// کد مطلب: ۱۴۹۲۸۳

جام جهانی | حواشی جام جهانی | رقابت های جام جهانی | مسابقات جام جهانی

رکورد BBC در بازی ایران - انگلیس در جام جهانی شکسته شد

رکورد BBC در بازی ایران - انگلیس در جام جهانی شکسته شد
لینک کوتاه کپی شد

BBC اعلام کرد که رکورد تماشای بازی ایران - انگلیس در جام جهانی از مرز 8 میلیون بار عبور کرد.

به گزارش طلانیوز؛ رکورد تماشای بازی ایران - انگلیس در جام جهانی در شبکه BBC شکسته شد. جام جهانی فوتبال میلیون ها بازدیدکننده از سراسط دنیا دارد. ایارن در بازی اول جام جهانی به انگلیس باخت. جام جهانی فوتبال به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

بازی نخست تیم ملی فوتبال ایران و انگلستان در جام‌جهانی قطر، طی 24 ساعت، هشت میلیون بار از طریق کاربران شبکه BBC تماشا شد.

ی‌بی‌سی اعلام کرده است که رقابت تیم ملی فوتبال انگلیس و ایران در جام جهانی فوتبال در قطر که با پیروزی 6 بر 2 به نفع انگلیس پایان یافت، بعدازظهر دوشنبه در حالی که افراد زیادی سر کار بودند، رکورد هشت میلیون بار پخش آنلاین را کسب کرد و آن را به بزرگترین رویداد پخش شده از این شبکه در یک دوره 24 ساعته تبدیل کرد.

بی‌بی‌سی با استناد به ارقام جمع‌آوری از سوی کمپانی رتبه‌بندی کمپانی «Barb» اعلام کرده این مسابقه در بالاترین حد خود 8.1 میلیون مخاطب داشت و میانگین تماشاگران آن 7.4 میلیون نفر بوده است.

شبکه تلویزیونی بریتانیاییITV هم اعلام کرد که بیش از 13 میلیون نفر ویژه‌برنامه و پوشش آنلاین این شبکه از دیدار ولز مقابل ایالات متحده را تماشا کردند. از زمان شروع بازی تا سوت پایان، این مسابقه به طور متوسط نزدیک به 10 میلیون تماشاگر داشته است.

ببینید | هزینه‌های سرسام‌آور قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 | قطر آتش به مالش زد

جوایز تیم‌ها در جام جهانی قطر
به طور کلی این بازی‌ها 440 میلیون دلار پاداش دارد. آنطور که ایسنا در این مورد گزارش داد، در پایان مسابقات از 42 تا 9 میلیون دلار به تیم‌ها اهدا می‌شود. لیست جوایز را در ادامه می‌خوانید.
قهرمان جام جهانی: 42 میلیون دلار
نایب قهرمان: 30 میلیون دلار
مقام سوم: 27 میلیون دلار
مقام چهارم: 25 میلیون دلار
مرحله یک چهارم نهایی: 17 میلیون دلار
مرحله یک هشتم نهایی: 13 میلیون دلار
مرحله گروهی: 9 میلیون دلار
ضمن اینکه پیش از این فیفا 1.5 میلیون دلار به هر کشور برای آماده‌سازی تیم‌ها داده است.

جام جهانی

پیش‌بینی حضور 1.5 میلیون نفر گردشگر در قطر
پیش‌بینی می‌شود حدود 1.5 میلیون گردشگر برای تماشای بازی‌های جام جهانی 2022 به قطر بروند. البته از این بازار بزرگِ گردشگری، ایران سهمی ندارد.

پیش‌تر رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به تجارت‌نیوز گفت: «از ابتدا هم معلوم بود ایران نمی‌تواند سهمی از این بازار داشته باشد. تاکنون هیچ گردشگر هوادار فوتبال از کشورهای دیگر نداشتیم.»

حرمت‌الله رفیعی گفت: «هیاهوی زیادی در 6 ماه گذشته برای جام جهانی قطر صورت گرفت اما هیچ نتیجه مثبتی نداشت.»

علاوه بر اینکه ایران سهمی از گردشگران خارجی در جام جهانی نگرفت، در جذب هوادران داخلی فوتبال هم چندان موفق نبود.

حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در قطر سال گذشته ادعا کرد که 500 هزار ایرانی بازی‌های جام جهانی را در قطر تماشا می‌کنند. اخیرا اما حمید سجادی، وزیر ورزش گفت حدود 22 هزار نفر در ایران توانستند بلیت‌های جام جهانی قطر را تهیه کنند.

رکورد BBC در بازی ایران - انگلیس در جام جهانی شکسته شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه