// کد مطلب: ۱۵۱۷۰۴

رپرتاژ اگهی

قیمت ارز نیمایی

قیمت ارز نیمایی
لینک کوتاه کپی شد

ارز نیمایی در پی اعمال تحریم های شدید برای جلوگیری و کنترل خروج ارز راه اندازی شد. این سامانه با ایجاد بستر مناسب، امکان خرید و فروش ارز را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد. برای این منظور واردکنندگان می توانند بر اساس ترجیحات خود از ارز نیمایی برای ورود کالا به کشور استفاده کنند

ارز نیمایی در پی اعمال تحریم های شدید برای جلوگیری و کنترل خروج ارز راه اندازی شد. این سامانه با ایجاد بستر مناسب، امکان خرید و فروش ارز را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد. برای این منظور واردکنندگان می توانند بر اساس ترجیحات خود از ارز نیمایی برای ورود کالا به کشور استفاده کنند و قیمت ارز نیمایی را به راحتی پیدا کنند. واردکننده کالا برای اینکه بتواند ارز را از کشور خارج کند باید مجوزهای لازم را از بانک مرکزی و وزارت حراست دریافت کند و سپس درخواست خود را در سامانه نیما ثبت کند. استفاده از ارز مجازی می تواند برای معاملات تجاری مختلف مانند ترخیص کالا استفاده شود. بنابراین اگر قصد فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالا را دارید میتوانید از طریق صرافی علیرضا برای مبادله اقدام کنید.

images_1675590500_63df7b64e28b9.jpg

واحد پول نیمایی چیست؟

امروزه در دنیای سرمایه گذاری ها و بازارهای مالی اصطلاحات مختلفی وجود دارد که شناخت و درک صحیح آنها برای افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند بسیار ضروری و کاربردی است. ارز نیمایی نیز یکی از کاربردی ترین مفاهیم مورد استفاده در بازارهای مالی است و در واردات کالا، صادرات و ترخیص کالا نقش دارد. در واقع ارز نیمایی نوعی سامانه الکترونیکی یکپارچه ارزی کشور برای واردات و صادرات محصولات است که در آن خرید و فروش کالاهای وارداتی و صادراتی انجام می شود. دانستن این نکته مفید است که نیما مخفف سیستم یکپارچه ارز است و بسیاری از تجار یا شرکت ها از این ارز برای ثبت واردات و صادرات کالاهای خود استفاده می کنند. بانک مرکزی در اوایل سال 97 سامانه نیمایی را راه اندازی کرد تا کنترل بیشتری بر بازار ارز در واردات و صادرات کالا داشته باشد و فاصله ارز دولتی با ارز بازار آزاد را کاهش دهد. این سامانه امکان ثبت درخواست را برای واردکنندگان و صادرکنندگان کالا فراهم می کند تا بتوانند از این طریق از ارز نیمایی استفاده کنند. سقف دریافت هر ارز نیز با سایر ارزها متفاوت است. به عنوان مثال سقف دریافت دلار از صرافی ها با سقف دریافت دلار نیمایی دریافتی از سامانه نیما متفاوت است. افراد با توجه به شرایط خود و با توجه به قشری که در آن قرار دارند می توانند در سامانه نیما ثبت نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. داوطلبان میتوانند پس از انتخاب رشته گواهینامه خود، حداکثر سطح کسب شده را ببینند و از آن مطلع شوند.

ارز نیمایی چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، آشفتگی ناگهانی بازار ارز، گرانی بیش از حد ارز در بازار و افزایش شکاف بین ارز دولتی و ارز آزاد منجر به اجرای سامانه پولی نیمایی شد. تدبیر چنین ایده ای با هدف کنترل بیشتر و مدیریت بهتر بازار سرمایه توسط نهادها و سازمان های ذیربط شکل گرفت. در واقع شفافیت سامانه ارزی و داده ها منجر به کنترل بهتر بازار سرمایه می شود تا با ثبت نام کامل متقاضیان و شرکت ها، نظارت و بررسی دقیق تری برای مدیریت بهتر انجام شود.

images_1675590500_63df7b64ea37e.jpg

سامانه نیما توانست تا حدودی بازار ارز را متعادل کند و به همین ترتیب شاهد تغییرات و تعادل قیمتی در بورس بودیم. در واقع قیمت این ارز نقش بسزایی در تعیین سرنوشت سهام صادراتی داشت و امکان انجام مبادلات ارزی با سهامی را فراهم کرد که ارزش آن تحت تاثیر ارزهای بین المللی مانند یورو و دلار بود. بدین ترتیب توانستند در چنین شرایطی ارزش سهام خود را افزایش دهند. علاوه بر این، ارز نیمایی در ایجاد تعادل در بازار سرمایه و افزایش ارزش ذاتی شرکت های وابسته به ارز بسیار موثر بوده و فرصت مبادله کالا را برای بسیاری از شرکت های پالایش نفت، فولاد و پتروشیمی از طریق این ارز فراهم کرده است. همچنین نکته مثبت دیگری که او به همراه داشت، بازگشت ارز به کشور بود.

صرافی به نوع خاصی از شرکت سهامی یا سهامی اطلاق می شود که فعالیت آن به ویژه خدمات صرافی از جمله خرید و فروش ارز و سکه طلا می باشد. وظیفه انواع صرافی ها واسطه گری بین معاملات ارزهای فیزیکی و دیجیتال و سود حاصل از تفاوت قیمت خرید و فروش ارز است. صرافی علی حاجی ابول لو و شرکا با بیشتر از سی سال سابقه در زمینه طلا و ارز در کشور و زیر نظر بانک مرکزی به نام برند صرافی علیرضا در سال 1395 تاسیس شد. صرافی علیرضا اکسچینج alirezaxchange.com با شماره ثبت 509276 شروع به کار کرد این شرکت تا کنون تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات دقیق، سریع و مطمئن به مشتریان جهت رفع بیشتر نیازهای آنان به کار بسته است. این شرکت خارج از کشور در چارچوب قانون ارزی بانک مرکزی ج .ا معتبر است. امید است با استخدام همکاران توانمند و رعایت قوانین مربوطه خدمات خود را توسعه داده و رضایت مراجعین محترم را جلب نماید. صرافی کسب و کاری است که مجوز قانونی برای تبدیل یک ارز به ارز دیگر را برای مشتریان خود دارد. صرافی ها پول فیات (اسکناس و سکه) را تبدیل می کنند و معمولاً این کار را با ماشین شمارش پول انجام می دهند. صرافی ها معاملات را در اشکال و مکان های مختلف انجام می دهند. صرافی ها ممکن است شامل یک نفر، یک دفتر کوچک با چند کارمند یا شبکه ای از کیوسک های کوچک خدماتی نصب شده در فرودگاه ها باشد. بانک های بزرگ بین المللی خدمات تبدیل ارز را در دستگاه های خودپرداز خود ارائه می دهند. در مقیاس وسیع تر، این تغییر قیمت را «بازگشت» می نامند. صرافی ها را می توان در شرکت هایی که این خدمات را به صورت آنلاین ارائه می دهند نیز یافت. این خدمات ممکن است توسط یک بانک، کارگزاری فارکس یا سایر انواع موسسات مالی ارائه شود. صرافی ها سود خود را با اضافه کردن مبلغی تحت عنوان کارمزد یا با گرفتن کارمزد از مشتریان به دست می آورند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

قیمت ارز نیمایی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه