// کد مطلب: ۱۴۳۶۱۶

یادداشت به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاری دریچه ای برای آزاد اندیشیدن

خبرنگاری دریچه ای برای آزاد اندیشیدن
لینک کوتاه کپی شد

هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار، روز قلم به دستانی است که با سلاحی به نام قلم در کنار تمام دستگاه ها و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره پای کار بوده و هستند و  تمام توان خود را  برای توسعه هر چه بیشتر این مرز و بوم به کار گرفتند.

قلم به دستانی که در کنار مسئولیت اصلی شان که آگاهی بخشی بوده تلاش کردند تا با ایجاد پلی بین مردم و مسئولین نقش خود را در اطلاع رسانی در خصوص مشکلات مردم به مسئولان از یک سو و برنامه های صورت گرفته در راستای توسعه ایران اسلامی که امروز شاهد اجرایی شدن آنها به شکل گسترده تری هستیم به مردم از سوی دیگر سهم خود را در این آگاهی بخشی به خوبی ایفا کنند.
این در حالی است که اصحاب رسانه جدا از مسئولیت خود برای ارتقای سطح آگاهی جامعه، دریچه ای شده اند برای ازاد اندیشی،
همانگونه که در قرآن کریم به آزاداندیشی، (اندیشیدن در گفتارها و انتخاب نیکوترین آنها) بسیار سفارش شده است. خبرنگاران تلاش کرده اند با بیان حقیقت سرت از ناسره را تمیز دهند و دریچه ای باشند برای آزاد اندیشی .
گاه خبرنگاران در همین راستا به عنوان یک بال قوی در کنار روابط عمومی تمام دستگاه ها و ارگان ها تلاش کرده اند تا با ارتباط موثر و دو‌سویه بتوانند خدماتی که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال عملیاتی شدن هستند را هر چه بیشتر به گوش مردم برسانند.
در واقع به جرات می توان گفت که اصحاب رسانه در کنار تمام مسئولیت های که به عنوان رکن چهارم دموکراسی بر دوش دارند سال ها و سال ها است دوشادوش سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی پای کار بوده و هستند و تمام تلاششان بر این است که گامی هر چند کوچک برای ارتقا و توسعه هر چه بیشتر این مرز و بوم بر دارند. و دریچه ای باشند برای ازاد اندیشی امسال نیز روز خبرنگار در حالی فرا می رسد که این روز با یک واقعه تاریخی عظیم یعنی عاشورا مصادف شده،عاشورایی که به قلم امام حسین(ع) با نثار جانش به رشته تحریر درآمد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، عاشورایی که امروز وظیفه اصحاب رسانه را برای پیاده کردن اهداف امام(ع) دو چندان کرده است.

خبرنگاری دریچه ای برای آزاد اندیشیدن

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه