// کد مطلب: ۱۵۴۱۱۸

سندیکای بیمه گران

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه و پژوهشکده بیمه

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه و پژوهشکده بیمه
لینک کوتاه کپی شد

به منظور گسترش همکاری‌های علمی و اجرایی در زمینه های آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سندیکای بیمه‌گران ایران و پژوهشکده بیمه در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه منعقد شد.

در نشست مشترک سندیکای بیمه‌گران ایران و پژوهشکده بیمه که روز یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 به میزبانی پژوهشکده بیمه و با حضور دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار گردید، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه امضا شد.
هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیتهای سندیکای بیمه گران و پژوهشکده بیمه در زمینه توسعه همکاری‌های پژوهشی و آموزشی و انجام فعالیتهای مشترک ترویج و توسعه بیمه و فرهنگ بیمه‌ای، ارائه مشاوره‌های بیمه ای، تسهیل همکاری‌های پژوهشی و آموزشی بین بخش‌های اجرایی صنعت بیمه و تصمیم‌سازی صنعت بیمه و همچنین انجام همکاری‌های مشترک به منظور تدوین راهبردهای ارتقای پایداری ثبات مالی و توسعه صنعت بیمه عنوان شده است و به موجب آن، طرفین در اجرای طرح‌های مشترک در زمینه های مرتبط با توسعه صنعت بیمه، توسعه دانش بیمه ای عمومی برای گسترش فرهنگ بیمه، توسعه دانش تخصصی بیمه به منظور ارتقا و توانمندسازی فعالین صنعت بیمه، هدایت و کاربردی نمودن پژوهش‌های بیمه های با تمرکز بر نیازهای صنعت بیمه و توسعه دانش صنعت، اجرای طرح‌های ترویجی و اجرایی، استفاده از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی طرفین برای انجام فعالیتهای مرتبط در چارچوب ماموریت‌ها و اهداف طرفین همکاری خواهند داشت.
همچنین همکاری‌های علمی و فنی بین‌المللی به منظور ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی صنعت بیمه کشور، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های داخلی و بین المللی مرتبط با نیازهای صنعت بیمه و تکافل در چارچوب ماموریت‌ها و اهداف طرفین، مساعدت در تشویق شرکت‌های بیمه جهت راه اندازی تکافل، مساعدت در تاسیس شرکت تکافل و مساعدت در اطلاع رسانی و ترغیب اساتید دانشگاه عضو سندیکای بیمه گران ایران جهت تعریف پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری در حوزه بیمه و تکافل با همکاری اعضای هیئت علمی و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه از دیگر زمینه‌های همکاری دو مجموعه بر اساس تفاهم‌نامه خواهد بود.

در این نشست دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران ضمن تشریح نقش اثرگذار صنعت بیمه در اقتصاد کشور، پژوهشکده بیمه را بعنوان اتاق فکر صنعت بیمه دانست و با تقدیر از فعالان این نهاد اثرگذار ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های مدون و راهبردی پژوهشکده بیمه، در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در صنعت بیمه خواهیم بود که مهمترین آن‌ها اجرایی‌سازی تکافل است که اکنون به ثمر نشسته است.
دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران با تاکید بر اهمیت زنجیره بلوکی و تغییرات اقلیمی در صنعت بیمه و توجه ویژه صنعت بیمه دنیا به این مباحث، فعالیت‌های علمی تحقیقاتی پژوهشکده بیمه در این حوزه‌ها به ویژه طرح پژوهشی پژوهشکده بیمه در ارتباط با ارائه بیمه درمان در قالب زنجیره بلوکی را قابل قبول دانست و خواستار پیگیری جدی‌تر پژوهشکده بیمه در این زمینه شد.
دکتر کریمی با اشاره به ضریب نفوذ پایین بیمه‌های زندگی در کشور، خواستار هدایت اساتید و دانشجویان به سوی تحقیق و پژوهش پیرامون فرایندهای در حال اجرا در کشورهای پیشرو در زمینه بیمه‌های زندگی مانند ژاپن، سنگاپور، بحرین، امریکا و اروپا و انتقال دانش و انتقال تجربیات حاصل از آن به صنعت بیمه ایران شد.
دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران در پایان با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده بیمه، آمادگی کامل سندیکای بیمه‌گران در راستای حمایت همه جانبه از پژوهشکده بیمه و فراهم‌سازی بستر‌های مور نیاز در زمینه برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات و … را اعلام داشت و ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه، افزایش تعاملات و ارتباط نزدیک‌تر میان دو مجموعه را به همراه داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، انعقاد سند همکاری میان پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران را به دلیل نفوذ سندیکا در شرکت‌های بیمه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد؛ اگرچه صنعت بیمه ایران بر خلاف سایر کشورها از نهادی با عنوان انجمن بیمه برخوردار نیست اما سندیکای بیمه‌گران ایران فراتر از چنین نهادی عمل کرده و مشارکت قابل توجهی در پیشبرد برنامه‌های اجرایی صنعت بیمه کشور داشته است.
رئیس پژوهشکده بیمه تاکید کرد، با توجه به کسب رتبه الف توسط فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه بیمه، یکی از زمینه‌های همکاری پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران انتشارات مشترک است و همکاری‌های پژوهشی با سندیکای بیمه‌گران ایران، در قالب کتاب نیز قابل انتشار خواهد بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد؛ جلسات کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه که تا کنون 20 جلسه آن برگزار شده کماکان ادامه دارد و شرکت‌های بیمه کوثر و بیمه رازی میهمانان جلسات آتی کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه هستند که چارچوب پیشنهادی خود را برای اجرای تکافل ارائه خواهند داد و در صورت تایید کارگروه تکافل، به جمع شرکت‌های بیمه ارائه کننده محصولات تکافلی در صنعت بیمه کشور خواهند پیوست.
دکتر عسگری با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر حفظ پیوست عدالت‌محوری در کلیه فعالیت‌ها، استقبال دولت و صنعت بیمه از تکافل را به دلیل عادلانه‌تر بودن تکافل نسبت به بیمه رایج دانست و تصریح کرد؛ در حال حاضر اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه با اجماع و نظرسنجی از تمامی ارکان صنعت بیمه انجام می‌شود و کاملا منطبق بر نیازهای صنعت است اما با توجه به برنامه‌های آموزشی تعیین شده برای پژوهشکده بیمه از سوی بیمه مرکزی در قالب مصوبه شورای عالی بیمه، اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده و شرکت‌های بیمه در سایه نقش هدایتگری سندیکای بیمه‌گران می‌تواند همگرایی بیشتری داشته باشد.
رئیس پژوهشکده بیمه در تشریح برنامه‌های پیش روی پژوهشکده در سال 1402، از افزایش چشمگیر دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی پژوهشکده بیمه در زمینه بیمه رایج و تکافل در سال جاری نسبت به سال گذشته و برگزاری حداقل دو کارگاه‌ آموزشی در هر هفته خبر داد و از مدیران عامل شرکت‌های بیمه، مدیران ارشد سندیکای بیمه‌گران و روسای انجمن‌های بیمه‌ای کشور برای عرضه دانش اندوخته خود در قالب کارگاه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه دعوت و اعلام کرد؛ پژوهشکده بیمه با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، اولین مجموعه وبینارهای تکافل را از خرداد ماه 1402 به تعداد 10 جلسه با فواصل زمانی دو هفته یکبار به زبان انگلیسی با ترجمه همزمان برگزار خواهد کرد.
همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه اینسیف مالزی، دوره آموزش نظری و عملی مدیران صنعت بیمه ایران در مرداد ماه 1402 به مدت دو هفته در دانشگاه اینسیف برگزار خواهد شد و مدیران صنعت بیمه در طول این دوره آموزشی به صورت عملیاتی با طرز کار شرکت‌های تکافل مالزی آشنا خواهند شد.
همایش بین‌المللی بیمه و توسعه سال جاری نیز با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته حوزه بیمه رایج و تکافلِ دانشگاه‌ها و موسسات طراز اول دنیا از کشورهای انگلستان، مالزی، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، بنگلادش و … برگزار خواهد شد.
دکتر عسگری در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد، که پژوهشکده در نظر دارد 4 گروه پژوهشی جدید را در آینده نزدیک راه‌اندازی نماید و سندیکای بیمه‌گران ایران در زمینه تامین نیروی متخصص این گروه‌ها می‌تواند همراه پژوهشکده بیمه باشد.

گفتنی است در بخش پایانی نشست نیز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران مشتمل بر 7 ماده به امضای طرفین رسید. روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه و پژوهشکده بیمه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه