// کد مطلب: ۱۴۷۱۰۰

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۱ | پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 22 مهر 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز جمعه، 22 مهر 1401 بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت دیوار به شکل زیر است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه، 22 مهرماه 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌جمعه 22 مهر 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت ایران‌جیب با تغییراتی همراه شد.

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودروهای ایرانی امروز 7 مهر 1401 | قیمت پراید امروز چند شد؟

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید 131 نیز با قیمت 180 میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 404 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 605 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار
تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ دو مدل 1401 اکنون در قیمت 308 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 364 میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات پایین است.

او افزود: اما با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

چندی پیش نیز، سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اقتصاد کشور به سیاست گره خورده است. هر اتفاق سیاسی که بیفتد، باعث نوسان قیمت دلار می‌شود و قیمت خودرو هم تحت تاثیر نرخ ارز با نوساناتی همراه خواهد شد.

او افزود: از طرفی دیگر، تورم موجود در کشور هم یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته بود. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم‌گام با رشد تورم، افزایش داشته باشد.

قیمت پژو پارس

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال
اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. البته برخی از خودروها، مانند تیبا به علت عرضه زیاد اخیر آن، با کاهش جزئی قیمت هم همراه شده است. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار در شش ماه دوم سال هم به همین روند رکود تورمی خود ادامه دهد. اما اگر واردات به مرحله اجرایی نرسد و عرضه خودرو دوباره کم شود، بازار با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 22 مهر 1401 | پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه