// کد مطلب: ۱۴۵۲۹۲

بانک کشاورزی

تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به ۸۵ هزار و ۷۰۰ فقره رسید

تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به ۸۵ هزار و ۷۰۰ فقره رسید
لینک کوتاه کپی شد

بانک کشاورزی از ابتدای امسال تا روز بیست‌ودوم مردادماه 85 هزار و 704 فقره تسهیلات به ارزش هشت هزار و 778 میلیارد و 154 میلیون تومان به بخش‌های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.

بانک کشاورزی به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی، از اول فروردین ماه تا روز بیست‌ودوم مردادماه 85 هزار و 704 فقره تسهیلات به ارزش 8هزار و 778 میلیارد و 154 میلیون تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

بانک کشاورزی در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 6هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش دام و طیور پرداخت کرده که در مقایسه با فصل بهار سال گذشته 210 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تسهیلات این بانک در زیر بخش زراعت برای حمایت از کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی در سه ماهه نخست امسال هم به بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده که با هدف افزایش کمی و کیفی تولید و تامین امنیت غذایی کشور، به 26 هزارنفر از متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین بذر گواهی

شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا پایان تیرماه 17هزار و 671 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین بذر گواهی شده مورد نیاز بخش کشاورزی پرداخت کرده اند که نسبت به چهارماهه نخست سال 1400 بیش از 10 هزار میلیارد ریال، معادل حدود 2.5 برابر افزایش داشته است.

پرداخت تسهیلات تأمین بذر گواهی شده جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی است و در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته که خوشبختانه عملکرد بانک تاکنون فراتر از برنامه تعهدی و قابل توجه بوده است.

همچنین شعب این بانک از ابتدای سال 1401 تا پایان خردادماه در مجموع 163 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده‌اند.

رشد بیش از 100 درصدی ارزش تسهیلات اعطایی کشت گلخانه‌ای

بانک کشاورزی تا پایان تیرماه بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کشت گلخانه‌ای پرداخت کرده که در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است.

شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای سال 1401 تا پایان تیرماه در مجموع یک هزار و 112 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث، توسعه و تجهیز 2هزار و 328 واحد گلخانه پرداخت کردند.

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به همین مقطع در سال گذشته از نظر مبلغ پرداختی بیش از 100 درصد و از لحاظ تعداد تسهیلات 88 درصد رشد داشته است.

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهکاری موثر در مدیریت منابع آب، خاک و انرژی، کنترل شرایط نامساعد اقلیمی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و علاوه بر بهبود کیفیت و بازارپسندی محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی، نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

پرداخت 1.9 هزار میلیارد تومان وام ازدواج

بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا پایان تیرماه بیش از 19 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بررسی آمارهای این بانک حکایت از آن دارد که تا پایان تیرماه در مجموع 2.2 هزار میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه ازدواج به شعب بانک کشاورزی در کل کشور ابلاغ شده که 87 درصد آن معادل یک هزار و 918 میلیارد تومان جذب و 13 هزار و 910 نفر از واجدان شرایط پرداخت شده است.

تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی توسط بانک کشاورزی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته که با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج از 70 میلیون تومان به 120 میلیون تومان، این رشد عملکرد نشانگر روند مثبت پرداخت ها و اهتمام بانک کشاورزی برای حمایت از تشکیل خانواده و رضایت مندی متقاضیان این تسهیلات است.

همچنین 23 هزار و 893 زوج دیگر هم در صف دریافت وام ازدواج خود از بانک کشاورزی قرار دارند.

تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به ۸۵ هزار و ۷۰۰ فقره رسید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه