// کد مطلب: ۱۴۶۴۹۷

جام جهانی | حواشی جام جهانی | رقابت های جام جهانی | مسابقات جام جهانی

رکورد تاریخی و مافوق تصور جام جهانی ۲۰۲۲ قطر | بریز و بپاش سرسام‌آور قطر در جام جهانی

رکورد تاریخی و مافوق تصور جام جهانی 2022 قطر | بریز و بپاش سرسام‌آور قطر در جام جهانی
لینک کوتاه کپی شد

قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 بیش از 220 میلیارد دلار هزینه کرده است.

جام جهانی فوتبال یک رقابت بین‌المللی فوتبال است که تیم‌های ملی بزرگسال مردان که از اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) هستند در آن به رقابت می‌پردازد. مسابقات جام جهانی که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود، از زمان برگزاری نخستین دوره در سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار شده‌است، به جز در سال‌های 1942 و 1946 که جام جهانی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم برگزار نشد. قهرمان فعلی جام جهانی فرانسه است که دومین قهرمانی خود را در جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه به دست آورد.

با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی 2022، فیفا روز گذشته قیمت بلیت این مسابقات را اعلام کرد و امروز نیز میزان هزینه میزبان این دور از رقابت‌ها اعلام شده است.

به نقل از روزنامه رسالت، قطر به‌عنوان نخستین کشور در خاورمیانه میزبان جام جهانی خواهد بود. تا آغاز جام جهانی 2022 کمتر از دو ماه دیگر باقی‌مانده است. کشور قطر با وجود حرف و حدیث‌های زیاد میزبانی این رقابت بزرگ را برعهده خواهد گرفت.

قطر برای میزبانی جام جهانی هزینه سرسام آوری کرده است. به‌طوری که طبق گزارش الجزیره این کشور 220میلیارد دلار برای ساخت ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌ها خرچ کرده است. در حالی که 7 میزبان اخیر جام جهانی تنها 44میلیارد دلار برای میزبانی این رقابت بزرگ هزینه کرده‌اند.

به این ترتیب کشور قطر به تنهایی 4 برابر 7 میزبان اخیر جام جهانی هزینه کرده و این نشان می‌دهد که به‌خوبی آماده میزبانی از بزرگ‌ترین رقابت فوتبالی در جهان است.

در ادامه گزارش الجزیره آمده است: آمریکا برای میزبانی جام جهانی 1994 نیم میلیارد دلار هزینه کرد. درحالی که فرانسه برای میزبانی جام جهانی 2.3میلیارد، ژاپن 7میلیارد، آلمان 4.3میلیارد، آفریقای جنوبی 3.6میلیارد، برزیل 15میلیارد و روسیه هم در جام جهانی اخیر 11.6میلیارد هزینه کردند.

قیمت بلیت مسابقات جام جهانی اعلام شد | فروش بلیت مسابقات جام جهانی آغاز شد | چهار شعار متفاوت ایران در جام‌های جهانی

آخرین مرحله بلیت فروشی مهم‌ترین و معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان یعنی جام جهانی در سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از امروز (سه‌شنبه) آغاز شد.

فیفا به صورت رسمی و به بهانه آخرین مرحله بلیت فروشی مسابقات جام جهانی 2022 قیمت بلیت‌های این تورنمنت را اعلام کرد.

قیمت بلیت مسابقات از مرحله مقدماتی تا نیمه‌نهایی به شرح زیر است:

مرحله گروهی:

درجه 3: 250 ریال (تقریبا 2 میلیون و 100 هزار تومان)

درجه 2: 600 ریال (تقریبا 5 میلیون تومان)

درجه 1: 800 ریال (6 میلیون و 700 هزار تومان)

مرحله یک هشتم نهایی:

درجه 3: 350 ریال (3 میلیون تومان)

درجه 2: 750 ریال(6 میلیون و 300 هزار تومان)

درجه 1: هزار ریال (8 میلیون و 450 هزار تومان)

مرحله یک چهارم نهایی:

درجه 3: 750 ریال (6 میلیون و 300 هزار تومان)

درجه 2: 1050 ریال (9 میلیون تومان)

درجه 1: 1550 ریال (13 میلیون تومان)

مرحله نیمه نهایی:

درجه 3: 1300 ریال (11 میلیون تومان)

درجه 2: 2400 ریال (20 میلیون تومان)

درجه 1: 3480 ریال (30 میلیون تومان)

چهار شعار متفاوت ایران در جام‌های جهانی

تیم ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. یوزهای ایران در حالی سومین دوره جام جهانی و در مجموع ششمین دوره این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند که در پنج دوره گذشته موفق به صعود از دور گروهی نشده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال از سال 2006 اقدام به اعلام شعار تیم‌های حاضر در این مسابقات کرده که معمولا روی اتوبوس حامل تیم ها درج می‌شود. در طول چهار دوره گذشته و یک دوره پیش‌رو، تیم ملی فقط در سال 2010 در جام جهانی غایب بوده است.

بر همین اساس طی روزهای گذشته فدراسیون فوتبال شعار تیم ملی در جام جهانی را اعلام کرد که متفاوت از شعارهای گذشته تیم ملی ایران است. "تا پای جان، برای ایران" جمله‌ای است که از سوی ایران به فیفا اعلام شده و روی اتوبوس حامل تیم ملی ایران درج خواهد شد.

در دوره گذشته جام جهانی، شعار "80 میلیون نفر، یک میلت و یک ضربان قلب" برگزیده شده بود که با استقبال خوب مردم همراه شد. باید دید شعار جدید تیم ملی نیز با استقبال مردم مواجه می‌شود یا خیر.

از نکات جالب توجه در انتخاب شعار تیم ملی می‌توان به سال 85(2006 میلادی) اشاره کرد که در ابتدا فدراسیون فوتبال شعار "ستارگان پارسی" را برگزیده بود اما با اعتراض برخی نمایندگان مجلس مبنی بر این که در شعار مذکور سایر اقوام ایرانی در نظر گرفته نشده‌اند، سازمان تربیت اقدام به انتخاب شعار "صلح برای همه بر پایه عدالت و معنویت" کرد.

در سال 2014 شعاری تقریبا مشابه با شعار تیم ملی در سال 2006 انتخاب شد که این بار با هیچ اعتراضی رو به رو نشد و تیم ملی با شعار "افتخار پارس" راهی جام جهانی برزیل شد.

شعارها و نتایج تیم ملی ایران در جام‌های جهانی به این شرح است:

جام جهانی 2006: صلح برای همه بر پایه عدالت و معنویت
نکته: در ابتدا شعار "ستارگان پارسی" برای ایران انتخاب شده بود که با اعتراض نمایندگان مجلس، این شعار تغییر یافت.

سه بازی، دو شکست، یک مساوی، حذف از دور گروهی

جام جهانی 2014: افتخار پارس
سه بازی، دو شکست، یک مساوی، حذف از دور گروهی

جام جهانی 2018: 80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب
سه بازی، یک پیروزی، یک شکست، یک مساوی، حذف از دوره گروهی

جام جهانی 2022: تا پای جان، برای ایران

منبع: روزنامه رسالت/ایرنا/ایسنا

رکورد تاریخی و مافوق تصور جام جهانی 2022 قطر | بریز و بپاش سرسام‌آور قطر در جام جهانی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه