// کد مطلب: ۱۴۵۸۰۵

حرکت صعودی سرمایه‌گذاری "پترول"

"پترول" در سال مالی جدید اولین جهش بهای تمام‌شده سرمایه گذاری را انجام داد

"پترول" در سال مالی جدید اولین جهش بهای تمام‌شده سرمایه گذاری را انجام داد
لینک کوتاه کپی شد

بخش «محصولات شیمیایی» بیشترین سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد و این مبلغ سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان بود و ارزش بازار این بخش برابر با ۱۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.

سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال 1401 مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با مبلغ 4 هزار و 649 میلیارد تومان ارائه کرد، بهای تمام‌شده "پترول" سرمایه‌گذاری از مجموع سرمایه‌گذاری مربوط به شرکت‌هایی است که در بازار سرمایه و خارج از بازار حضور دارند.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "پترول" در مردادماه سال جاری، در مقایسه با ماه گذشته 33 درصد رشد سرمایه‌گذاری را به همراه داشت، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری که "پترول" انجام داد مربوط به شرکت‌هایی است که در بازار سرمایه حضور دارند و بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذاری برابر با یک هزار و 479 میلیارد تومان است.

در خصوص صورت وضعیت پرتفوی بورسی پترول لازم به ذکر است که بخش «محصولات شیمیایی» بیشترین سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد و این مبلغ سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک هزار و 462 میلیارد تومان بود و ارزش بازار این بخش برابر با 15 هزار و 557 میلیارد تومان به ثبت رسید، "پترول" با سرمایه ثبت‌شده 7 هزار میلیارد تومانی طی عملکرد 4 ماهه، طی سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه سال 1402 از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر 15 میلیارد تومان کسب کرد.

بیشترین میزان بهای تمام‌شده "پترول" در مردادماه معلق به بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که در بازار سرمایه فعال هستند و مورد معامله قرار می‌گیرند، مجموع بهای تمام‌شده در این بخش برابر با یک هزار و 479 میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته 2 درصد افزایش پیدا کرد، این افزایش سرمایه‌گذاری برابر با 31 میلیارد تومان بود.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "پترول"

سرمایه گذاری توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس طی عملکرد ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر 15 هزار و 787 میلیارد تومان شناسایی کرد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد 966 درصدی را به همراه داشت.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «پتروشیمی لردگان» با 5 هزار و 699 میلیارد تومان بود و شرکت «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» نیز پس از لردگان قرار داشت، میزان ارزش بازار این پتروشیمی برابر با 4 هزار و 113 میلیارد تومان به ثبت رسید.

"پترول" در مردادماه سال جاری بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های «غیر بورسی» را 3 هزار و 169 میلیارد تومان به ثبت رساند، بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش مربوط به شرکت «پتروشیمی ایلام» با 2 هزار و 246 میلیارد تومان بود.

"پترول" در سال مالی جدید اولین جهش بهای تمام‌شده سرمایه گذاری را انجام داد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه