تعبیر: کسی می خواهد با وعده و وعید شما را گول بزند، بسیار مراقب باشید. درآمد حلال و کم را به درآمد حرام و زیاد ترجیح دهید، در کلامتان ذکر خداوند را فراموش نکنید تا شما را از فقر به پادشاهی برساند. برای رسیدن به مراد باید هفت خوان رستم را طی کنید. قناعت کنید تا زندگی برایتان از شکر هم شیرین تر شود.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر متولدین بهمن
ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت***کار چراغ خلوتیان باز درگرفت

آن شمع سرگرفته دگر چهره برفروخت***وین پیر سالخورده جوانی ز سر گرفت

تعبیر: در رویا و خیال پردازی ها غرق شده ای. آرزوهایت تمامی ندارد و دور و دراز است. وقت گران مایه ی خود را تلف می کنی. هیچکس آنقدر عمر نمی کند که به تمام آرزوهایش برسد. پس همین چند صباحی را که زنده هستی از زندگیت لذت ببر. آنچه از زندگی که باید قسمتت باشد حما" به تو خواهد رسید.

فـال حـافـظ فردا 9 مهر 1401 متولدین اسفند
زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست***در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست

در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست***در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

تعبیر: گم کرده ی خود را پیدا می کنی. وعده ی دیدار نزدیک است. هوشیار باش. خبر خوبی به تو خواهند داد. با مشکلات بجنگ و از بخت خود گله نداشته باش بعد از هر تاریکی روشنایی هست . سعی کن عقلت بر قلبت غلبه داشته باشد. با این حال فکر نکن همه ی خوبی ها در تو جمع شده و عاری از هرگونه بدی هستی.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی 9 مهر 1401 | ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه