// کد مطلب: ۱۴۷۸۷۶

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 10 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 10 آبان 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس هفته آینده منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد 15 هزار و 368 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 269 هزار واحدی رسید. برخلاف سایر روزها امروز شاخص کل بورس همسو با شاخص کل حرکت کرد با رشد بیش از 4 هزار واحدی در محدوده 360 هزار واحدی ایستاد.

جواد فلاح، مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران گفت: با آغاز معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا، کشاورزان می‌توانند محصول تولیدی خود را بدون واسطه و برای سراسر ایران عرضه کنند و تمامی مصرف‌کنندگان نیز امکان خرید برنج بر تابلوی بورس کالا را دارند.(کالاخبر)

عرضه محصولات جدید در بورس کالا می‌تواند بازار محصولات را به آرامش برساند و از سوی دیگر میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه را نیز افزایش می‌دهد.

دیروز 9 آبان 1401 تعلیق معاملات نماد استقلال تمدید شد و استقلال فعلا تا نیمه آبان ماه تعلیق است. خبر‌ها حکایت از آن دارد که پای 156 میلیارد تومان پول در میان است! حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه‌ای با انتقاد تند از مدیرعامل سابق استقلال اظهار داشت: سقف برداشت از پولی که مردم وارد باشگاه استقلال کرده بودند مشخص شده بود. در این رابطه کمیته مصارف تشکیل و مدیرعامل باشگاه، معاون وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی سازی آن را امضا کردند.(نبض‌بورس)

در زمانی که مسولان به نوعی سعی می‌کنند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهند این موضوع می‌تواند اطمینان سرمایه‌گذاران را نسبت به ماهیت بازار سرمایه کاهش دهد.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

افزایش گردش نقدینگی در بورس
بلومبرگ گزارش داد اقتصاددانان گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا مارس 2023 به 5 درصد افزایش دهد. یعنی 0.25 درصد بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود. دیوید سولومون مدیر اجرایی این شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که اگر فدرال رزرو تغییرات واقعی در سطح رفتار مصرفی مشاهده نکند، می‌تواند نرخ بهره را بیش از 4.75 درصد اعلامی نیز بالا ببرد.(فردای‌اقتصاد)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره در بلند مدت می‌تواند تاثیر منفی روی بازارهای جهانی داشته باشند و پس از آن بورس تهران نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی عرضه بلوک 12 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز و پس از سه روز رقابت به پایان رسید. در نهایت با 32.5 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، شرکت اهداف با قیمت 1851 تومان با پریمیوم حدود 152 درصدی، برنده مزایده شد.(صداوسیما)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این عرضه می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 10 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه