// کد مطلب: ۱۴۴۳۸۵

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در دومین جلسه کمیته عفاف و حجاب این سازمان تاکید کرد؛

عفاف و حجاب یکی از اصول زیربنایی در سبک زندگی اسلامی است

لینک کوتاه کپی شد

دکتر احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین جلسه کمیته عفاف و حجاب این سازمان که با حضور تعدادی از مدیران سازمان و با هدف پیگیری اجرای برنامه‌های تدوین شده در این زمینه برگزار شد، بر ضرورت اجرای دقیق قانون عفاف و حجاب در واحدهای مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور تأکید کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های این سازمان در این جلسه با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از اصول زیربنایی و اساسی در سبک زندگی اسلامی مطرح است؛ چراکه رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت افراد را در ابعاد فردی،خانوادگی و اجتماعی تضمین کند. البته بنا بر آموزه‌های قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص)،حجاب و عفاف تنها به زنان جامعه مربوط نمی‌شود. بلکه این نکته از مناظر گوناگون شامل همه افراد، اعم از مرد و زن، می‌شود که رعایت آن بر تمام مردم جامعه واجب و الزامی است.
دکتر اسفندیاری، مسئله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را از احکام الهی توصیف کرد که همه آحاد جامعه از نظر شرعی مکلف به رعایت آن هستند و افزود: در مورد مسئله حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، وظیفه قانونی و سازمانی نسبت به آن داریم و همه آحاد جامعه نسبت به اجرای آن مسئول هستند و باید نقش خود را در ترویج عفاف و حجاب ایفا کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب مورد تأکید دولت سیزدهم است و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بر اجرای دقیق و کامل این قانون تأکید دارد، افزود: مسئله عفاف و حجاب موضوع مهمی است که باید در همه ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد. در سازمان تأمین‌اجتماعی شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال است و در ذیل آن کمیته عفاف و حجاب هم فعالیت می‌کند. پیرو ابلاغ دستورالعمل حجاب و عفاف از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان، موضوع به تمامی واحدهای سازمان ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ضروری است از همه ظرفیت‌های ممکن برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در سازمان استفاده شود، گفت: برنامه‌های آموزشی، تبیینی و تبلیغی و نظارتی مناسبی برای همکاران و خانواده‌های آنها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در حال تدوین است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی،

عفاف و حجاب یکی از اصول زیربنایی در سبک زندگی اسلامی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه