// کد مطلب: ۱۴۳۵۶۰

رپرتاژ آگهی/

نکات مهم چیدن چمدان در سفر با اتوبوس

نکات مهم چیدن چمدان در سفر با اتوبوس
لینک کوتاه کپی شد

سفر¬های زیارتی به مقدار بسیار زیادی بین مردم ایران محبوب هستند. از دیرباز، زیارت یکی از اعمال مورد پسند در فرهنگ ایرانی-اسلامی بوده است. امروزه هم مانند گذشته، عده زیادی از مردم ایران دوست دارند که بخشی از اوقات فراغت خود را در سفری زیارتی سپری کنند. مهم نیست که شما از چه شهری و به چه مقصدی سفر می¬کنید؛ همیشه باید اطلاعات کافی درمورد سفر خود داشته باشید.

این اطلاعات شامل موارد بسیار زیادی می­شوند. تهیه بلیط اتوبوس از مبدا به مقصد (مثلا تهیه بلیط اتوبوس اصفهان مشهد یا هر مسیر دیگری)، هماهنگی کار­های سفر و ... همگی جزو اطلاعات ضروری یک سفر خوب هستند.

یکی از این دسته اطلاعات، نحوه چینش وسایل در چمدان است؛ به خصوص زمانی که شما با اتوبوس سفر می­کنید و چینش درست وسایل برای محافظت از آن­ها در طول مسیر ضروری است. با ما همراه باشید تا با هم نکات مهم درمورد چیدن وسایل چمدان را بررسی کنیم.

نکاتی درمورد لباس­ها

سعی کنید حوله­ها را به صورت مربعی شکل تا نکنید. با اینکه در نگاه اول به نظر می­رسد که تا کردن به شکل مربع، فضای کمتری اشغال می­کند، اما در واقع، مربعی تا زدن حوله مناسب نیست. بهترین حالت برای تا کردن حوله­ها، تا زدن آن­ها به صورت استوانه­ای شکل است. برای این منظور، ابتدا حوله را چند دور تا بزنید تا مستطیل­شکل شود. سپس از یک سمت، آن را بپیچید تا حالت استوانه­ای به خود بگیرد. اشتباه بعدی قرارگیری حوله­ها در یک ردیف است. بهتر است که حوله­ها را در یک ستون (از کف چمدان به سمت در آن) بچینید.

به شما پیشنهاد می­کنیم که چمدان لباس­ها را از چمدان وسایل دیگر جدا کنید. با این کار، امکان آلودگی لباس­ها (مخصوصا لباس­زیر) به حداقل می­رسد و احتمال بیماری در طول سفر کاهش می­یابد. وقتی که حوله­ها را در یک سمت چمدان چیدید، فضای باقی­مانده را به سایر لباس­ها اختصاص دهید.

نحوه تا کردن لباس­ها بهتر است به شکل مربعی یا مستطیلی باشد. در یک ردیف لباس های بیرونی و خانگی و در ردیف دیگر، لباس­های­زیر را بچینید. بهتر است از پوششی مانند نایلون یا پارچه برای جداسازی این سه ردیف (حوله، لباس­زیر و لباس­های دیگر) استفاده کنید. این کار به رعایت بهداشت شخصی لباس­ها کمک شایانی می­کند. به یاد داشته باشید که بهداشت در طول سفر، یکی از عناصر مهم و کاملا ضروری است.

همیشه کمی فضای خالی در چمدان باقی بگذارید

هیچوقت چمدان خود را تا انتها پر نکنید. همیشه بگذارید کمی فضای خالی در چمدان باقی بماند. این فضای خالی استفاده­های مختلفی دارد. اولین نکته این است که وجود فضای خالی باعث می­شود که چمدان تحت فشار کمتری قرار بگیرد؛ درنتیجه، زمانی که چمدان در طول سفر ضربه می­بیند، احتمال شکستگی چمدان کمتر خواهد بود.

علاوه بر این، فضای خالی باعث می­شود که فشار کمتری به اشیاء داخل چمدان وارد شود. البته به یاد داشته باشید که این فضای خالی نباید خیلی زیاد باشد. فضای خالی خیلی زیاد سبب می­شود که در طول حرکت، محتویات چمدان به ­هم­ بریزند و شما مجددا مجبور به چینش چمدان شوید. درضمن، فضای خالی می­تواند به عنوان مکانی برای قراردادن اشیاء بیشتر (درصورت نیاز) استفاده شود. ممکن است که شما در طول سفر نیاز پیدا کنید که وسایل بیشتری در چمدان خود قرار دهید.

مثلا ممکن است شرایطی اضطراری ایجاد شود که ناچار شوید وسایل دیگری در طول سفر بخرید. فرض کنید که شما عازم تهران هستید. زمانی که به اصفهان می­رسید، مطلع می­شوید که کاری ضروری پیش آمده است و باید چیز­های اضافه­ای بخرید، مثلا بلیط اتوبوس مشهد اصفهان ، شاید کمی سوغاتی برای خانواده و ...­ . در این صورت، این فضای خالی اضافه که از قبل در چمدان شما تعبیه شده بود، نگرانی شما را درمورد نحوه حمل این اشیاء اضافه از بین می­برد.

رطوبت، دشمن سلامتی شما

سعی کنید تا حد امکان از حمل اشیاء یا خوراکی­های مرطوب خودداری کنید. فضای بسته و بدون نور چمدان مکان بسیار مناسبی برای رشد عفونت­های قارچی است. با حمل اشیاء یا خوراکی­های مرطوب، شما امکان رشد قارچ­ها را فراهم می­کنید. برای جلوگیری از چنین مسئله­ای، چند پیشنهاد برای شما داریم.

سعی کنید که لباس­ها را قبل از قرارگیری در چمدان کاملا خشک کنید؛ به خصوص لباس­هایی که با محیط­های مرطوب ارتباط دارند، مثل حوله و لباس­زیر. تا حد امکان سعی کنید خوراکی­هایی حمل کنید که خشک باشند. اگر می­خواهید در طول سفر خوراکی مرطوب مصرف کنید، بهتر است که آن­ها را در طول سفر بخرید.

بعضی از اشیاء مانند مسواک رطوبت را به مقدار ناچیزی ذخیره می­کنند. همین مقدار ناچیز هم می­تواند سبب بروز مسائلی مانند قارچ لثه در طول سفر شود. بهتر است این وسایل را در کیسه­های مخصوص قرار دهید. این کیسه­ها باید به مقدار اندکی هوادهی داشته باشند. پس اگر کیسه شما کاملا بسته است، روزنه­هایی کوچک در آن ایجاد کنید. این روزنه­ها با هوادهی مناسب کیسه، از رشد قارچ­ها یا میکروب­های بی­هوازی جلوگیری می­کنند.

نکات مهم چیدن چمدان در سفر با اتوبوس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه