// کد مطلب: ۱۴۷۹۰۵

فال حافظ | حافظ | فال روزانه | طالع بینی | فال حافظ امروز

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی چهارشنبه، ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی چهارشنبه، 11 آبان 1401 | آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم
لینک کوتاه کپی شد

فال حافظ شیرازی همراه با تفسیر دقیق و شفاف فردا چهارشنبه، 11 آبان 1401 خود را در طلانیوز ببینید.

به گزارش طلانیوز؛ همواره در گذر زمان تنها فال حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. فال حافظ نشانه از تاریخ ایران دارد. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 11 آبان از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال حافظ 11 آبان را بخوانید.

فال حافظ به‌معنی استفاده از دیوان حافظ برای برای پیش‌گویی سرنوشت و رفع تردید و خوب یا بد بودن عاقبت کاری یا استعلام از احوال شخص غایبی است.
یکی از باورهای کهن و عمومیِ ایرانیان، فالِ نیک یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. استخاره یا همان تفأل به قرآن نیز یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تفأل است که پس از ظهورِ اسلام رایج شد و پس از آن نیز به دیگر آثارِ ادبی که تصور می‌شد نویسنده‌اش «بهره‌ای از کلام حق» دارد، گسترش یافت. پس از ظهورِ حافظ، تفأل به دیوانِ دیگر شاعران، بسیار کمتر، و دیوانِ حافظ جانشینِ آن‌ها شده است و نمونه‌های تفأل به دیوانِ شاعران پس از حافظ بسیار نادر و اندک است. با دور شدن از روزگارِ زندگانیِ حافظ، مقدس شدنِ شخصیت و شعرِ او بیشتر جلوه‌گر می‌شود. این دیوان نزد مردم چنان تقدسی یافته که گفته‌اند هرجا که پای اسلام رسیده است، در کنارِ قرآن، دیوانِ حافظ هم دیده می‌شود. این تقدس سبب جایز ندانستنِ تفأل با دیوانِ حافظ و حتی دست‌زدن به آن در گاهِ مستی شد. شهرتِ حافظ به «لسان‌ُالْغِیْب» باعث شد که خوانندگانِ دیوانش از همان دورانِ نزدیک به زندگانیَش، به دیوانش تفأل زنند و اعتقادِ حقیقی بدو و اشعارش پیدا کنند.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، 16 مهر 1401 | ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

فـال حـافـظ فردا متولدین فروردین
آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

خاک می‌بوسم و عذر قدمش می‌خواهم

من نه آنم که ز جور تو بنالم حاشا

بنده معتقد و چاکر دولتخواهم

تعبیر:

انسان فداکاری هستید و در زندگی در حق بسیاری از خودگذشتگی نشان داده اید، با این که خوبی ها را با بدی جواب داده اند اما شما به راهی که در پیش گرفته اید اعتقاد دارید. گاهی در مورد آینده نگرانی. نگرانی تو بی مورد است، زیرا خدا تو را در همه حال یاری خواهد کرد.

فـال حـافـظ فردا متولدین اردیبهشت

صبا تو نکهت آن زلف مشک بو داری

به یادگار بمانی که بوی او داری

دلم که گوهر اسرار حسن و عشق در اوست

توان به دست تو دادن گرش نکو داری

تعبیر:

در روزهای گذشته و خاطرات غرق شده و دل‌تان سرشار از اسرار زیبا می‌باشد. حریفان زیادی سر راه شما قرار گرفته اند. از انجام کارهایی که در آینده باعث حسرت و ندامت خواهد شد، پرهیز کنید. در میان دوستان و آشنایان افرادی هستند که می‌توانند در راه رسیدن به اهداف‌تان شما را یاری دهند. مصمم‌تر از همیشه به راهی که انتخاب کرده‌اید، ادامه دهید تا سعادتمند باشید.

فـال حـافـظ فردا متولدین خرداد
باغ مرا چه حاجت سرو و صنوبر است

شمشاد خانه پرور ما از که کمتر است

یک قصه بیش نیست غم عشق وین عجب

کز هر زبان که می‌شنوم نامکرر است

تعبیر:

بر داشته های خود تکیه کردن و شناختن قدر و منزلت ان چه در خود داری تو را از آنچه ارزوی ان هستی بی نیازو بلند نظر ومنیع طبع می کند. پند بزرگان دانا را باید شنید و به کار بست و غم به دل راه نداد.
فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه 15 مهر 1401 | الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها

فـال حـافـظ فردا متولدین تیر
سلامی چو بوی خوش آشنایی

بدان مردم دیده روشنایی

بیاموزمت کیمیای سعادت

ز همصحبت بد جدایی جدایی

تعبیر:

به استعدادها و توانایی‌های خود اعتماد داشته و برای رسیدن به مقصود از آنها استفاده کنید. از معاشرت با دوستان و افراد نااهل و نادان برحذر باشید که ممکن است به شما ضربه بزنند. امیدتان به خداوند باشد و به او توکل داشته باشید و با تمام تلاش خود برای رسیدن به هدف جلو بروید. وهم و خیال را کنار گذاشته و واقع بین باشید و اهداف خود را با حقیقت زندگی هماهنگ کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین مرداد
صبا ز منزل جانان گذر دریغ مدار

وز او به عاشق بی‌دل خبر دریغ مدار

چو ذکر خیر طلب می‌کنی سخن این است

که در بهای سخن سیم و زر دریغ مدار

تعبیر:

در انتظار خبری هستید که به زودی به شما خواهد رسید. به شکرانه‌ی این خبر نذرتان را ادا کنید و اگر عهد و پیمانی بسته‌اید به آن عمل کنید. هر کار سختی در دنیا با اراده‌ی قوی‌ برایتان آسان می‌گردد.

فـال حـافـظ فردا متولدین شهریور

طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف

گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف

طرف کرم ز کس نبست این دل پرامید من

گر چه سخن همی ​برد قصه من به هر طرف

تعبیر:

اگرچه افراد فریبکار و دورو شما را آزار داده و دلسرد کرده اند. از آدمهای دورو برت خسته شده ای و به همه کس بدبین هستی. عینک بدبینی را از چشم بردار. اگر به دیگران محبت کنی دیگران نیز به تو محبت خواهند کرد اما بدانید که شما با حفظ خلوص نیت و صداقت در کارها می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ سه‌شنبه، 5 مهر 1401 | حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
فـال حـافـظ فردا متولدین مهر
گر دست دهد خاک کف پای نگارم

بر لوح بصر خط غباری بنگارم

بر بوی کنار تو شدم غرق و امید است

از موج سرشکم که رساند به کنارم

تعبیر:

در دوستی از جان مایه می گذارید و هرچه بتوانید برای دوستان انجام می دهید، اما لازم است از یکرنگ بودن آن ها نیز مطمئن شوید که آیا در همه لحظات با شما همراهی می کنند یا فقط شریک شادی و خوشی این روزها هستند.

فـال حـافـظ فردا متولدین آبان
سحر ببوی گلستان دمی شدم در باغ

که تا چو بلبل بی‌دل کنم علاج دماغ

نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ

تعبیر:

اگر می خواهید به اهداف و آرزوهای خود دست پیدا کنید از کبر و غرور برحذر باشید که راه رسیدن به مقصد را دورتر می کند. قدر ایام جوانی را بدانید، عمر در حال گذر است و این روزها دیگر برنمی گردد. جانب اعتدال را داشته باشید و از افراط و تفریط بپرهیزید. در کارها دوراندیش و آینده نگر باشید.

فـال حـافـظ فردا متولدین آذر

صلاح از ما چه می‌جویی که مستان را صلا گفتیم

به دور نرگس مستت سلامت را دعا گفتیم

من از چشم تو ای ساقی خراب افتاده‌ام لیکن

بلایی کز حبیب آید هزارش مرحبا گفتیم

تعبیر:

برای داشتن آینده روشن و سرشار از موفقیت لازم است با افراد مورد اعتماد مشورت کنید. پشت سرتان دعای خیر هست و از بلا مصون هستید. بخشش داشته باشید و به افراد نیازمند کمک کنید. در میان جمع هر حرفی نزنید؛ زیرا افراد سودجو و بدخواه به دنبال سواستفاده از صحبت‌های شما هستند. لحظه‌های زندگی را بیهوده به هدر ندهید و فرصت‌ها را غنیمت بشمارید.

فال حافظ فردا متولدین دی
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی

شرح جمال حور ز رویت روایتی

هر پاره از دل من و از غصه قصه‌ای

هر سطری از خصال تو و از رحمت آیتی

تعبیر:

توانایی و استعدادهای بی نظیری دارید که قدر آن ها را نمی دانید. بهتر است بیشتر به هوش و ذکاوت خود اعتماد کرده و از آن بهره ببرید. از لحظه ها و روزهای عمر کمال استفاده را بکنید تا بعدا دچار حسرت نشوید. در مسیر رسیدن به آرزوها از گله کردن و غر زدن دست بردارید و خودباوری را در خود تقویت کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین بهمن
دوش رفتم به در میکده خواب آلوده

خرقه تردامن و سجاده شراب آلوده

آشنایان ره عشق در این بحر عمیق

غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده

تعبیر:

قصد انجام کاری دارید، با گام های استوار و همت عالی قدم در مسیر بگذارید و همواره به یاد خداوند باشید. خلوص نیت داشته باشید و صداقت به خرج دهید. مراقب تصمیمات خود باشید. از سختی ها نهراسید و با تلاش و پشتکار جلو بروید تا به هدف برسید.

فـال حـافـظ فردا متولدین اسفند

کرشمه‌ای کن و بازار ساحری بشکن

به غمزه رونق و ناموس سامری بشکن

به باد ده سر و دستار عالمی یعنی

کلاه گوشه به آیین سروری بشکن

تعبیر:

مدتهاست زندگیت دچار رکود و خمودگی شده است و منتظری تاکسی مشکل تو را حل کند. بدان که این مشکل به دست هیچ کس جز خودت حل نخواهد شد. از این تنبلی و بی تفاوتی دست بردار و با تلاشی وسیع، تحولی در زندگی خود ایجاد کن تا به آنچه آرزویش را داری برسی. به ارزش وجود خود پی ببر که تو خود طبیب درد خودی.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ یکشنبه، 3 مهر 1401 | به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی چهارشنبه، 11 آبان 1401 | آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه