// کد مطلب: ۱۴۳۷۷۸

اختصاصی طلانیوز

عملکرد «وسینا» در جهت سوددهی و مسئولیت اجتماعی

عملکرد «وسینا» در جهت سوددهی و مسئولیت اجتماعی
لینک کوتاه کپی شد

شاخص های عملکردی بانک سینا نشان‌دهنده تدوین سیاست های هوشمندانه، برنامه ریزی مدون است که موجبات رویکرد درخشان و مناسبی از عملکرد بانک را به نمایش گذاشت. رویکردی که رشد 51 درصدی سوددهی بانک سینا را در سال گذشته به اجرا درآورد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار طلانیوز : بهبود عملکردها و موفقیت های بانک سینا در شاخص های عملکردی به نحوی است که با وجود تمام محدودیت ها این بانک توانست در اکثر شاخص های عملکردی در حوزه منابع، اعطای تسهیلات و کاهش نسبت مطالبات موفقیت های خوبی را کسب نماید به طوری که اثرات مثبت آن در صورت های مالی مشهود است.

هم اکنون میزان سرمایه ثبت شده این بانک 25،383،850 میلیون ریال شده است و مانده سپرده این بانک تا پایان فصل بهار سال 1401 نیز به 18،300،000 میلیون ریال رسیده است.

بانک سینا در پایان سال 1400 با کسب مبلغ هفت هزار و 298 میلیارد ریال سود خالص، توانست به میزان 51 درصد نسبت به سال قبل از آن، سود خالص خود را افزایش دهد و ان‌شاءالله با اتخاذ تصمیمات و اقدامات صحیح، سودآوری خود را در سال 1401 نیز تداوم خواهد بخشید.

گفتنی است، پنجمین جایزه ملی مدیریت منابع انسانی به بانک سینا اختصاص یافت. از جمله اقدامات موثری که سبب دستیابی این بانک در بهبود شاخص های عملکردی، مسئولیت‌های اجتماعی تاثیرگذاری بوده که از زمان شیوع بیماری سخت کرونا تا روزهای حادثه‌خیز بلایای طبیعی، حمایت های قاطع این بانک را به دانبال داشته است.

براساس تصویب سهامداران بانک سینا، 10 درصد از سود خالص به مبلغ 729،771 میلیون ریال تقسیم شد و به هر سهم وسینا، 29 ریال سود تعلق گرفت. همچنین درآمد تسهیلات اعطایی تا پایان خردادماه سال جاری به 14،661،782 میلیون ریال رسیده است.

بانک سینا با رشد 3 درصدی سپرده کوتاه مدت و 49 درصدی تسهیلات عملکردی ویژه از خود نشان داده که سبب شد در رشد سود خالص چهارمین بانک بورسی به شمار رود. افزایش سرمایه بانک سینا در 7 مرحله انجام شده و مازاد تحدید ارزیابی دارایی‌های این بانک معادل 68 درصد است.

تدوین برنامه‌های حمایتی از تولید داخلی و دانش بنیان برای اشتغال آفرینی بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در حالی انجام شد که توسعه بازار و استقرار توسعه بانکداری دیجیتال نیز به عنوان اولویت «وسینا» به شمار می‌رود.

این بانک در راستای شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را به منظور کمک به بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی کشور، بیشتر از گذشته و با جدیت سرلوحه فعالیت‌های اعتباری خود قرار داده است.

در همین راستا و با تأکید بر تداوم تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و همچنین هدایت بهینه منابع مالی، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بالغ بر 740 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط بیش از هفت هزار و 433 میلیارد ریال تسهیلات از بانک سینا دریافت کرده‌اند. پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط از اولویت‌های مهم اعطای تسهیلات بانک سینا در سال جاری قرار دارد.

به گفته غلامرضا فتحعلی سرپرست بانک سینا، این بانک به منظور حمایت از ‎‌‌شرکت های دانش‌بنیان نیز تا پایان سال 1400 با اعطای پنج هزار و 448 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 3 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، گام‌های مؤثری در جهت حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها برداشته است.

تاکید بر سرعت فرایندها و عملیات بانکی در بانک سینا نمایانگر این بوده که این بانک با تسریع در جذب و تخصیص منابع و دقت در پیاده سازی درست و صحیح برنامه های تعیین شده، می‌تواند به آنچه که در مسیر تعالی و پیشرفت مدنظر است، دست یابد.

عملکرد «وسینا» در جهت سوددهی و مسئولیت اجتماعی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه