// کد مطلب: ۱۴۸۱۲۴

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس سه‌شنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس سه‌شنبه، 17 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 17 آبان 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس هفته آینده منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل نه تنها همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد بلکه شتاب افزایش آن یادآور تابستان سال 1399 است. در حالی تنها سه روز از هفته سوم آبان گذشته که شاخص کل بیش از 106 هزار واحد افزایش یافته و شاخص هم وزن نیز بیش از 27 هزار واحد رشد داشته است. در این میان ارزش معاملات خرد نیز جهش جذابی را تجربه می‌کند. نکته ای که در چند ماه گذشته پاشنه آشیل بازار سهام بود.

بورس معاملات روز دوشنبه را هم رویایی به پایان برد تا هفته رویایی بورسی ادامه دار باشد؛ شاخص کل توانست با افزایش بیش از 45هزار واحدی تا مرز یک میلیون و 390 هزار واحدی افزایش پیدا کند. در سه روز ابتدایی این هفته در مجموع شاخص کل افزایش بیش از 106هزار واحدی معادل 8.3 درصد را ثبت کرده است. در صورتی که در دو روز پایانی هفته هم شاخص کل با همین دست فرمان جلو برود به لحاظ بازدهی هفتگی احتمالا با روزهای رویایی سال 1399 همتراز خواهد شد. روند تغییرات شاخص کل در معاملات روز دوشنبه نیز موید این موضوع است که تقریبا تقاضا قدرت معقولی را در تمام روز داشت.

شاخص هم وزن نیز روز دوشنبه افزایش بیش از 13هزار واحد معادل 3.5 درصد را ثبت کرد؛ این بالاترین بازدهی شاخص کل از تیر ماه سال 1399 محسوب می شود. این موضوع نشان می‌دهد تقاضا در کلیت بازار به شکل محسوسی وجود داشته است. روند تغییرات شاخص هم وزن نیز حاکی از ثبات قدرت تقاضا در تمام تایم معاملاتی روز دوشنبه است.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

بازگشت خریداران؛ روزی که منتظرش بودیم
نقطه جذاب بازار این هفته نه افزایش شاخص کل بلکه بازگشت ارزش معاملات خرد به سطوحی است که اطمینان بیش‌تری را برای حفظ این روند ایجاد می کند. ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه حدود 4هزار و 900 میلیارد تومان بود که بالاترین میزان از هشتم خرداد ماه محسوب می شود. بنابراین ارزش معاملات خرد روز دوشنبه نسبت به میانگین هفته گذشته،‌ افزایش بیش از 110 درصدی را نشان می‌دهد و عملاً بالاتر از میانگین امسال قرار می گیرد.

موضوع مهم دیگر بازار سهام روز دوشنبه، ورود بیش از 590 میلیارد تومان پول حقیقی بود. این بالاترین ورود پول به بازار سهام از سوی حقیقی‌ها از شهریور ماه سال گذشته محسوب می شود. از سوی دیگر این میزان ورود پول حقیقی برابر با 12.1 درصد ارزش معاملات خرد روز دوشنبه بود که بالاترین میزان از هشتم فرودین امسال محسوب می شود.

پیش بینی بورس سه شنبه 17 آبان
حمایت‌های هفته گذشته، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کامودیتی‌ها به ویژه فلزات اساسی سه عاملی بودند که تا اینجای کار توانستند بورس را پس از چند ماه رکود دوباره به سمت بالا به حرکت دربیاورند. فعلا این سه عامل همچنان حضور دارند و به نظر می رسد که فردا هم شاهد قدرت بالاتر تقاضا نسبت به عرضه باشیم و شاخص کل و شاخص هم وزن به صعود ادامه بدهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس سه‌شنبه، 17 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه