// کد مطلب: ۱۳۲۷۳۹

رپرتاژ آگهی/

سیستم مه پاش و گرماتاب در گلخانه

لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:یکی از موضوعات مهم در گلخانه ها تامین و یکنواختی دما و رطوبت میباشد. موضوعی که اثر مستقیم در میزان رشد گیاه و پیشگیری از بیماری در دارا میباشد. با تثبیت و یکنواخت نگهداشتن موارد فوق، گیاهان سالم مانده و رشد آنان به حداکثر خود می رسد.

به گزارش طلانیوز: در این مقاله قصد داریم شما را با مه پاش و سیستم پد سلولزی و فن آشنا کنیم که می توانند در گلخانه برای کنترل دما و ایجاد رطوبت بسیار مفید باشند.

سیستم مه پاش گلخانه
در کشور ما ، سیستم های مه پاش برای کنترل دمای گلخانه ها بسیار متداول شده اند. سیستم مرطوب کننده مهپاش یک راه حل کارآمد برای مشکلات مربوط به دماهای بالا و رطوبت پایین در مناطق مختلف کشور است. سیستم های مه پاش گلخانه از خنک کننده تبخیری برای خنک کردن طبیعی گیاهان استفاده می کنند.

سیستم‌ مه پاش دارای پمپ های قدرتمند می باشد که آب را بسیار فشرده می کند و در شیلنگ های که به پمپ متصل هستند جاری مینماید. در مسیر این شیلنگ ها نازل های بصورت دقیق و مهندسی شده قرار داده شده است تا آب را بصورت پودری شکل و غبار مانند از خود خارج کنند.


غبار ریز تولید شده جهت تبخیر شدن، دمای مورد نیاز خود را از هوای پیرامونی دریافت می‌کند که این امر موجب کاهش دما و افزایش رطوبت می‌شود. این فرایند سبب می شود تنش دمایی در گیاهان بسیار کم شود و سبب رشد دو چندان گیاه می شود.
یک سیستم مه پاش گلخانه که به طور حرفه ای طراحی و نصب شده باشد می تواند دما را تا 15 درجه سانتیگراد کاهش دهد، سطح رطوبت مناسب را برای محصول شما تثبیت و حفظ نماید . .

چکه کردن آب از نازل های مه پاش
یکی از موارد مهم در سیستم مه پاش گلخانه این است که آب از قسمت های مختلف بر روی گیاهان چکه نکند این امر میتواند موجب بروز بیماری و قارچ بر روی گیاهان شود. عدم طراحی درست و استفاده از تجهیزات مه پاش نامرغوب، از عمده دلایل بروز چکه آب از سیستم های مه پاش میباشد.
جهت مشاوره رایگان در خصوص مه پاش و سیستم فن و پد سلولزی می توانید از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید و یا با مراجعه به وب سایت ما به آدرس GARMATAABAN.COM اطلاعات مفید و جامعی به دست آورید.


بهترین روش تامین گرمایش گلخانه
تامین گرمایش گلخانه یکی از نیازمندیهای مهم در سالنهای گلخانه میباشد. روش های مرسوم و قدیمی جهت تامین گرمایش گلخانه ها، استفاده از روش همرفتی مانند بخاری ها میباشد. اتلاف انرژی در روش تامین گرمایش به روش همرفتی به واسطه تبادل دمایی از سقف و دیواره ها بسیار بالا بوده و در بسیاری موارد مقرون به صرفه نمیباشد .

در روش فوق علاوه بر اتلاف انرژی زیاد، مواردی از قبیل ایجاد شبنم بر روی سطح گیاهان و ریزش قطرات آب از روی سقف بر روی سطح گیاهان را خواهیم داشت. تولید میعان یا شبنم و مرطوب شدن سطح گیاه منجر به ایجاد قارچ و آفات در گلخانه میشود. دراین روش مساحت سالن گلخانه و بستر خاک سرد بوده و ریشه گیاه به دمای مورد نیاز نمیرسد .
این در حالی است که در تامین گرمایش با استفاده از روش گرمایش تابشی گرماتاب، انرژی حرارتی با الهام از طبیعت همچون خورشید امواج تابشی را به سطح، ریشه و خاک گیاه منتقل نموده و دمای مورد نیاز گیاه را تامین مینماید. در این روش اختلاف حرارتی بین سقف و نقاط نزدیک به کف کم بوده و از تجمع حرارتی زیر سقف جلوگیری میگردد .
از اینرو اتلاف حرارتی از سقف گلخانه بسیار ناچیز بوده و موجب کاهش چشمگیر اتلاف حرارتی و انرژی مصرفی میگردد. گرماتاب در گلخانه همانند تابش خورشید، گرما را برای گیاهان فراهم مینماید. صرفه جویی حداقل ۵۰ درصد گاز و ۹۰ درصد برق مصرفی از مزایای مهم دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میباشد .
در این روش به دلیل عدم جابجایی هوا در سالن گلخانه، کیفیت هوای گلخانه بسیار مطلوب بوده و نیاز به ورود هوای تازه به میزان بالایی کاهش می یابد. همچنین به جهت نصب و استقرار دستگا های گرماتاب در ارتفاع، سطح فیزیکی از سالن اشغال نمیکند. امکان نصب ترموستات بر روی دستگاههای گرماتاب یکی از قابلیت های مهم دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میباشد. در این روش در صورت خرابی در مشعل هر یک از دستگاهها، تامین گرمایش دچار مشکل نمیشود.


سیستم مه پاش و گرماتاب در گلخانه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه