// کد مطلب: ۱۴۸۳۶۳

فال حافظ | حافظ | فال روزانه | طالع بینی | فال حافظ امروز

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱ | معاشران گره از زلف یار باز کنید

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، 21 آبان 1401 | معاشران گره از زلف یار باز کنید
لینک کوتاه کپی شد

فال حافظ شیرازی همراه با تفسیر دقیق و شفاف فردا شنبه، 21 آبان 1401 خود را در طلانیوز ببینید.

به گزارش طلانیوز؛ همواره در گذر زمان تنها فال حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. فال حافظ نشانه از تاریخ ایران دارد. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 21 آبان از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال حافظ 21 آبان را بخوانید.

فال حافظ به‌معنی استفاده از دیوان حافظ برای برای پیش‌گویی سرنوشت و رفع تردید و خوب یا بد بودن عاقبت کاری یا استعلام از احوال شخص غایبی است.
یکی از باورهای کهن و عمومیِ ایرانیان، فالِ نیک یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. استخاره یا همان تفأل به قرآن نیز یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تفأل است که پس از ظهورِ اسلام رایج شد و پس از آن نیز به دیگر آثارِ ادبی که تصور می‌شد نویسنده‌اش «بهره‌ای از کلام حق» دارد، گسترش یافت. پس از ظهورِ حافظ، تفأل به دیوانِ دیگر شاعران، بسیار کمتر، و دیوانِ حافظ جانشینِ آن‌ها شده است و نمونه‌های تفأل به دیوانِ شاعران پس از حافظ بسیار نادر و اندک است. با دور شدن از روزگارِ زندگانیِ حافظ، مقدس شدنِ شخصیت و شعرِ او بیشتر جلوه‌گر می‌شود. این دیوان نزد مردم چنان تقدسی یافته که گفته‌اند هرجا که پای اسلام رسیده است، در کنارِ قرآن، دیوانِ حافظ هم دیده می‌شود. این تقدس سبب جایز ندانستنِ تفأل با دیوانِ حافظ و حتی دست‌زدن به آن در گاهِ مستی شد. شهرتِ حافظ به «لسان‌ُالْغِیْب» باعث شد که خوانندگانِ دیوانش از همان دورانِ نزدیک به زندگانیَش، به دیوانش تفأل زنند و اعتقادِ حقیقی بدو و اشعارش پیدا کنند.

فـال حـافـظ فردا متولدین فروردین
معاشران گره از زلف یار باز کنید

شبی خوش است بدین قصه​اش دراز کنید

حضور خلوت انس است و دوستان جمعند

و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید

تعبیر:

نیک بختی و سعادت از آن شماست. به خدا توکل کن که هرکه به او توکل کند، بر مشکلات و سختی ها فائق می آید. روزگار خوبی در پیش روی خواهی داشت به شرط آنکه از مصاحبت با دوستان ناباب بپرهیزی و معنای واقعی زندگی را که همان عشق و محبت است به خوبی دریابی.

فـال حـافـظ فردا متولدین اردیبهشت

ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس

بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکين کن نفس

دل به رغبت می سپارد جان به چشم مست يار

گر چه هشياران ندادند اختيار خود به کس

تعبیر:

انتظار زیاد کشیده‌اید و در مورد آینده نگران هستید. آینده خوبی پیش‌رو دارید و با تلاش و کوشش به جایی خواهید رسید که دیگران حیرت‌زده خواهند شد. به شرط آن که ترس را کنار گذاشته و سختی‌های مسیر را تحمل کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین خرداد
قسم به حشمت و جاه و جلال شاه شجاع

که نیست با کسم از بهر مال و جاه نزاع

خدای را به می‌ام شست و شوی خرقه کنید

که من نمی‌شنوم بوی خوش از این اوضاع

تعبیر:

انسانی قانع و با مناعت طبع هستی. هرگز برای کم و زیاد مال دنیا بحث و جدل نمی کنی، اما باید تغییراتی در زندگی فعلی خود بدهید، زیرا از وضع موجود به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسید. از احوال دوستان و نزدیکان جویا شو و به آنها محبت نما. در زندگی غم و شادی های فراوان هست و هیچ گنجی بدون رنج حاصل نخواهد شد.

فال حافظ را اینجا بگیر | فال حافظ سه‌شنبه، 5 مهر 1401 | حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

فـال حـافـظ فردا متولدین تیر
بازآی ساقیا که هواخواه خدمتم

مشتاق بندگی و دعاگوی دولتم

هر چند غرق بحر گناهم ز صد جهت

تا آشنای عشق شدم ز اهل رحمتم

تعبیر:

روزهای زیادی را به انتظار گذرانده‌اید، این مسئله باعث رنج‌تان شده است. برای رسیدن به سرمنزل مقصود باید در کنار تلاش و کوشش به خداوند توکل کرده و از او یاری بخواهید. اگرچه راه رسیدن به مقصود دور و پرپیچ و خم است؛ اما مایوس نباشید، همه چیز را به خداوند بسپارید. اگر از یک راه به نتیجه نرسیده‌اید راه‌های دیگر را امتحان کنید تا به آن چه می‌خواهید دست پیدا کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین مرداد
خیال روی تو چون بگذرد به گلشن چشم

دل از پی نظر آید به سوی روزن چشم

به بوی مژده وصل تو تا سحر شب دوش

به راه باد نهادم چراغ روشن چشم

تعبیر:

آرزوها و اهداف بزرگی در سر داری و برای رسیدن به آن سعی و تلاش می‌کنی. خودت هم می دانی که از عهده این کارها بهتر از هر کس دیگری بر می‌آیی، اما گاهی عجولانه و شتابزده عمل می‌کنی. کمی صبر و حوصله به خرج بده، همه مشکلات حل خواهند شد.

فـال حـافـظ فردا متولدین شهریور

ما بی غمان مست دل از دست داده‌ایم

همراز عشق و همنفس جام باده‌ایم

بر ما بسی کمان ملامت کشیده‌اند

تا کار خود ز ابروی جانان گشاده‌ایم

تعبیر:

مراقب باشید که شکست‌ها یا بدشانسی‌ها شما را ناامید و مأیوس نکند. در راه رسیدن به هدف سست نشوید. از تجربه‌هایی که در این راه به دست آورده‌اید استفاده کنید. از کنایه و شماتت های افراد حسود و دشمنان غم به دل راه ندهید. برای دستیابی به موفقیت باید با عقل و درایت رفتار کرده و همه جوانب را بسنجید.
فـال حـافـظ فردا متولدین مهر
صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن

دور فلک درنگ ندارد شتاب کن

زان پیشتر که عالم فانی شود خراب

ما را ز جام باده گلگون خراب کن

تعبیر:

سالهاست در انتظار وقت مناسب بوده‌ای، اکنون آنچه منتظرش بودی از راه رسیده است، تعلل نکن، وقت را از دست مده. اگر می‌خواهی به مقاصد خود در زندگی برسی و زندگی توام با آرامش و نشاط داشته باشی، اکنون باید رنج تلاش و زحمت را به خود هموار سازی، ولی هرگز پای خود را از راه صواب بیرون نگذار و عزم خود را در انجام امور خیر جزم کن.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی جمعه 15 مهر 1401 | الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها

فـال حـافـظ فردا متولدین آبان
چراغ روی تو را شمع گشت پروانه

مرا ز حال تو با حال خویش پروا نه

چه نقشها که برانگیختیم و سود نداشت

فسون ما بر او گشته است افسانه

تعبیر:

دچار ناامیدی و اندوه فراوان شده‌اید و آینده خوبی در انتظار خود نمی‌بینید. وقتی ناکامی‌های خود را در کنار کامیابی‌های دیگران می‌گذارید غم و اندوه شما را فرا می‌گیرد؛ اما نگرانی به دل راه ندهید که به زودی خبری خوش دریافت می‌کنید که با شنیدن آن جان تازه‌ای گرفته و تلاش های خود دوچندان خواهید کرد. ان‌شاءالله به هدف خواهید رسید.

فـال حـافـظ فردا متولدین آذر

صبح است و ژاله می‌چکد از ابر بهمنی

برگ صبوح ساز و بده جام یک منی

در بحر مایی و منی افتاده‌ام بیار

می تا خلاص بخشدم از مایی و منی

تعبیر:

به جای تمرکز روی سختی ها و مشکلات زندگی و غصه خوردن برای کم و کاست دنیا، لحظه‌ها را با شادی بگذرانید و در کنار دوستان و خانواده با آرامش زندگی کنید. از زندگی خود لذت ببر و تا می‌توانی شاد باش و بدان که قصد و نیت تو شدنی و عملی است. بدون تردید اقدام کن که آینده‌ای موفق خواهی داشت.

فال حافظ فردا متولدین دی
طفیل هستی عشقند آدمی و پری

ارادتی بنما تا سعادتی ببری

بیا که وضع جهان را چنان که من دیدم

گر امتحان بکنی می خوری و غم نخوری

تعبیر:

تردید و وسواس از عوامل بازدارنده در رسیدن به هدف است. تردید را از دل خود بیرون کن و بدان که در این راه پرخطر که تو قصد آغازش را داری، تنها عامل نجات و پیروزی همت عالی است. کوشش کن تا از خوان گسترده پروردگار بی نصیب نمانی.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، 16 مهر 1401 | ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

فـال حـافـظ فردا متولدین بهمن
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی

شرح جمال حور ز رویت روایتی

هر پاره از دل من و از غصه قصه‌ای

هر سطری از خصال تو و از رحمت آیتی

تعبیر:

توانایی و استعدادهای بی نظیری دارید که قدر آن ها را نمی دانید. بهتر است بیشتر به هوش و ذکاوت خود اعتماد کرده و از آن بهره ببرید. از لحظه ها و روزهای عمر کمال استفاده را بکنید تا بعدا دچار حسرت نشوید. در مسیر رسیدن به آرزوها از گله کردن و غر زدن دست بردارید و خودباوری را در خود تقویت کنید.

فـال حـافـظ فردا متولدین اسفند

ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه

مست از خانه برون تاخته‌ای یعنی چه

زلف در دست صبا گوش به فرمان رقیب

این چنین با همه درساخته‌ای یعنی چه

تعبیر:

تغییرحالت شما همه را در بهت و حیرت فروبرده است. قدر داشته‌های خود را نمی‌دانید و حوصله‌ی کسی را ندارید. اطرافیانتان روی شما حساب می‌کنند ولی افسوس که همه را پراکنده نموده‌اید. ناراحتی شما و دل‌شکستگیتان با زمان درمان خواهد شد. بیشتر مراقب خودتان باشید.

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی سه‌شنبه، 17 آبان 1401 | نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی

فال حافظ با تفسیر دقیق | فال حافظ شیرازی شنبه، 21 آبان 1401 | معاشران گره از زلف یار باز کنید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه