// کد مطلب: ۱۴۸۱۹۹

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس چهارشنبه، 18 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 18 آبان 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس هفته آینده منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

بورس برای نهمین روز متوالی سبز رنگ بود تا روزهای رویایی بورس همچنان ادامه داشته باشد؛ شاخص کل از ابتدای هفته حدود 10 درصد و شاخص هم وزن نیز حدود 8 درصد افزایش یافته است. هرچند که روز سه شنبه هم شاخص کل و هم وزن صعودی بودند اما نگاهی به روند تغییرات آن‌ها در طول روز نشان می‌دهد که عملاً از میانه‌های بازار شاهد افزایش فشار فروش و عقب گرد شاخص کل و شاخص هم وزن بودیم. موضوعی که احتمالا به افزایش فشار فروش در نیمه اول بازار روز چهارشنبه بیانجامد.

روز سه شنبه شاخص کل در ادامه روند صعودی خود که از ابتدای هفته گذشته آغاز کرده بود، توانست افزایش حدود 18 هزار واحدی را ثبت کند. بنابراین شاخص کل در چهار روز ابتدایی هفته سوم آبان‌ توانست بیش از 124هزار واحد افزایش را تجربه کند که معادل بازدهی 9.7 درصدی است. شاخص هم وزن نیز در جریان معاملات روز سه شنبه بیش از 3هزار واحد بالا آمد تا از ابتدای هفته بازدهی 8.3 درصدی معادل بیش از 30 هزار واحد رشد را نشان دهد.

نگاهی به این اعداد ارقام نشان می‌دهد، بورس در هفته سوم آبان ماه پس از چند ماه رکود، یکی از درخشان‌ترین هفته‌های چند سال اخیر خود را تجربه می‌کند. با این وجود روند معاملات روز سه شنبه نشان از افزایش فشار فروش داشت تا این سناریو را تقویت کند که احتمالا پس از 9 روز صعود متوالی شاخص کل، شاید در معاملات روز چهارشنبه شاهد عقب گرد اندک شاخص کل باشیم.

فشار فروش پس از نیم ساعت ابتدایی معاملات
در ابتدای روز سه شنبه شاخص کل پر قدرت ظاهر شد و در همان نیم ساعت ابتدایی توانست بیش از 23هزار و 500 واحد افزایش یابد و تا سطح یک میلیون و 413 هزار واحد بالا بیاید. با این وجود در ادامه معاملات شاهد عقب گرد شاخص کل بودیم و در نهایت شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 407 هزار واحدی به کار خود پایان داد که به معنای کاهش بیش از 5هزار واحدی نسبت به ابتدای معاملات است. حتی بیش‌ترین کاهش شاخص کل در نیم ساعت پایانی بازار رقم خورد تا سناریو افزایش عرضه در بازار روز چهارشنبه بیش‌تر تقویت شود.

شاخص هم وزن در جریان معاملات روز سه شنبه نیز روند مشابه شاخص کل را در پیش گرفته بود؛ در حالی شاخص هم وزن در همان نیم ساعت ابتدایی بیش از 4هزار و 600 واحد را تجربه کرده بود که در ادامه بیش از یک هزار و 500 واحدی را ثبت کرد.

روند شاخص کل و شاخص هم وزن نشان می‌دهد که بازار روز سه شنبه با فشار فروش همراه بوده است و این فشار فروش تا پایان معاملات باقی ماند.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

ارزش معاملات خرد همچنان صعودی است
امروز ارزش معاملات خرد به مرز 6هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته بیش از 21 درصدی و نسبت به میانگین هفته گذشته بیش از 155 درصد افزایش یافته است. روند ارزش معاملات خرد نشان می‌دهد که بیش از نیمی از ارزش معاملات خرد تنها در یک ساعت ابتدایی بازار رقم خرده است.

همچنین در حالی میانگین ارزش معاملات خرد این هفته به حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است که در هفته پایانی مهر ماه این رقم به زیر 2هزار میلیارد تومان سقوط کرده بود.

امروز خروج پول حقیقی شدت گرفت و حقیقی‌ها حدود 410 میلیارد تومان از بازار خارج کردند. این در حالی است که بیش از 93 درصد این میزان در نیمه دوم بازار و از ساعت 11 شکل گرفت.

پیش بینی بورس چهارشنبه 18 آبان 1401
روند معاملات نشان می‌دهد که در نیمه دوم بازار سهام شاهد افزایش فشار فروش بودیم؛ موضوعی که خود را در روند شاخص کل و شاخص هم وزن به خوبی نشان می‌دهد. همچنین روند ارزش معاملات خرد و برآیند پول حقیقی نیز این موضوع را تا حدودی نشان می‌دهد که بخشی از معامله گران احتمالا شناسایی سود کردند. به طور کلی احتمالا بازار سهام در نیمه اول با فشار فروش همراه باشد و شاهد عقب نشینی اندک شاخص کل باشیم. به ویژه اینکه در تایم فریم هفتگی عملاً شاخص کل به مقاومت میانگین متحرک 25 دوره ای رسیده و شاید نسبت به این سطح نیز واکنش نشان دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس چهارشنبه، 18 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه