// کد مطلب: ۱۴۷۵۱۶

مدیر عامل بیمه ایران تشریح کرد:

کیش اینوکس، ابزار محک توانایی سازمان های بازارگرا / پیاده سازی کامل سیستم مدیریت ریسک در بیمه ایرانژ

کیش اینوکس، ابزار محک توانایی سازمان های بازارگرا / پیاده سازی کامل سیستم مدیریت ریسک در بیمه ایرانژ
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل بیمه ایران: کمک به شناسایی نقش صنعت بیمه در رشد و تعالی کشور، بسط و اعتلای فرهنگ بیمه و زمینه سازی برای رشد ‌صنعت بیمه در منطقه از جمله مهمترین جذابیت ها و ویژگی های «کیش اینوکس» برای حضور فعال صنعت بیمه در این رویداد مهم صنعت مالی کشور است.

مهندس حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص نقش صنعت بیمه در اقتصاد ملی ایران، گفت: ‌صنعت بیمه کشور با شعار راهبردی «صنعت بیمه بازوی توانمند اقتصاد کشور» و با اعمال ‌سیاست های مناسب در حوزه سرمایه گذاری می تواند نقشی به مراتب تاثیر گذارتر ازسهم کنونی ‌خود در اقتصاد ملی ایفا کند.‌

وی با بیان اینکه بیمه ها باید براساس پژوهش و تحقیق به جای سپرده گذاری بانکی، به سمت سرمایه گذاری در صنایع حرکت کنند، افزود: به طور مثال می توان با تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری به صورت تخصصی موجبات پرهیز از موازی ‌کاری و افزایش بهره وری و بازدهی سرمایه گذاری ها را فراهم آورد.‌

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، افزود: بهره مندی از تمامی فرصت های اقتصادی دارای مزیت در کشور در قالب ایجاد شرکت های ‌تخصصی در حوزه معدن، بازرگانی، صرافی، فروشگاه های زنجیره ای، نفت و گاز و پتروشیمی و ‌شرکت سبدگردانی یا تامین سرمایه در بازار سرمایه نیز می تواند در این زمینه به طور جدی مورد ‌توجه قرار گیرد. طبقه بندی و مدیریت ریسک پرتفوهای سرمایه گذاری با استفاده از ابزارهای ‌متعدد مالی و ایجاد درآمدهای ارزی با تأسیس و تحصیل شرکت های صادراتی با درآمدهای ارزی ‌نیز از دیگر ابزارهایی است که می تواند نقش صنعت بیمه در اقتصاد ملی ایران را پررنگ تر سازد.

بیمه ایران در مسیر توسعه اقتصاد ملی

حسن شریفی به برنامه های بیمه ایران نیز اشاره کرد و ادامه داد: براساس، گسترش همکاری ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط کشور و بهره مندی ‌این ‌صنایع ‌از مزایای بیمه، تفاهم نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ‌ایران ‌و ‌شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شده است که به تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی ‌و ‌افزایش ‌ضریب امنیت و کاهش ریسک صنایع کوچک و متوسط کمک شایانی می کند.‌

او افزود: از طرفی، سیاست‌های ترسیمی بیمه ایران، به ویژه در بخش عملیات بیمه گری هم راستا با راهبردهای کلان اقتصادی ‌دولت سیزدهم با تکیه بر مدل های نوین کسب و کار پایه ریزی شده و مسیر جدیدی در ایفای نقش ‌کلیدی و انجام مأموریت‌های سازمانی گشوده است. پیاده سازی سیستم مدیریت ‌ریسک و استفاده از منابع بیمه به سمت تأمین مالی اقتصاد و بازار سرمایه از اولویت های ‌برنامه مورد تأکید وزیر اقتصاد در دوره جدید مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران است.‌ به همین منظور تسریع در پیاده سازی کامل سیستم مدیریت ریسک در بیمه ایران، از تامین مالی اقتصاد کشور تا تسهیل هوشمندانه فرآیندهای بیمه گری در دستور کار قرار گرفته است. ‌

رییس هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: یقیناً با اجرای کامل برنامه های ترسیمی سیستم مدیریت ریسک در فرآیند عملیاتی شرکت، ‌ضمن دستیابی به اهداف کلان، در راستای تحقق و استقرار برنامه تحول به ویژه تسهیل ‌هوشمندانه فرآیندهای بیمه گری در بخش صدور بیمه نامه و خسارت برای بیمه گذاران، ذینفعان ‌و آحاد مردم ملموس و نتایج قابل توجهی حاصل خواهد شد.‌

برنامه های مهم بیمه ایران تا پایان سال

حسن شریفی به برنامه های بیمه ایران تا پایان سال اشاره کرد و گفت: بیمه ایران همواره بر ضرورت توسعه و بهبود زیرساخت ‌فناوری اطلاعات و حرکت به سمت بیمه گری تمام دیجیتال، تاکید کرده است. ارزیابی ‌بنده از موقعیت کنونی شرکت این است که به واقع می توان سال ‌‌1401 را سال تکمیل ساختارها و فرآیند هوشمند سازی بیمه ایران برای تداوم سرآمدی در بازار ‌داخلی و ورود به بازار جهانی صنعت ‌بیمه با اتکا به هوش تجاری و هوش مصنوعی نامید.‌ بستر سازی «فروش اینترنتی» از سال ها قبل با راه اندازی سامانه های الکترونیکی متنوع آغاز شده و با تکامل این سامانه ها هم اکنون «ارائه و توسعه خدمات پس از فروش ‌الکترونیکی» در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات شرکت قرار دارد.

وی افزود: در همین زمینه باید بگویم که سامانه ‌کارشناسی الکترونیکی، سامانه یکپارچه بیمه‌گری، سامانه درمان الکترونیکی ‌‌(سدا) ‌، مرکز جامع ارتباط با ذینفعان (‌SRM‌)، سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ‌باشگاه ‌مشتریان، هوش تجاری (‌BI‌) ، سامانه پرداخت خسارت سیار و . . . ‌از سرویس ها و پروژه‌های ‌راهبردی ‌شرکت سهامی بیمه ایران در حوزه فناوری اطلاعات بوده اند که تا کنون به بهره برداری ‌رسیده اند.

مدیر عامل بیمه ایران ادامه داد: ‌با راه اندازی سامانه الکترونیکی و جامع «بیمه ایران من» که با سرعت در حال توسعه کمی و کیفی ‌است و در حوزه فروش و خدمات پس از فروش حرف اول را در ارائه خدمات الکترونیکی بیمه ای در ‌صنعت بیمه کشور می زند، درصد قابل توجهی از زیر ساخت های مورد نیاز برای تحقق مطالبات ‌دولت و وزیر محترم اقتصاد مبنی بر «ایجاد‌ تحول دیجیتال در بیمه» و «توسعه ارتباطات الکترونیکی ‌بر بستر سامانه های ویژه مردمی» فراهم شده است.‌

او افزود: به اعتقاد بنده، راه اندازی سامانه الکترونیکی پذیرش و پرداخت خسارت برخط در ‌رشته بیمه های اتومبیل (بهره گیری از ‌اپلیکیشن موبایلی بیمه ایران من برای پرداخت خسارت) و ‌توسعه و گسترش کامل آن در پهنه گسترده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و نیز اجرای طرح فروش الکترونیکی بیمه نامه های اتومبیل، آتش سوزی، مسئولیت، حمل و نقل و . . . همچنان ‌مهمترین اقدام سال جاری بیمه ایران در پایبندی به اهداف مشتری مداری شرکت است.‌

اهمیت نمایشگاه های تخصصی و اثر آن بر صنعت مالی

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در بخش دیگری از این گفتگو به اهمیت نمایشگاه های تخصصی و اثر آن بر صنعت مالی و معرفی دستاوردهای بیمه کشور اشاره کرد و گفت: ‌به منظور اجرای موثر برنامه های ترسیمی صنعت مالی کشور، علی رغم محدودیت ها و چالش های موجود ‌در فضای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و نوسانات شاخص‌های مهم اقتصادی ‌متعاقب آن، ضروری است از تمام ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعت مالی برای حمایت از آحاد مردم، صاحبان سرمایه، مراکز تولیدی و اقتصادی کشور بهره گرفت و با ‌خدمات رسانی مستمر و به هنگام در انجام و ایفای مأموریت و رسالت ارزشمند فعالان حوزه مالی به ویژه که همان ‌تأمین آرامش و امنیت است، گامهای ثمربخشی برداشته شود.

او افزود: بی تردید، یکی از ابزارهای مهم به منظور تبیین و تشریح ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعت مالی برای رشد اقتصادی کشور و تامین بخش بزرگی از آسایش و رفاه ملت، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه صنعت مالی به ویژه در حوزه های بورس، بانک و صنعت بیمه است.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران ادامه داد: نمایشگاه های تخصصی در واقع می توانند به نوعی تکمیل کننده اقدامات گسترده واحدهای بازاریابی صنعت مالی باشند. بازاریابی از مهمترین بخش های هر سازمان است و به دلیل ارتباط بیشتر با عوامل ‌محیطی‌ و ذینفعان کلیدی از جایگاهی استراتژیک برخوردار است. یک سازمان بازارگرا در نمایشگاه های تخصصی میزان موفقیت خود در توجه به ‌بازار (مشتریان) و نظارت بر رقبای خود را محک می زند.

اهمیت کیش اینوکس برای صنعت بیمه و بیمه ایران

حسن شریفی با اشاره به حضور بیمه ایران در مهمترین رویداد مالی کشور(کیش اینوکس 2022) گفت: ما نیازمند همفکری و همگرایی در صنعت بیمه هستیم و بی تردید، بیمه ایران با 87 سال سابقه درخشان و نیروی انسانی ‌متخصص و ارزشمند، «کیش اینوکس» را مکانی مناسب برای تقویت همدلی در جمع فعالان صنعت بیمه می داند.

او افزود: از طرفی یکی از مواردی که در بیمه ایران و به تبع آن در صنعت بیمه کشور به آن توجه ویژه ای می شود، نقش تبلیغات و واحد بازاریابی در اجرای ‌استراتژی بازاریابی و رسیدن به هدفهای تعیین شده است و نمایشگاه های تخصصی از جمله «کیش اینوکس» یاری رسان واحد بازاریابی صنعت بیمه کشور است.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران ادامه داد: کمک به شناسایی نقش صنعت بیمه در رشد و تعالی کشور، بسط و اعتلای فرهنگ بیمه و زمینه سازی برای رشد ‌صنعت بیمه در منطقه از جمله مهمترین جذابیت ها و ویژگی های «کیش اینوکس» برای حضور فعال صنعت بیمه در این رویداد مهم صنعت مالی کشور است.

حسن شریفی به مهمترین برنامه های بیمه ایران در کیش اینوکس اشاره کرد و گفت: طبیعتاً به حکم اصول بنگاهداری اقتصادی، بیمه ایران در پی استفاده از ظرفیت‌های قانونی ‌موجود برای استمرار سرآمدی خود در صنعت بیمه غرب آسیا است و به همین دلیل برنامه های ویژه ای را برای حضوری موثر و فعال در رویداد ‌«کیش اینوکس» تدارک دیده است. معرفی محصولات و خدمات جدید بیمه ایران و دستآوردهای شگرف سال اخیر از جمله مهمترین برنامه های شرکت در نمایشگاه تخصصی امسال در جزیره زیبای کیش است.

او ادامه داد: امسال، شرکت سهامی بیمه ایران حضوری گسترده تر در ‌«کیش اینوکس 2022» دارد و علاوه بر شرکت مادر، شرکت های تخصصی کارگزاری بورس بیمه ایران، شرکت بیمه اتکایی ایران معین و صندوق سبدگردان آسال (وابسته به شرکت هلدینگ توسعه کسب و کار سبا) نیز در غرفه اختصاصی بیمه ایران به معرفی خدمات ارزشمند خود به سرمایه گذاران خواهد پرداخت.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران افزود: شرکت های زیر مجموعه بیمه ایران در نمایشگاه امسال حضوری تمام عیار دارند و با بسیج تمامی نیروهای خبره بدنه کارشناسی و توان لجستیکی خود، این ‌دوره از نمایشگاه را به فرصتی مناسب بدل ساخته اند تا مردم و فعالان اقتصادی با فعالیت های این شرکت ها بیش از پیش آشنا شده و از طریق کارشناسان این حوزه اطلاعات تخصصی دریافت کنند.

کیش اینوکس، ابزار محک توانایی سازمان های بازارگرا / پیاده سازی کامل سیستم مدیریت ریسک در بیمه ایرانژ

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه