// کد مطلب: ۱۲۸۸۱۶

رپرتاژ اگهی /

گشت و گذار ۵ روزه در یونان

گشت و گذار 5 روزه در یونان
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: فقط 5 روز برای دیدن یونان وقت دارید؟ نگران نباشید؛ با برنامه یونان‌گردی 5 روزه‌ی ما می‌توانید در یک مدت کوتاه به خوبی با یونان آشنا بشوید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید. ما در اینجا یک برنامه 5 روز آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید از سفرتان به یونان نهایت استفاده را ببرید.

به گزارش طلانیوز:

یونان در پنج روز - برنامه‌ی پیشنهادی با جزئیات

ممکن است فکر کنید 90 روز تور اروپایی شما مدت لازم برای گشت و گذار در تمام قاره سبز و بازدید از دیدنی های آن را به شما ندهد. خیلی هم حرف اشتباهی نیست دیدن تمام مکان‌های دیدنی اروپا خیلی بیشتر از 90 روز زمان می برد اما بیایید فرض کنیم یونان مقصد اصلی شما برای ورود به حوزه شینگن نیست؛ پس اگر ویزای شنگن یونان را ندارید مسئله ای نیست می توانید با ویزای شینگن هرکشور دیگری وارد شوید اما منظور ما از مطرح کردن این فرض این بود که احتمالا برنامه ای برای ماندن طولانی در یونان ندارید، اما از دیدن یونان با آن همه قدمت و تاریخ هم نمی توانید چشم پوشی کنید. هیچ ایرادی ندارد پیشنهاد تور گردشگری یونان که در ادامه در مورد آن می خوانید به شما این امکان را می دهد تا در 5 روز مهم‌ترین و جذاب ترین مکان‌های دیدنی یونان را ببینید. مطمئن هستیم که حتما بعد از این 5 روز یکبار دیگر اقدام به اخذ ویزای تفریحی یونان می کنید و احتمالا اینبار خیلی بیشتر از 5 روز در این کشور زیبا وقت می گذرانید.

روز 1: آتن- چگونگی رفت و آمد بین فرودگاه و شهر

فرودگاه بین‌المللی آتن (Eleftherios Venizelos) در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهر قرار داشته و شما با چند روش می‌توانید از آن به مرکز شهر بروید:

مترو: خط 3 (خط آبی) ظرف 40 دقیقه شما را از فرودگاه مستقیماً به میدان سینتاگما می‌برد. ساعت کار مترو از 6:30 صبح تا 23:00 بوده و قطارهای آن هر 30 دقیقه حرکت می‌کنند؛ نام ایستگاه‌های مترو به زبان انگلیسی مشخص شده و هزینه مترو 10 یورو است.

اتوبوس سریع‌السیر: اتوبوس اکسپرس X95 که هفت روز هفته را بیست و چهار ساعته کار می‌کند، حداقل هر 30 تا 60 دقیقه حرکت می‌کند (البته تعداد سرویس‌های آن در تابستان بیشتر است). این اتوبوس، بسته به وضعیت ترافیک ظرف 40 تا 60 دقیقه از فرودگاه به میدان سینتاگما می‌رسد. قیمت بلیط آن 6 یورو است.

تاکسی: نرخ تاکسی‌های رسمی (زرد رنگ) از فرودگاه تا مرکز شهر مقطوع و مشخص است تا اینکه کسی نتواند از مسافران پول اضافی بگیرد. این مسیر، بسته به وضعیت ترافیک، با تاکسی 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. کرایه مسیر از 5 صبح تا 12 شب 38 یورو و از 12 شب تا 5 صبح 54 یورو است.

دیدنی‌ها و سرگرمی‌های آتن

  • آکروپولیس: حداقل دو ساعت برای کاوش در آکروپولیس وقت بگذارید چراکه علاوه بر کاریاتیدس (ستون‌هایی که به شکل زن هستند) و پارتنون که روی تپه قرار دارند، چندین محوطه باستانی جالب هم در پایین تپه‌ها وجود دارد، از جمله سالن تئاتر دیونسیوس که متعلق به قرن 6 قبل از میلاد است و سالن تئاتر هرودیون که به قرن دوم بعد از میلاد تعلق دارد.
  • موزه آکروپولیس: در این موزه 4000 اثر باستانی وجود دارد. حتماً از حاشیه کتیبه 160 متری و مجسمه‌ی «مرد گوساله به دوش» که به آن موسکوفوروس گفته می‌شود دیدن کنید. این مجسمه جزء اولین نمونه‌های استفاده از مرمر در یونان باستان است.
  • آگورای باستانی: این آگورا (میدان عمومی یا اصلی شهر) مرکز آتن باستان بود و از آن برای فعالیت‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی استفاده می‌شد از جمله رویدادهای ورزشی که انجام آن‌ها از قرن ششم قبل از میلاد شروع شده بود. سقراط سخنرانی‌های خود را در همین میدان انجام می‌داد.

  • پلاکا: پلاکا که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های آتن است، علاوه بر داشتن آثار معماری نئوکلاسیک، یکی از مراکز فعالیت این شهر بوده و پر از رستوران‌های کوچک، قهوه‌خانه‌های پشت بامی و فروشگاه‌های صنایع دستی است.

روز 2: دلفی

دلفی، مقدس‌ترین مکان یونان باستان در طول قرن ششم قبل از میلاد بود. این مکان که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، مرکز مذهبی یونان باستان بود؛ جایی که در آن پیشگوی معروف، یونان آینده را پیش‌بینی می‌کرد. در سفرتان به یونان حتماً باید از این مکان دیدن کنید.

چطور می‌توان به دلفی رفت؟

برای رفتن به دلفی دو گزینه دارید، یا اینکه یک خودرو را برای دو روز اجاره کرده و خودتان رانندگی کنید (تا بتوانید روز بعد به متئورا هم بروید؛ شما می‌توانید شب را در هر یک از این دو محل سپری کنید) و یا اینکه در یک تور دو روزه که شامل دیدار از هر دوی این مکان‌ها است ثبت‌نام کنید.

اگر نمی‌خواهید شب را در دلفی یا متئورا بمانید می‌توانید در آتن اقامت کنید و در طول اقامتتان سفرهای روزانه‌ای به این دو محل داشته باشید. البته، این رفت و برگشت‌ها می‌تواند خیلی خسته کننده باشد، اما درنهایت تصمیم با خودتان است.

در دلفی از چه جاهایی دیدن کنیم؟

  • معبد آپولو در دلفی: معبد آپولو مهمترین ساختمان در دلفی بوده و مراسم‌های آیینی، مثل مراسم پیش‌گویی، در آنجا انجام می‌شد.
  • خزانه آتنی‌ها: خزانه، که از آن برای نگهداری غنائم پیروزی‌های مختلف آتن و همچنین انواع اشیاء وقف شده برای مکان‌های مقدس استفاده می‌شد، در یکی از قرون پنجم یا ششم قبل از میلاد ساخته شده است.
  • سالن تئاتر باستانی دلفی: سالن تئاتری که امروزه وجود دارد از سال 160 قبل از میلاد تا سال 67 بعد از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته، البته این سالن ابتدا در قرن چهارم قبل از میلاد و از جنس سنگ ساخته شده بود. از این سالن برای رقابت‌های موسیقی و شعرِ مجموعه‌ مسابقات پیتین (Pythian) استفاده می‌شد.

روز 3: متئورا

بزرگترین و مشهورترین مرکز صومعه‌ها در یونان، که مجموعه صومعه‌های معلق متئورا نام دارد (و 6 تای آن‌ها قابل بازدید است) یکی از جاذبه‌هایی است که دیدن آن را حتماً باید در برنامه 5 روزه سفرتان به یونان بگنجانید.

صومعه بزرگ متئورایی: این مشهورترین صومعه در بین صومعه‌های معلق است، که سقفی قرمز رنگ داشته و به خاطر قرار داشتن بروی صخره‌ای به ارتفاع 610 متر، رسیدن به آن از همه سخت‌تر است، البته از همین صومعه است که شما می‌توانید زیباترین منظره آن اطراف را ببینید.

صومعه استفان قدیس: این صومعه که در قرن 15 ساخته شده تنها صومعه‌ای است که از شهر کالامپاکا که در آن نزدیکی قرار دارد دیده می‌شود؛ صومعه استفان قدیس هم، در حال حاضر محل زندگی راهبه‌ها است.

صومعه ترینیتی مقدس: این صومعه زمانی شهرت پیدا کرد که از آن در یکی از فیلم‌های جیمز باند به نام «فقط به خاطر چشمان تو» استفاده شد. صومعه ترینیتی مقدس که در قرن 14 میلادی ساخته شده تا سال 1925 فقط از طریق نردبان طنابی قابل دسترسی بود، اما در همان سال با کنده‌کاری در صخره‌ها برای آن 140 پله‌ سنگی ساخته شد.

روز4: رفتن به جزایر هیدرا، پوروس و آئگینا با کشتی کروز

جزیره هیدرا در یونان

تور 3 جزیره با کشتی کروز به شما اجازه می‌دهد تا در یک روز از 3 جزیره خلیج سارونیک دیدن کنید. با این تور می‌توانید به همراه یک راهنمای انگلیسی زبان به شهرهای بندری و زیبای هیدرا، پوروس و آئگینا بروید و هنگامی که سوار بر کشتی هستید، همراه ناهارتان از سرگرمی‌هایی که به شکل رقص سنتی یونانی و غیره ارائه می‌شود لذت ببرید.

هیدرا: جزیره هیدرا جایی است که گردشگران ثروتمند برای لذت از حال و هوای بومی یونان به آنجا می‌روند. شما می‌توانید در فروشگاه‌های صنایع دستی این جزیره خرید کرده و در کوچه پس‌کوچه‌های آن پیاده‌روی کنید.

پوروس: این جزیره کوچک سبز رنگ به خاطر باغ‌های لیمو و جنگل‌های کاجش شهرت دارد. با رفتن به بالای برج ناقوس می‌توانید مناظر بی‌نظیر جزیره را به خوبی ببینید.

آئگینا: این هم یکی دیگر از جزایر سبز یونان است. شهرت این جزیره بیشتر به خاطر داشتن درختان پسته است. در اینجا می‌توانید معبد آفائیا که متعلق به قرن پنجم است و بازار جالب و پرنشاط ماهی‌فروشان جزیره را ببینید.

روز 5: آتن

اگر پرواز برگشتتان برای شب است، در طول روز کلی وقت خواهید داشت که آتن را بیشتر ببینید. از این وقت برای دیدن جاذبه‌های گردشگری زیر استفاده کنید:

  • تعویض نگهبان: ا ین مراسم ساعتی یک بار اتفاق می‌افتد. سر ساعت سربازان گارد تشریفات (Evzones) در حالی که لباس‌های سنتی به تن دارند به سمت آرامگاه سرباز گمنام رفته و با استفاده از یک سری حرکات آهسته و جالب جای خود را با همکارانشان عوض می‌کنند.
  • استادیوم پاناتنائیک: این استادیوم تنها استادیوم تماماً مرمر در دنیا است که قرن ششم قبل از میلاد ساخته شده است. این ورزشگاه که در ابتدا برای رویدادهای ورزشی میدانی مردان ساخته شده بود، حالا جایی است که هر 4 سال یک بار مشعل المپیک سفر دور دنیای خود را از آن شروع می‌کند.
  • طاق هادریان: این سازه که در سال 131 بعد از میلاد به افتخار ورود هادریان امپراطور روم ساخته شده بود، امروزه در کنار جاده اصلی آتن قرار گرفته، اما زمانی بر فراز جاده‌ای قرار داشت که آتن باستانی را به آتن رومی متصل می‌کرد.
  • معبد زئوس المپیا: درست پشت طاق هادریان، بقایای یک معبد متعلق به قرن ششم وجود دارد که وقفِ زئوس، شاه خدایان المپیا، شده بود. ساخت این معبد که در ابتدا 107 ستون قرنتی داشت 700 سال طول کشیده بود.

گشت و گذار 5 روزه در یونان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه