// کد مطلب: ۱۴۰۲۷۸

رپرتاژ اگهی

۱۰ کالای ضروری که هر صافکاری باید داشته باشد

10 کالای ضروری که هر صافکاری باید داشته باشد
لینک کوتاه کپی شد

صافکاری خوردو یکی از قسمت های مجموعه تجهیزات تعمیرگاهی است. در صافکاری ها علاوه بر یک صافکار خوب، به مجموعه ای از ابزارها و دستگاه ها نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل کارها را انجام دهید.

صافکاری خوردو یکی از قسمت های مجموعه تجهیزات تعمیرگاهی است. در صافکاری ها علاوه بر یک صافکار خوب، به مجموعه ای از ابزارها و دستگاه ها نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل کارها را انجام دهید.

چرا باید ابزار خوب و کاملی داشته باشید؟

بدون داشتن ابزار با کیفیت و کامل هیچ حرفه و شغلی به خوبی نمی تواند کار خود را ادامه دهد و در بخش های مختلف دچار ضعف خواهد شد. قبل از شروع کار نیاز به ابزارهای مختلفی دارید.

در این مقاله 10 کالای ضروری برای شروع کار در یک صافکاری را به اختصار برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

1. مشتی و قالب تنه

دو ابزار کارآمد و بسیار واجب برای شروع کار، مشتی و قالب تنه است. قالب تنه برای ضربه زدن به قسمت آسیب دیده استفاده می شود.

قالب تنه در شکل های ته گرد و دو سر تخت پر مصرفترین نوع قالب تنه هستند. معمولا قالب های تنه به دو فرم چدنی و فولادی بی رنگ وجود دارد.

مشتی هم مانند قالب تنه دوشکل فولادی و چدنی دارد ولی در شکل و اندازه بسیار نسبت به قالب تنه تنوع دارد. در تولید مشتی، برای هر قسمت خودرو یک مدل به خصوص طراحی شده است تا صافکار بتواند برای کار خود حالت های مختلفی را استفاده کند.

2. دستگاه نقطه جوش زن 8 کاره

این دستگاه، دستگاه جدیدی است که در ایران تولید می شود و جزو یکی از پرکاربردترین ابزاها در صافکاری ها است که می تواند 8 کار مختلف مانند نقطه جوش زنی، جوش زیگزالی و موارد دیگرا را انجام دهد. کارکردن دستگاه نقطه جوش زن 8 کاره بسیار آسان است.

خریداران این محصول می توانند با دوره های آموزشی استفاده صحیح و کامل این دستگاه را بیاموزند.

3. میل پی دی آر ( pdr )

میل پی دی آر ابزار جدیدی است که در صافکاری برای قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار هم به صورت تکی فروش می رسد و هم در دسته های 30 تا 64 تایی است.

میل پی دی آر های موجود در بازار اغلب ایرانی و ترکیه ای هستند.

4. جک صافکاری

جک صافکاری در دو نوع 4 تن و 10 تن با سری های مختلف و یک پمپ که از طریق یک شیلنگ فشار قوی به جک هیدرولیک متصل می شود، برای صاف کردن قسمت های از خودرو که فرورفتگی زیادی دارد استفاده می شود.

برای صاف کردن قسمت هایی از خودرو که فرورفتگی زیادی دارد از جک صافکاری 4 تن و برای قسمت های شاسی خودرو از جک 10 تن می توان استفاده کرد.

5. پنل های نور

این پنل ها نوری که بر روی پایه های بلند با صفحه های تک رنگ و دورنگ و یا به شکل کوچکتر که از طریق یک قاپک به بدنه خودرو متصل می شوند به صافکاری خودرو کمک می کنند تا کاملا سطح مورد نظر برای صافکاری مورد بررسی قرار داده شود.

این پنل های نور به شما کمک می کند تا موج های مختلف خودرو را شناسایی کنید و به سادگی آنها را صاف کنید.

6. پولیف یا تیفور

پولیف یا تیفور ابزاری برای کار کشش است که در اصل نام آن پولیف است ولی بین صافکارهای خودرو به نام تیفور شناخته می شود. تیفور در اصل نام دستگاه دیگری است اما به اشتباه در صافکاری ها استفاده می شود.

دستگاه پولیف در تناژ مختلفی است که 1.6 و 3.2 آن برای صافکاری مورد استفاده قرار می گیرد. مارک ویتال این دستگاه بسیار شناخته شده است.

7. جک سوسماری و خرک

جک سوسماری کوتاه 3 تن و 2.5 تن و 2 تن بیشترین استفاده را در بین صافکارها دارد. برای بلند کردن خودرو از یکی از این 3 مدل جک استفاده می شود. البته مدلهای کوچک تر برای صافکاری های سیار است که به علت سبکی راحت تر قابل حمل و جابجایی است.

خرک ها نیز به دو صورت پینی و دنده ای 3 تن است.. برای قرارگیری در زیر ماشین در زمانی که جک را از زیر ماشین خارج می کنیم، خرک ها ماشین را همچنان بالا نگه می دارند.

8. تگری کش و ضربه زن و چسبونک

برای بیرون آوردن قسمت هایی که فرورفتگی های کوچک و به تعبیری تگری خرده دارند، از تگری کش استفاده می شود. این ابزار به صورت تکی و همچنین در پک هایی با قطعات دیگر مانند ضربه زن که در سرآن ابزارهای کوچکی به نام چسبونک چسبیده می شود قرار دارد.

9. انوع گیره های صافکاری

همانطور که از اسم ان مشخص است برای گرفتن یک قسمت از بدنه خودرو استفاده می شود. بعد از اتصال با استفاده از قلاب، پولیف به گیره متصل می شود و کار کش صورت می گیرد. این ابزار در مدل های دو پیچ، تک پیچ،فک بلند و فک کوچیک تولید می شود. آلیاژ گیره ها معمولا از جنس چدنی و فولادی است.

10. کپسول و مانومتر

یکی دیگر از دستگاه ها و ابزارآلات مورد نیاز برای تجهیز کردن یک صافکاری کپسول هوا و کپسول اسیتیلن و مانومترهای آن است. این دستگاه متعلقات دیگری مانند شیلنگ دوقلو و سری های برش دارد.

این دستگاه بسیار حساس و خطرناک است. برای افرادی که تجربه کار با کپسول و مانومتر را ندارند، توصیه می شود قبل از شروع به کار حتما مهارت خود را در زمینه ی استفاده از این دستگاه بالا ببرند و بعد از آن استفاده کنند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا جای امکان 10 مورد از ابزارها و دستگاه های کاربردی برای شروع کار در صافکاری ها را معرفی کنیم. ابزارهای کاربردی دیگری هم هستند که در صافکاری ها استفاده می شوند.

راه ارتباطی با ما

اگر تمایل به خرید تمام ابزارهای صافکاری دارید می توانید از طریق سایت صنایع پیشرو با ما در ارتباط باشید.

قبل از خرید حتما از مشاوره رایگان مجموعه صنایع پیشرو استفاده کنید. ما تمام تجهیزات تعمیرگاهی مورد نیاز شما را تامین می کنیم.

10 کالای ضروری که هر صافکاری باید داشته باشد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه