// کد مطلب: ۱۴۳۱۳۵

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس:

سازمان ایمیدرو به تکالیف خود در قبال معادن استان کرمانشاه عمل کند

سازمان ایمیدرو به تکالیف خود در قبال معادن استان کرمانشاه عمل کند
لینک کوتاه کپی شد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پهنه‌های معدنی شناخته شده در استان کرمانشاه گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) در کرمانشاه تکالیف و وظایف خودش را به درستی انجام نداده و تنها به شناسایی معادن در این استان اکتفاء کرده است.

حجت الاسلام « سیدجواد حسینی‌کیا» روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه در حوزه معادن حرف زیادی برای گفتن دارد اما تاکنون به آن بی توجهی شده و ظرفیت های خوب معدنی ما معطل و بدون سرمایه گذار مانده است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه است گفت: در تهران تمام مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی استان را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا در ادامه با اشاره به وجود صنایع مهم و راهبردی نیمه تمام استان مانند "بیو اتانول" و "بیوایمپلنت"، تصریح کرد: سازمان ایدور نیز با توجه به وجود تعداد زیادی از کارخانه و تولیدی ها نیمه فعال و نیمه تمام در کرمانشاه تکلیف خودش را به خوبی اجرا نکرده که باید پیگیری شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین از اختیارات محدود بانک های عامل در سطح استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: بانک های عامل در استان ها اختیار کمی برای پرداخت وام های با رقم بالای پنج میلیارد تومان دارند و برای پرداخت تسهیلات بیشتر باید ماه منتظر اجازه از مرکز ( تهران) باشند و این روند انجام فعالیت ها را خیلی طولانی می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به انتقاد بخش خصوصی و کارخانه داران از قیمت گذاری بازار بورس کالا گفت: ما نمایندگان نیز به این امر گله مند هستیم و باید لیدر و کسانی که این بازار را مدیریت می کنند، خودشان از کار سهامداری خارج شوند و در قیمت گذاری ها تاثیر گذار نباشند تا طبق قانون بازار قیمت ها به تعادل عرضه و تقاضا برسد.

وی در پایان همچنین با اشاره به زمزمه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: من نماینده نیز دیدگاه مثبتی نسبت به طرح این موضوع ندارم و معتقدیم این نیاز به بررسی کار کارشناسی چند ساله دارد.

در استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت حدود 780 واحد صنعتی و 22 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود 30 هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

در حال حاضر تعداد 84 پروانه اکتشاف و 222 پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرماناه تعداد کل معادن استان را 222 فقره اعلام کرد که از این تعداد 176 فقره فعال است.

سازمان ایمیدرو به تکالیف خود در قبال معادن استان کرمانشاه عمل کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه