// کد مطلب: ۱۴۶۷۴۳

الهام چرخنده | حواشی الهام چرخنده | اخبار الهام چرخنده | فیلم های الهام چرخنده

الهام چرخنده ممنوع‌التصویر شد؟ | ممنوع‌التصویری الهام چرخنده از شایعه تا واقعیت

الهام چرخنده ممنوع‌التصویر شد؟ | ممنوع‌التصویری الهام چرخنده از شایعه تا واقعیت
لینک کوتاه کپی شد

طبق شنیده‌ها شایعه‌ای از ممنوع‌التصویری الهام چرخنده به گوش می‌رسد که صدق و کذب اخبار را در پایین می‌خوانید.

به گزارش طلانیوز؛ الهام چرخنده بازیگر و مستند ساز ایرانی است که در تاریخ 4 تیرماه 1357 در کاشان متولد شده است. الهام چرخنده تا الان سه مرتبه ازدواج کرده و دو فرزند به نام های ارسطو و شایان دارد. در مراسم یادواره زنان شهید سپاه مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار به جایگاه شهدا اشاره کرد و به فارس گفت: در هر مراسمی که در بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود باید به این سه سؤال پاسخ داد که آیا این شهدا برنده بودند یا بازنده، اینکه شهدا زنده هستند یعنی چه و ما هم‌اکنون به کجا رسیده‌ایم. در این مراسم از الهام چرخنده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر شد و طائب خطاب به وی گفت: چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است.

پخش‌نشدن برنامه ضبط‌شده الهام چرخنده از تلویزیون باعث شده است تا برخی رسانه‌های داخلی مدعی ممنوع‌التصویری او شوند؛ ادعایی که تلویزیون هنوز به آن پاسخی نداده است.

ماجرا از این قرار است که الهام چرخنده 24 روز قبل مهمان تلویزیون بود تا در برنامه «نشان ارادت» ویژه اربعین شرکت کند. علاوه بر او نام مهدی فقیه، کاظم احمدزاده، عمار تفتی، اکبر رحمتی به عنوان دیگر مهمانان این برنامه اعلام شده بود. عدم پخش برنامه ضبط‌شده الهام چرخنده از تلویزیون باعث شده است تا برخی رسانه‌های داخلی مدعی ممنوع‌التصویری او شوند؛ ادعایی که هر چند هنوز تلویزیون به آن پاسخی نداده، اما بعید به نظر می‌رسد که صداوسیما چنین تصمیمی داشته باشد.
اما در طول هفته‌های اخیر برنامه تمامی این چهره‌ها که ویژه اربعین بود از شبکه دو سیما پخش شدند و خبری از پخش گفتگوی الهام چرخنده در برنامه نشان ارادت نشد. این موضوع باعث شده تا برخی ادعا کنند صداوسیما الهام چرخنده را ممنوع‌التصویر کرده است.

در این میان برخی فعالان رسانه‌ای مدعی‌اند که تلویزیون می‌خواهد با توجه به وضعیت کشور و حساسیت‌های ایجادشده، با پخش‌نکردن برنامه الهام چرخنده از او مراقبت کند. برخی رسانه‌ها هم این احتمال را مطرح کرده‌اند که مشکل فنی باعث شده تا برنامه الهام چرخنده در موعد مقرر به پخش نرسد.»

الهام چرخنده در مجلس
الهام چرخنده، در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینهٔ دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند. الهام چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژهٔ یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال 2014 انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد؛ ما در این پروژه حضور نخواهیم یافت.

ادعاهای الهام چرخنده
وی همچنین مدعی شد که پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک «شبکهٔ ماهواره‌ای» برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.


بازیگری الهام چرخنده
الهام چرخنده بازیگری خود را برای اولین بار با فیلم عروسی مهتاب به کارگردانی خسر ملکان در سال 1375 آغاز کرد. سریال داروخانه پرماجرا به کارگردانی رسول نجفیان اولین کار تلویزیونی الهام چرخنده است که در سال 1379 پخش شد.من یک مستاجرم عنوان سریالی به کارگردانی پریسا بخت آور و نویسندگی شادمهر راستین است که در سال 1383 از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال در مورد ساختمانی 5 واحدی بود که که صاحبخانه پس از بازگشت از خارج تصمیم به اجاره دادن آن گرفت و هر مستاجر داستان متفاوتی را در سریال بازگو می کرد. الهام چرخنده در نقش نگار به همراه هنرمندانی همچون کتیون امیر ابراهیمی، امیر جعفری، ریما رامین فر، سعید آقاخانی، سپند امیرسلیمانی، نگار فروزنده، فرشید نوابی، جواد عزتی و ... حضور داشت.
فیلم های سینمایی الهام چرخنده

1375 عروسی مهتاب خسرو ملکان
1380 هما ناصر شاملو
جنایت و مکافات امیر قویدل
1380 شب یلدا کیومرث پوراحمد مهناز

1387 سوگند شاپور قریب

1391 دامنه‌های سفید محمدابراهیم معیری
1392 اسب‌ها همچنان می‌تازند حسن نجفی

1392 عشق و جنون حسن نجفی زن بایرام

تغییر حجاب الهام چرخنده
الهام چرخنده در نوروز سال 1393 با انتشار یک ویدیو و در پوشش چادر به رهبر انقلاب فرا رسیدن عید را تبریک گفت و تغییر حجاب خود را علنی کرد. همین اقدام او باعث حمایت و مخالفت های بسیاری شد. بسیاری از طرفداران، او را سمبل تبلیغات چادر دانسته و از او حمایت کردند. الهام چرخنده از آن پس شروع به فعالیت های اجتماعی برای تبلیغات حجاب و چادر کرد و به گفته خود، مشکلات بسیاری را در این راه متحمل شد.

کنایه الهام چرخنده به گلشیفته
وی در کنایه‌ای تند گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد «کنایه به ماجرای برهنگی‌اش» و اخیراً نیز مدعی شد که در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌است.

منبع: فرادید

الهام چرخنده ممنوع‌التصویر شد؟ | ممنوع‌التصویری الهام چرخنده از شایعه تا واقعیت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه