// کد مطلب: ۱۴۶۵۱۴

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودروهای ایرانی امروز ۷ مهر ۱۴۰۱ | قیمت پراید امروز چند شد؟

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودروهای ایرانی امروز 7 مهر 1401 | قیمت پراید امروز چند شد؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه، 7 مهر 1401 بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت دیوار به شکل زیر است.

قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه، 7 مهرماه 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های روزهای اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند ثبات قیمتی را تجربه کند. اما بعید است که رکود حاکم بر بازار کاهش یابد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌پنجشنبه، 7 مهر 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید 131 نیز با قیمت 180 میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 403 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پژو پارس

قیمت خودروهای پرطرفدار
تیبا هاچ‌بک‌ پلاس در این هفته 9 میلیون تومان کاهش قیمت داشت و هم‌اکنون در محدوده 205 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ دو مدل 1401 اکنون در قیمت 304 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 359 میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز دو میلیون تومان کاهش یافت و با قیمت 588 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در روزهای گذشته، نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های هفته اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند ثبات قیمتی را تجربه کند. اما بعید است که رکود حاکم بر بازار کاهش داشته باشد.

او افزود: اما روند قیمتی در نیمه دوم سال به اجرای طرح واردات خودرو، نوسانات ارزی و همچنین، میزان عرضه خودرو به بازار بستگی دارد. اگر این سه شرط رعایت شود، بازار خودرو در نیمه دوم سال شرایط بهتری را نسبت به نیمه اول تجربه خواهد کرد. اما اگر رعایت نشود، به نظر نمی‌رسد تغییری در روند بازار ایجاد شود.

چندی پیش نیز اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ها در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و تغییرات چندانی ندارد.

قیمت پژو پارس

او توضیح داد: به دلیل اینکه بحث واردات خودرو به کشور به مرحله اجرایی نرسید، قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته با جهش همراه شد و افزایش داشت. اما خودروهای خارجی موجود در بازار به دلیل قیمت‌های بالا و اجرا نشدن طرح واردات، خرید و فروش نمی‌شوند و همچنین، با ثبات قیمت همراه شدند.

کرمی در ادامه توضیح داد: بازار منتظر واردات است. تا زمانی که به اجرا رسیدن یا نرسیدن این طرح مشخص نشود، بازار به همین روند رکودی خود ادامه می‌دهد. البته با توجه به کمبود عرضه خودرو به بازار نیز، به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده قیمت خودرو با افزایش همراه شود.

اما بازار در حال حاضر منتظر واردات خودروست. آیا ورود خودروهای خارجی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند؟

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نکته مهم در طرح واردات خودرو به کشور بحث تامین ارز است. صادرات و واردات کالاها در کشور متاثر از نرخ ارز است. اگر طرح واردات خودرو به کشور نیز به مرحله اجرایی برسد، با توجه به اینکه خودروها با دلار آزاد وارد می‌شوند، قیمت تمام‌شده این خودروها پایین نخواهد بود.

او افزود: اگر خودروسازان به برنامه تولید خود، یعنی تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار خودرو برسند، تزریق حدود 70 هزار خودروی خارجی به بازار تاثیر چندانی در قیمت‌ها نخواهد گذاشت.

قیمت پژو پارس

منبع: تجارت نیوز

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودروهای ایرانی امروز 7 مهر 1401 | قیمت پراید امروز چند شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه