// کد مطلب: ۱۴۷۹۶۷

فال حافظ | حافظ | فال روزانه | طالع بینی | فال حافظ امروز

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه، ۱۳ آبان ۱۴۰۱ | روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه، 13 آبان 1401 | روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر
لینک کوتاه کپی شد

فال حافظ شیرازی همراه با تفسیر دقیق و شفاف فردا جمعه، 13 آبان 1401 خود را در طلانیوز ببینید.

به گزارش طلانیوز؛ همواره در گذر زمان تنها فال حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. فال حافظ نشانه از تاریخ ایران دارد. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 13 آبان از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال حافظ 13 آبان را بخوانید.

فال حافظ به‌معنی استفاده از دیوان حافظ برای برای پیش‌گویی سرنوشت و رفع تردید و خوب یا بد بودن عاقبت کاری یا استعلام از احوال شخص غایبی است.
یکی از باورهای کهن و عمومیِ ایرانیان، فالِ نیک یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. استخاره یا همان تفأل به قرآن نیز یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تفأل است که پس از ظهورِ اسلام رایج شد و پس از آن نیز به دیگر آثارِ ادبی که تصور می‌شد نویسنده‌اش «بهره‌ای از کلام حق» دارد، گسترش یافت. پس از ظهورِ حافظ، تفأل به دیوانِ دیگر شاعران، بسیار کمتر، و دیوانِ حافظ جانشینِ آن‌ها شده است و نمونه‌های تفأل به دیوانِ شاعران پس از حافظ بسیار نادر و اندک است. با دور شدن از روزگارِ زندگانیِ حافظ، مقدس شدنِ شخصیت و شعرِ او بیشتر جلوه‌گر می‌شود. این دیوان نزد مردم چنان تقدسی یافته که گفته‌اند هرجا که پای اسلام رسیده است، در کنارِ قرآن، دیوانِ حافظ هم دیده می‌شود. این تقدس سبب جایز ندانستنِ تفأل با دیوانِ حافظ و حتی دست‌زدن به آن در گاهِ مستی شد. شهرتِ حافظ به «لسان‌ُالْغِیْب» باعث شد که خوانندگانِ دیوانش از همان دورانِ نزدیک به زندگانیَش، به دیوانش تفأل زنند و اعتقادِ حقیقی بدو و اشعارش پیدا کنند.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، 16 مهر 1401 | ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

فـال حـافـظ فردا متولدین فروردین
بوی خوش تو هر که ز باد صبا شنید/از یار آشنا سخن آشنا شنید

ای شاه حسن چشم به حال گدا فکن/کاین گوش بس حکایت شاه و گدا شنید

تعبیر: تو که سرچشمه ی همه ی خوبی ها و حسن ها هستی نگاهی هم به زیردستان خود بکن. دنبال یک محرم راز بگرد تا بتوانی درد دل کنی. از رسیدن به کسی محروم شده ای اما مرور زمان و وفاداریت باعث رسیدن به مرادت می شود. پند پیران را گوش کن. کار ثواب انجام بده تا همیشه دعای خیر بدرقه ی راهت باشد.

فـال حـافـظ فردا متولدین اردیبهشت

اگر شراب خوری جرعه‌ای فشان بر خاک/از آن گناه که نفعی رسد به غیر چه باک

برو به هر چه تو داری بخور دریغ مخور/که بی‌دریغ زند روزگار تیغ هلاک

تعبیر: هر چه داری با بقیه تقسیم کن. کرم داشته باش. با خساست به جایی نمی رسی. این خوبی هاست که نامت را ماندگار می کند. اگر این کارها را انجام بدهی تا زمان مرگ خدا همیشه پشت و پناهت می باشد. با اینکه انسان با تجربه ای هستی باز هم راهت را گم می کنی. اهل عبادت باش تا دلت پاک و منزه شود.

فـال حـافـظ فردا متولدین خرداد
احمد الله علی معدله السلطان/احمد شیخ اویس حسن ایلخانی

خان بن خان و شهنشاه شهنشاه نژاد/آن که می‌زیبد اگر جان جهانش خوانی

تعبیر: بسیار خوش اقبالید و اراده ی بسیار قوی دارید. معجزه ای در زندگیتان رخ می دهد که مایه ی تعجب همگان می شود. یادتان باشد رمز موفقیتان سعی و کوشش است. به سفر معنوی کربلا می روید که در آنجا دل سرگشته شما ارام می گیرد و چشم و دلتان روشن می شود.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه 15 مهر 1401 | الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها

فـال حـافـظ فردا متولدین تیر
کتبت قصة شوقی و مدمعی باکی/بیا که بی تو به جان آمدم ز غمناکی

بسا که گفته‌ام از شوق با دو دیده خود/ایا منازل سلمی فاین سلماک

تعبیر: تهمتی به شما زده اند که به زودی دست بدخواهان رو م یشود. حادثه ای بسیار عجیب اتفاق می افتد که همه چیز را عوض می کند و به آنچه که هدفتان هست می رسید به شرط آنکه زرنگ باشید.کسی به دیدارتان می آید و غم رهایتان می کند.

فـال حـافـظ فردا متولدین مرداد
شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت/فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت

حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر/کنایتیست که از روزگار هجران گفت

تعبیر: تهمتی به شما زده اند که از طرف دشمن است.درد هجر بزرگی را تحمل می کنید. اما تن به رضای خداوند دهید. مطمئن باشید جواب خوبی ها و ثوابی را که کرده اید در جایی دیگر خواهید گرفت. حرف های خود را بر اساس فرض و شک نزنید که بر علیه خودتان استفاده می کنند. بذر وبی بکارید تا شاهد رویش خوبترین ها باشید.

فـال حـافـظ فردا متولدین شهریور

سحر ز هاتف غیبم رسید مژده به گوش/که دور شاه شجاع است می دلیر بنوش

شد آن که اهل نظر بر کناره می‌رفتند/هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

تعبیر: رازها و درد دلهایت را حفظ کن و سرپوشی روی آن بگذار. خداوند تو را از بندی که در آن گرفتار هستی نجات می دهد، به شرط آنکه برای رسیدن به ایمان و صفای دلت تلاش کنی. خودت صلاح کار را بهتر می دانی اگر از نتیجه اش باخبری پس یاعلی بگو که عده ای نیز به تو کمک می کنند
فـال حـافـظ فردا متولدین مهر
در نهانخانه عشرت صنمی خوش دارم/کز سر زلف و رخش نعل در آتش دارم

عاشق و رندم و میخواره به آواز بلند/وین همه منصب از آن حور پریوش دارم

تعبیر: در دلت غمی داری که با آن زندگی می کنی ولی بدان در این دنیا همه چیز فانی است و نمی ارزد که بخواهی زندگیت را تباه کنی. غم دلت را به کسی نگفته ای و در عین غمگینی می خندی. زندگی را هر طوری که بگیری می گذرد. پس امید داشته باش و از نعمات خدا لذت ببر.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ سه‌شنبه، 5 مهر 1401 | حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

فـال حـافـظ فردا متولدین آبان
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست/سخن شناس نه‌ای جان من خطا این جاست

سرم به دنیی و عقبی فرو نمی‌آید/تبارک الله از این فتنه‌ها که در سر ماست

تعبیر: غرور نداشته باش با اهل فن و نظر مشورت کن تا از خطاها به دور باشی. احساس خستگی می کنی و درونت غوغاست به ائمه متوسل شو تا به حقیقت برسی. تو را با دنیای فانی کاری نیست پس به باقیات برس و سینه ات را با یاد خدا پر کن تا به وصال یار برسی.

فـال حـافـظ فردا متولدین آذر

چه مستیست ندانم که رو به ما آورد/که بود ساقی و این باده از کجا آورد

تو نیز باده به چنگ آر و راه صحرا گیر/که مرغ نغمه سرا ساز خوش نوا آورد

تعبیر: همه چیز به خیر و خوبی تمام می شود. عجله نکن گره از کار بسته ی تو باز می شود. یک خبر خوش در راه است. منتظر باش. با شنیدن این خبر بیماریت نیز شفا پیدا می کند ولی یادت باشد نذری که کرده ای حتما" ادا کنی. وعده ای هم که داده ای بجا آور دولت دو در خانه ی شماست.

فال حافظ فردا متولدین دی
ای خونبهای نافه چین خاک راه تو/خورشید سایه پرور طرف کلاه تو

نرگس کرشمه می‌برد از حد برون خرام/ای من فدای شیوه چشم سیاه تو

تعبیر: از سر جنگ بذ خواسته اید و با خوبی ها می جنگید. از راه خویش برگردید. شما مرد جنگ و خونریزی نیستید. درونتان مملو از آرامش .و آشتی است و همه از شما تقلید می کنند. در حسرت چیزی هستید می خواهید دوباره همه را به دور هم جمع کنید. رسیدن به مقصود در یک قدمی شماست کمی صبر کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین بهمن
آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت/آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت

تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین/کس واقف ما نیست که از دیده چه‌ها رفت

تعبیر: کارهای مهم را بازیچه نگیر چون خطا می کی. حرفی را زده ای که عدهای از تو رنجیده اند، دل آنها را بدست بیاور، چون د زمان پیری و تهایی کسی نیست که دیگر با او همدلی کنی و هم سخن شوی. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. الان همدیر نیست. طبیب تو خداوند اس روبه سوی او آور تا تو را شفا دهد و از مشقات رهایت سازد.

فـال حـافـظ فردا متولدین اسفند

چو گل هر دم به بویت جامه در تن/کنم چاک از گریبان تا به دامن

تنت را دید گل گویی که در باغ/چو مستان جامه را بدرید بر تن

تعبیر: حاضرید برای رسیدن به نیات خود هر کاری بکنید. رسیدن به حاجات برای شما محال است ولی توکل به خدا کنید هیچ کار سختی نبوده که آسان نشود. از دوستانتان کمک بگیرید. دردتان را به دیگران هم بگوئید شاید به شما کمک کنند. دلتان نمی شکند و خدا نیز کمکتان می کند.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ یکشنبه، 3 مهر 1401 | به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه، 13 آبان 1401 | روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه