// کد مطلب: ۱۴۶۰۲۲

حسن یزدانی | ازدواج حسن یزدانی | عشق حسن یزدانی

ببینید | رقص با مهارت حیرت انگیز حسن یزدانی با آهنگ شلوار پلنگی

ببینید | رقص با مهارت حیرت انگیز حسن یزدانی با آهنگ شلوار پلنگی
لینک کوتاه کپی شد

ویدیوی دیده نشده از رقص حسن یزدانی با آهنگ شلوار پلنگی غوغا کرد .

حسن یزدانی کشتی گیر باتجربه و پرافتخار ترین کشتی گیر ایرانی می باشد . حسن یزدانی با 8 مدال پرافتخار ترین کشتی گیر می باشد . حسن یزدانی شب گذشته با باخت به تیلور آمریکایی پیروزی و مدال طلای جهان را از دست داد اما با حمایت همه جانبه مردم روبرو شد . حسن یزدانی در تمرینات تیم ملی کشتی ایران با رقص جالب خبرساز شد .

حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی با نام کامل حسن یزدانی‌چراتی، یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران و قهرمان المپیک است.

حسن یزدانی هفتم دی‌ماه 1373 در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده است. وی سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد. پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده است. یزدانی طی دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مثل لوچو بازی کرد. او در 11 سالگی فعالیت در ورزش کشتی را شروع کرد.

شروع کشتی حسن یزدانی
حسن یزدانی در آغاز فعالیت و رده نونهالان زیر نظر امید اسماعیل‌پور تمرین می‌کرد، سپس در رده نوجوانان به صورت جدی‌تر تمرینات خود را زیر نظر همت مسلمی دنبال کرد و در رده جوانان نیز حسین نقیبی در باشگاه کشتی جویبار مربی وی بود. یزدانی زمانی که کشتی را شروع کرد پس از شش ماه می‌خواست آن را کنار بگذارد، ولی با اصرار پدرش در مسابقه‌های استانی مازندران شرکت کرد و در آن‌جا دوم شد و انگیزه‌اش بیشتر شد. همین مسئله باعث شد که فعالیت در این رشته ورزشی را دنبال کند.‌

شروع فعالیت حرفه‌ای حسن یزدانی
حسن یزدانی در سال 2011 به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال 2011 با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2011 به مدال برنز وزن 50 کیلوگرم دست پیدا کرد. نوزده روز بعد از به دست آوردن مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با به دست آوردن عنوان دوم به مدال نقره وزن 50 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست پیدا کرد.

حسن یزدانی در ژوئن سال 2014 به عنوان نماینده وزن 66 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی روبه‌روی رقیبان به قهرمانی رسید و مدال طلا کسب کرد. وی دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن 66 کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی بعد از این قهرمانی به رده سنی بزرگسالان آمد و در لیگ برتر کشتی ایران توانست «ختاگ تسابالوف» قهرمان وزن 70 کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد.

هدف حسن یزدانی در کشتی
حسن یزدانی در یکی از مصاحبه‌هایش در خصوص هدف خود در کشتی گفت: از همان روزهای ابتدایی شروع کشتی، با این هدف آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم که به بالاترین مقام در ورزش برسم.‌

حضور حسن یزدانی در تیم ملی
حسن یزدانی اولین بار سال 1390 به تیم ملی نوجوانان دعوت شد و چند ماه بعد در شهریورماه همین سال توانست به مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا در وزن 50 کیلوگرم برسد. وی 19 روز بعد هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مدال نقره رسید.

کشتی‌گیر حسن یزدانی در سال 2015
حسن یزدانی در نخستین تجربه خود در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جایزه بزرگ پاریس شرکت کرد و با وجود حضور کشتی‌گیرانی مانند «طغرل عسگرف» قهرمان المپیک از جمهوری آذربایجان و کشتی‌گیرانی از کشور آمریکا و روسیه قهرمان شد. یزدانی سپس در مسابقات جام جهانی 2015 لس ‌آنجلس که در ماه فروردین سال 1394 برگزار شد شرکت کرد. وی که تنها کشتی‌گیر وزن 70 کیلوگرم عضو تیم ملی ایران بود توانست همه رقبای خود را شکست دهد و به همراه سایر ملی‌پوشان، قهرمان جام جهانی کشتی شود.

یزدانی در اردیبهشت 1394 در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران شرکت کرد و در فینال اول در مقابل مهدی تقوی قهرمان سابق جهان با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد. تقوی در فینال دوم در مقابل یزدانی حاضر نشد و بدین ترتیب یزدانی به عنوان ملی‌پوش وزن 70 کیلوگرم برای مسابقات قهرمانی جهان سال 2015 لاس‌وگاس در آمد.

حسن یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2015
یزدانی در دور نخست «یانگ یونگ هو» از کره جنوبی را با نتیجه 16 بر چهار مغلوب کرد، در دور دوم میروسلاو کایروف از بلغارستان را با ضربه فنی مغلوب کرد و در دور سوم دیوید تلاشادزه از گرجستان را هم ضربه فنی کرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. یزدانی در مرحله نیمه نهایی جیمز گرین از کشور آمریکا را با نتیجه 9 بر چهار شکست داد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. یزدانی در دیدار فینال مقابل ماگومدرسول گازیماگومیدوف از روسیه با نتیجه 10 بر سه مغلوب شد و دستش از مدال طلا بازماند.

کشتی گیر حسن یزدانی در سال 2016
یزدانی در سال 2016 به وزن 74 کیلوگرم صعود کرد. وی در روز دوازدهم بهمن 1394 در مسابقات جایزه بزرگ پاریس برای نخستین‌بار حضور خود را در وزن 74 کیلوگرم تجربه کرد. یزدانی در این رقابت ابتدا کشتی‌گیرانی از کشور اسپانیا و آمریکا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. حریف یزدانی در نیمه نهایی، هموطن خود کشتی‌گیر علیرضا قاسمی ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2015 لاس‌وگاس بود. حسن یزدانی با نتیجه هشت بر صفر علیرضا قاسمی را مغلوب کرد و ضمن صعود به فینال گام بزرگی برای ملی‌پوش شدن در المپیک 2016 ریو برداشت. یزدانی در فینال در یک کشتی بسیار نزدیک و نفس گیر به علی شعبان‌اف از بلاروس با نتیجه هفت بر 6 باخت و دستش از مدال طلا باز ماند.

حسن یزدانی در مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو
حسن یزدانی در 27 فروردین 1395 در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران برای المپیک 2016 شرکت کرد. حریف وی در این مسابقات مصطفی حسین‌خانی کشتی‌گیر با تجربه تهرانی بود. یزدانی در فینال اول مقابل حسین‌خانی با نتیجه پنج بر یک پیروز شد و در فینال دوم با نتیجه 2 بر صفر حسین‌خانی را شکست داد و به عنوان نماینده وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک 2016 انتخاب شد.

ببینید | رقص با مهارت حیرت انگیز حسن یزدانی با آهنگ شلوار پلنگی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه