// کد مطلب: ۱۴۷۷۱۳

نیکی کریمی | اخبار نیکی کریمی | حواشی نیکی کریمی | فیلم های نیکی کریمی

استایل رمانتیک نیکی کریمی در خاک آمریکا | لباس زیبای نیکی کریمی در آمریکا غوغا کرد

استایل رمانتیک نیکی کریمی در خاک آمریکا | لباس زیبای نیکی کریمی در آمریکا غوغا کرد
لینک کوتاه کپی شد

استایل و لباس جالب نیکی کریمی در آمریکا مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش طلانیوز؛ نیکی کریمی بازیگر مطرح سینما و تلوزیون ایران است که با بازی در سریال یاغی توجه مردم را به خود جلب کرد. نیکی کریمی بازیگر پر افتخار سینمای ایران در سریال یاغی با نقشی متفاوت حضور پیدا کرد ولی تنها چند قسمت توانست در این سریال ایفای نقش کند و بعد از آن از سریال کنار رفت دلیل چیست؟ این اولین باری بوده که بازیگری با این توانایی تنها چند قسمت را بازی کرده. نیکی کریمی یکی از سوپراستارهای سینمای ایران است. عکس جالب نیکی کریمی در آمریکا را ببینید.

عکس نیکی کریمی با استایل جذابش در آمریکا را ببینید.

چکیده ای از بیوگرافی نیکی کریمی

تاریخ تولد: 19 آبان 1350
محل تولد: تهران، ایران
ملیت: ایرانی
شغل: هنرپیشه، کارگردان، تهیه کننده، مترجم، عکاس

بیوگرافی نیکی کریمی
نیکی کریمی( niki karimi) (متولد 19 آبان ماه 1350، تهران) هنرپیشه، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی تا به حال در چند جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی از نظر تعداد جوایز جهانی بوده است.

نیکی کریمی از دوران دبستان بازي در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. اولین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم« وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. ولی نخستین حضور جدی اش را میتوان در فیلم« عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران بعد از انقلاب می دانند. بعد از آن، نیکی کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های« سارا» و« پری» ایفای نقش کرد. در سال 1371 بازي در فیلم« سارا» ( اقتباسی از« خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برای او جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

یکی کریمی در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم« پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی نیکی کریمی در این فیلم که اقتباسی از کتاب« فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.
نیکی کریمی بعد از بازي در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم« دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازي کرد. نیکی کریمی با بازي در این فیلم، به هنرپیشه ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم« واکنش پنجم» ادامه یافت. نیکی کریمی برای پنجمین بار برای فیلم« دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را بخاطر بازي در همین فیلم از فستیوال تائورمینا ایتالیا گرفت.

پس از این که دستیاری عباس کیارستمی را در فیلم« a.b.c. africa» به عهده گرفت ، در سال 1380 فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان« داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال 1381 در دو فیلم« دیوانه ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و« واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت. نیکی کریمی برای نخستین بار در فیلم« باج خور» اثر« فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازي کرد.

نیکی کریمی در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به دلیل شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره های معتبر خارجی درخشید از جمله در فستیوال فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. نیکی کریمی فیلم بعدی خود به اسم چند روز بعد را در سال 1385 و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله ای از ابهام قرار داشت نیکی کریمی در فیلم دوم خود بازي هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم خاطربه دلیل مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است. سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال 1389 ساخته شد.

نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

نیکی کریمی همچنين در حرفه عکاسی نیز فعالیت دارد. او تاکنون چند نمایشگاه عکس از کارهای خود، برپا کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک های مختلف عکاسی همچون پرتره و... را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

نیکی کریمی که اعضای خانواده اش در انگلستان یا آمریکا زندگی میکنند بین تهران و لندن در رفت وآمد است.

استایل رمانتیک نیکی کریمی در خاک آمریکا | لباس زیبای نیکی کریمی در آمریکا غوغا کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه