// کد مطلب: ۱۴۹۴۸۳

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | قیمت خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای خارجی

تأثیر بورس کالا بر قیمت خودرو | قیمت خودرو ۶ آذر ۱۴۰۱ + جدول قیمت خودرو

تأثیر بورس کالا بر قیمت خودرو | قیمت خودرو 6 آذر 1401 + جدول قیمت خودرو
لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودرو داخلی در بازار امروز یکشنبه، 6 آذر 1401 اعلام شد. بر این اساس حضور خودروسازان در بورس کالا، قیمت خودرو را به سمت تعادل هل داده است.

به گزارش طلانیوز؛ قیمت خودرو با توجه با آمار و ارقام مختلف در بازار خودرو اعلام شد. قیمت خودرو با توجه به حضور خودروسازان در بورس کالا، به سمت تعادل در حرکت است. بورس کالا باعث شده است که قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد به هم نزدیک شوند. قیمت خودرو امروز یکشنبه، 6 آذر 1401 در بازار چگونه قیمت‌گذاری شده است؟

حالا که به نظر می رسد پای خودرو بیش از پیش به بورس کالا باز شده است می توان امیدوار بود با تداوم روند عرضه در بورس کالا و تعدیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار، قیمت ها در بازار خودرو اندکی تعدیل شوند. البته بازار خودرو بارها نشان داده بیشترین تاثیر را از انتظارات تورمی جامعه و همچنین قیمت دلار می گیرد.

مطابق روند آخر هفته گذشته بازار خودرو با توجه به تعادل نسبی در قیمت دلار و سایر عوامل تاثیرگذار بر بازار خودرو، شرایط نسبتا آرامی را تجربه می کند. البته لازم به ذکر است که در چنین شرایطی نیز بازار خودرو افزایش قیمت به ثبت می رساند اما شیب صعود تا حد زیادی کاهش یافته است.

قیمت خودرو ایران خودرو


قیمت پژو 206 تیپ 2 با ثبت افزایش دو میلیون تومانی به 331 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو 206 تیپ 5 هم 3 میلیون افزایش ثبت کرد و 392 میلیون تومان قیمت خورد.

نسخه دستی پژو 207 تغییری در قیمت خود نداشت. قیمت پژو 207 دستی پانوراما امروز 460 میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت پژو پارس LX هم بدون تغییر بود و 425 میلیون تومان اعلام شد.

قیمت رانا پانوراما با ثبت کاهش 2 میلیون تومانی به 383 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو سایپا


قیمت پراید 111 با ثبت 2 میلیون تومان افزایش به 210 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید 131 هم 2 میلیون تومان گران شد و به 192 میلیون تومان رسید.

ساینا هم 2 میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت ساینا با این افزایش به 225 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده


اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سطح معاملات همچنان پایین است. خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها نیز نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

او افزود: اما در بازار برخی از خودروهای داخلی سطح معاملات نسبت به هفته گذشته 10 درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد اگر تغییری در وضعیت فعلی بازار ایجاد نشود، بازار به همین روند فعلی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در حال حاضر تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. تا زمانی که دلار به ثبات نرسد، بازار خودرو به همین روند فعلی خود، یعنی افزایش قیمت‌ها و تدوام رکود ادامه می‌دهد.

او افزود: هرچند که دلار پس از سقف‌شکنی مجددا به کانال‌های قبلی بازگشت، اما این کاهش به حدی نبوده که بر قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیر بگذارد. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت دلار بیش از این‌ها کاهش یابد تا روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو متوقف شود.

منبع: اقتصاد آنلاین/تجارت نیوز

تأثیر بورس کالا بر قیمت خودرو | قیمت خودرو 6 آذر 1401 + جدول قیمت خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه