// کد مطلب: ۱۵۱۷۲۸

رپرتاژ اگهی

چگونه بذر کیوی را محیای جوانه زدن کنیم؟

چگونه بذر کیوی را محیای جوانه زدن کنیم؟
لینک کوتاه کپی شد

پرورش کیوی از دانه یک پروژه سرگرم کننده است و یک گیاه زینتی زیبا به شما می دهد. کیوی همیشه مطابق با نوع خود رشد نمی کند، به این معنی که گیاه شما ممکن است مانند میوه ای که از آن آمده است، میوه های خوراکی تولید نکند. اگر می خواهید یک گیاه کیوی برای میوه آن پرورش دهید، یک گیاه پیوندی را خریداری کنید. قیمت عمده کیوی با توجه به نوع بذر آن محاسبه می شود.

پرورش کیوی از دانه یک پروژه سرگرم کننده است و یک گیاه زینتی زیبا به شما می دهد. کیوی همیشه مطابق با نوع خود رشد نمی کند، به این معنی که گیاه شما ممکن است مانند میوه ای که از آن آمده است، میوه های خوراکی تولید نکند. اگر می خواهید یک گیاه کیوی برای میوه آن پرورش دهید، یک گیاه پیوندی را خریداری کنید. قیمت عمده کیوی با توجه به نوع بذر آن محاسبه می شود.

اگر تصمیم به کشت کیوی معمولی گرفته اید، تهیه دانه می تواند به سادگی رفتن به فروشگاه مواد غذایی و خرید یک میوه باشد. به گفته برخی باغبانان، دانه های میوه های ارگانیک بیشتر جوانه زده و گیاهان بالغ مقاوم را رشد می دهند.

برای جدا کردن دانه‌های کیوی تازه، کافی است میوه‌ها را از وسط نصف کنید و با انگشت یا قاشق آن‌ها را بردارید. دانه ها را در یک کاسه یا فنجان کوچک بریزید و آنها را بشویید تا میوه ها خارج شوند.

دانه های خود را همراه با یک حوله کاغذی مرطوب در یک کیسه پلاستیکی قابل آب بندی قرار دهید. زیپ کیسه را بسته و در جای گرم قرار دهید. دانه های خود را هر روز بررسی کنید تا زمانی که ببینید جوانه زده اند.

اگر متوجه خشک شدن حوله کاغذی قبل از جوانه زدن بذرهایتان شدید، حتما آن را دوباره مرطوب کنید. بذرها برای جوانه زدن به محیطی مرطوب نیاز دارند.

قسمتی از حوله کاغذی مرطوب شده ای را که برای جوانه زدن بذرها استفاده کرده اید و سه تا چهار نهال به آن چسبیده است جدا کنید. این تکه حوله کاغذی و همه چیز را در یکی از گلدان های خود بکارید. این کار را تا زمانی که همه نهال ها کاشته شوند تکرار کنید. گیاهان خود را در مکانی قرار دهید که نور کافی داشته باشد. تاق های پنجره به طور کلی بهترین انتخاب هستند مگر اینکه زیرزمینی مجهز به چراغ رشد داشته باشید.

گیاهان جوان به خصوص به سرمای زمستان حساس هستند، بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان گیاهان کیوی خود را برای دو سال اول یا بیشتر در داخل خانه نگهداری می کنند. به یاد داشته باشید که گیاهان خود را به گلدان های جدید و بزرگتر منتقل کنید زیرا آنها شروع به رشد بیشتر از گلدان های کوچکتر خود می کنند. در این مرحله، شروع به تقویت تغذیه آنها با استفاده از یک کود استارتر عمومی کنید.

شیوه ی پیوند نهال کیوی

یک نقطه خوب در باغ خود برای کیوی خود پیدا کنید. مطمئن شوید که شرایط آنجا مناسب است. شما به فضای کافی برای رشد گیاهان کیوی خود نیاز دارید. بیشتر گیاهان کیوی در آفتاب کامل یا در سایه روشن بهترین رشد را دارند. لازم به ذکر است این روش کشت برای برخی محصولات کشاورزی دیگر مانند هویج نیز کاربرد دارد. در سال های اخیر با توجه به کاشت هویج در داخل ایران، میزان فروش هویج صادراتی کاهش پیدا کرده است.

کیوی عموماً به خاک کمی اسیدی نیاز دارد که PH آن بین 6.0 تا 6.5 باشد. اگر خاک شما خیلی قلیایی است، می توانید سعی کنید آن را اسیدی کنید تا شرایط مناسب برای رشد کیوی فراهم شود. خاک باید مرطوب اما زهکشی خوبی داشته باشد.

یک پرده محکم برای گیاهان خود بسازید. به یاد داشته باشید که کیوی از گیاهان انگور است که می تواند تا 30 فوت طول و وزن مناسبی داشته باشد.انگورهای کیوی می توانند روی بیشتر انواع تراس ها، آلاچیق ها و نرده ها رشد کنند.

گیاهان جوان را پیوند بزنید. پیوند گیاهان کیوی تا حد زیادی مانند سایر انواع گیاهان است. هر گیاه را با احتیاط از گلدانش خارج کنید، از جمله ریشه ها و خاکی که به آن چسبیده اند، و ریشه ها را در سوراخ هایی که تازه حفر کرده اید قرار دهید. کار را با پر کردن لبه های سوراخ با کثیفی سست به پایان برسانید. سعی کنید برای جلوگیری از شوک تا حد امکان ریشه ها را مختل کنید.

مراقبت های لازم از گیاه کیوی

از کیوی خود در برابر حیوانات محافظت کنید. حتی اگر سایر شرایط عالی باشد، گیاهان شما ممکن است توسط آفات مختلف از بین بروند. گیاهان کیوی تا زمانی که به بلوغ کامل نرسند آسیب پذیر خواهند بود. جالب است بدانید در سال گذشته به دلیل آفت زدگی گیاه کدو در برخی مناطق، قیمت کدو حلوایی کیلویی به شدت افزایش پیدا کرد.

برگ‌های کیوی گاهی اوقات می‌توانند گوزن را جذب کنند. گیاهان جوان خود را با دور نگه داشتن آهوها با حصار دور آن یا سیم مرغ اطراف گیاهان خود را ایمن نگه دارید.

واکنش گربه‌ها به برگ‌های کیوی شبیه به catnip است. اگر تا به حال سعی کرده اید گیاه گربه ای پرورش دهید، احتمالاً می دانید که گربه های محله به راحتی می توانند گیاهان شما را از بین ببرند. اگر گربه هایی در فضای باز در منطقه شما وجود دارد، اقداماتی را انجام دهید تا آنها را از باغ خود دور نگه دارید. استراتژی‌های مثال شامل ساختن حصار، قرار دادن سیم مرغ در اطراف هر یک از گیاهان و اسپری کردن با مواد دافع است.

برخلاف بسیاری از گیاهان میوه‌دار تجاری دیگر، کیوی دشمن حشرات زیادی ندارد، بنابراین استفاده منظم از آفت‌ کش ‌ها معمولاً غیر ضروری است.

چگونه بذر کیوی را محیای جوانه زدن کنیم؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه