// کد مطلب: ۱۵۱۱۸۹

با تنخواه کارت بانک کشاورزی انجام می‌شود

رفع مشکلات هزینه‌ای برای سازمان‌های دولتی

رفع مشکلات هزینه‌ای برای سازمان‌های دولتی
لینک کوتاه کپی شد

تنخواه کارت بانک کشاورزی، خدمتی جدید از طرف مدیران و طراحان برنامه‌ای این بانک است که با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی برای ذینفعان و مشتریان ارائه شده است.

به گزارش اختصاصی طلانیوز، چالش عدم کنترل و نظارت بر حساب تنخواه‌داران و شرکت و مالیات حساب مسئول تنخواه از جمله مشکلات تنخواه‌داری در شرکت‌هایی است که به طور معمول از طریق چک و واریز وجه به حساب شخصی تنخواه‌داران انجام می‌شود. این مشکلات مدیریت و برنامه‌ریزان بانک کشاورزی را برآن داشت تا خدمتی جدید را با عنوان «تنخواه کارت کشاورزی» عرضه کنند.

تنخواه مبلغی است که در حسابی که به ثبت حسابداری شرکتی رسیده باشد. شخصی که حساب تنخواه در اختیار او قرار می گیرد و نسبت به تسویه آن مسئول باشد، تنخواه گردان نام دارد. باید فردی مطمئن و صادق و مورد تایید هیئت مدیره شرکت باشد. همچنین هر هزینه ای که توسط این فرد از حساب تنخواه انجام می شود، باید با سندهای رسمی و واضح به حسابداری شرکت تحویل داده شود. واژه تنخواه گردان در انگلیسی با عبارت (Imprest Funds) شناخته می شود.

این اسناد باید به طور کامل با ثبت زمان و هزینه در دفتر بایگانی باشد و سپس توسط مدیر حسابداری و مدیر تنخواه امضا شوند و در بایگانی شرکت در حساب تنخواه ذخیره شوند. این امور می توانند شامل هزینه‌هایی باشد؛ از جمله ارتباط با سایر شرکت‌ها یا کرایه ماشین و هر هزینه دیگری که باید از حساب تنخواه انجام شود را می تواند شامل شود. تمام هزینه‌هایی که از حساب تنخواه انجام می شود، هزینه های نقدی می باشند. به همین دلیل عدم دقت در آن می تواند خسارت های مالی زیادی را به شرکت وارد نماید.

تنخواه‌داری در شرکت‌ها از طریق چک و واریز وجه به حساب شخصی تنخواه‌داران، مشکلاتی از قبیل خروج پول از حساب و کنترل شرکت و نیز مشکلات مالیاتی برای مسئول تنخواه را به همراه دارد؛ ولی با «تنخواه کارت کشاورزی» شرکت/سازمان می تواند با افتتاح حساب جاری بدون دسته چک، کارت‌های بانکی به تعداد تنخواه‌داران با قابلیت انجام عملیات بانکی دریافت کند.

تنخواه کارت نوعی کارت الکترونیکی است که صرفاً به منظور خرید کالا یا خدمات بصورت پول الکترونیکی شارژ شده و در اختیار کارپردازان بخش عمومی، سازمان ها و شرکت های دولتی قرار می گیرد. علاوه بر خرید کالا و خدمات، قابلیت برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز و انتقال کارت به کارت از مهم ترین مزیت های تنخواه کارت است که دستگاه های اجرایی در قالب کارت بانکی آن را در اختیار واحدها یا مأمورین تنخواه گردان قرار می دهند.

براساس این گزارش، بانک کشاورزی نیز با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه مدیریت شرکت‌ها و سازمان های دولتی، خدمت جدیدی با عنوان « تنخواه کارت » را عرضه کرده است.

مشتریان می‌توانند با دریافت محصول تنخواه کارت کشاورزی، به تعداد موردنیاز، کارت تنخواه داری بر روی سپرده شرکت (سپرده حقوقی) یا سپرده خودتان (سپرده حقیقی) دریافت کرده و برای انجام عملیات روزانه خود این کارت‌ها را به تنخواه داران سپرده و عملیات اخذ صورتحساب و شارژ و دشارژ تنخواه کارت خود را به‌سادگی مدیریت کنند.

از جمله مزایای «تنخواه کارت کشاورزی» می‌توان به؛ عدم نیاز به استفاده از حساب‌ها و کارت‌های شخصی تنخواه‌داران، شارژ و دشارژ آسان تنخواه کارت‌ها به‌صورت آنلاین، گزارش‌گیری آنلاین مانده و صورتحساب کارت‌های تنخواه‌داران، شفافیت در عملیات تنخواه‌داری به‌واسطه افتتاح حساب تنخواه مجزا برای شرکت اشاره کرد.

دارنده «تنخواه کارت» می‌تواند تا سقف موجودی کارت، از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) طرف قرارداد با شاپرک مستقر در فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی و همچنین از طریق تمامی فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد با شاپرک، نسبت به خرید کالا و خدمات موردنیاز خود اقدام کند.

بنابر اعلام بانک کشاورزی، کارت‌های «تنخواه کارت کشاورزی» همچنین قابلیت پرداخت قبض، خرید شارژ، مانده گیری، صورت‌حساب، انتقال وجه و قابلیت برداشت وجه را دارا هستند.

گفتنی است؛ تنخواه کارت صرفا از طریق "سپرده تنخواه" شارژ شده و دارنده کارت می تواند تا سقف شارژ تعلق گرفته به آن مصرف انجام دهد.

رفع مشکلات هزینه‌ای برای سازمان‌های دولتی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه