// کد مطلب: ۱۴۲۳۳۴

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی در همایش "شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی":

"شستا" باید در خط مقدم تولید قرار گیرد

"شستا" باید در خط مقدم تولید قرار گیرد
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، حرکت به سمت اقتصاد مردم‌سالار بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایفای نقش مؤثر در دفاع اقتصادی را از ارزش‌های مورد توجه در شستا توصیف و هدف اصلی شستا را ارزش‌آفرینی و برخورداری از سود مناسب در جریان فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی اعلام کرد.

بازیان در سومین روز از هفته تأمین‌اجتماعی، در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی که با شعار "شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی" سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 تیر ماه در محل سالن همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است، گفت: "شستا" ظرفیت‌های نهفته زیادی در زیرمجموعه‌های خود دارد و در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که حدود یک‌سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، افزود: برای دستیابی به اهداف ترسیم شده برای شستا؛ نیازمند ایجاد فهم مشترک در برنامه‌ریزان شستا، ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان هستیم. با گذشت نزدیک به چهار ماه از استقرار تیم مدیریتی و هیأت‌مدیره جدید شستا و شناخت مجموعه و ظرفیت‌ها و مسائل موجود، در این نشست یک‌پارچه که با حضور همه هیأت‌مدیره‌های شرکت‌های تابعه برگزار شده، تلاش داریم درباره مسائلی که می‌تواند پیشران توسعه شستا باشد، به فهم مشترک برسیم. این فهم مشترک به ما کمک می‌کند یک عزم جهادی و اشتراک نظر در قول و فعل با توان بیش از پیش و انگیزه بهتر از قبل، ایجاد شود و با استفاده از تجربیات و ثمرات کارهای مدیران گذشته، به نتیجه مطلوب برسیم.
مدیرعامل شستا بر حرکت به سمت اقتصاد مردم‌سالار بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: شستا تلاش می‌کند با همه امکانات و ظرفیت‌ها به سمت اقتصاد مردم‌سالار حرکت کند و در ابعاد مختلف برای فائق آمدن بر چالش‌ها و مشکلات، وارد عمل شود تا در دفاع اقتصادی نقش و سهمی در اندازه‌های خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور داشته باشد. نقش بنگاه‌های اقتصادی بخش دولتی در پیشبرد اهداف مدنظر رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، بسیار مهم است و باید الگوی اقتصاد مقاومتی در بنگاه‌های بزرگ اجرایی شود چراکه اقتصاد مقاومتی با تکرار بی‌عمل از ذهن‌ها دور می‌افتد. هدف اصلی ما در شستا، ارزش‌آفرینی و برخورداری از سود مناسب در جریان فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی است.

بازیان با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: شستا در سال 1365 تأسیس شد و در سال 79 به سهامی‌عام تغییر یافت و در سال 99 به‌عنوان 537 امین شرکت در فهرست بورس پذیرفته شد. شستا در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی؛ تولید، توزیع و تأمین مواد اولیه دارو؛ حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای و ریلی؛ تولید برق و نیرو؛ تولید لوازم خانگی؛ حوزه کشاورزی؛ استخراج کانی‌های فلزی و غیرفلزی، خدمات اپراتوری و اینترنت؛ تولید سیمان و فعالیت در صنعت ساختمانی همچنین فعالیت در بازار سرمایه، بانک و بیمه، مشغول پیگیری برنامه‌های خود است.
وی با اشاره به اینکه 88.76 درصد سهام شستا متعلق به تامین‌اجتماعی است، افزود: سرمایه شستا متعلق به همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و در حال حاضر 71 هزار نفر نیروی انسانی در بخش‌های کار و کارگری، تولید و خدماتی در مجموعه شرکت‌های شستا در حال فعالیت هستند. این خانواده بزرگ، امروز یک جهاد مقدس را عملیاتی می‌کند و اگر اعلام می‌کنند که امروز جنگ اقتصادی است، همه مدیران و برنامه‌ریزان شستا، سربازان و افسران این صحنه هستند.
بازیان با یادآوری تأسیس شستا با سرمایه 20 میلیارد تومان در سال 65 و افزایش سرمایه آن به قریب 163 هزار میلیارد تومان در آخرین افزایش سرمایه، گفت: همه چالش‌های نظری و عملی ما باید به تولید ختم شود. ما یک شرکت سرمایه‌گذاری از جنس تولید هستیم. این شرکت بیش از پیش نیازمند توسعه و بهبود روندها است.
مدیرعامل شستا، افزود: این مجموعه در بخش‌های مهم تولیدی کشور سهم معنی‌دار و مؤثری ایفا می‌کند و صاحب‌نظر است. شستا می‌تواند بیش از این خدمات را دنبال کند زیرا ظرفیت‌های آن هنوز نهفته است. در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه، این مجموعه باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.
بازیان در ادامه ضمن ارائه آماری از سهم مهم شرکت‌های شستا در حوزه‌های مختلف اقتصادی نظیر تولید سیمان، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، ارتباطات و انرژی گفت: در دوره جدید و دولت سیزدهم با توجه به اینکه دغدغه جدی مسئولان اقتصادی کشور پرداختن به مشکلات است؛ امیدواریم بتوانیم به‌عنوان بنگاه بزرگ کشور که شرکت‌های مختلف و فعالیت‌های متنوع در سطح بیش از 25 استان دارد، نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی،

"شستا" باید در خط مقدم تولید قرار گیرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه