// کد مطلب: ۱۴۵۵۴۷

پرداخت الکترونیک سپهر/

پویش زیست محیطی شرکت سپهر برای سالروز تاسیس بانک صادرات ایران

پویش زیست محیطی شرکت سپهر برای سالروز تاسیس بانک صادرات ایران
لینک کوتاه کپی شد

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به مناسبت ۷۱ امین سالگرد تاسیس بانک صادرات ایران، بوستان شهدای این بانک را با ۷۱ اصله نهال افتتاح کرد.

این پروژه اردیبهشت ماه امسال، با هدف پیشگیری از فرسایش خاک و احیای بافت طبیعی در روستای اروست مازندران آغاز شد و روز 15 شهریور مصادف با سالروز تاسیس بانک صادرات با حضور نماینده سرپرستی بانک صادرات در استان مازندران و نماینده شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن درختان به بهره برداری رسید.

71 نهال سرو کوهی که از گونه های کمیاب و در معرض خطر کشور محسوب می شود در کنار گلزار شهدای روستای اورست مازندران کاشته شد. این درخت کم نظیر بین 1000 تا 2000 سال عمر می کند و در فرهنگ ایران از دیرباز نشان ایستادگی و آزادگی بوده است.

هر یک از این نهال ها به نام یکی از شهدای بانک صادرات کاشته شده و اردیبهشت ماه سال آینده 19 نهال دیگر به این بوستان 300 متری اضافه می شود تا به تعداد 90 سرو به یادمان 90 شهید بانک صادرات برسد.

«اُرس» یا «سروِ کوهی» گونه‌ای بسیار با ارزش و دیرزیست است که عمر آن تا 2000 سال هم می‌رسد. این درخت همیشه سبز، در مناطق کوهستانی و در ارتفاعی بیش از 2500 متر می‌روید. قطع بی‌رویه این گونه گیاهی به منظور تهیه سوخت و یا خانه سازی باعث کاهش جنگل‌های اُرس شده است به‌گونه ای که در سال 1371 قانون ممنوعیت قطع این درخت به تصویب رسید. با توجه به ارزشمندی این گونه گیاهی نادر اقدام شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در احیای جنگلهای مازندران می تواند الگوی مناسبی برای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتهای مختلف باشد.

شایان ذکر است شرکت پرداخت الکترونیک سپهر یکی از 12 شرکت فعال در صنعت پرداخت کشور (psp) است که سهامدار اصلی آن بانک صادرات ایران است.

پویش زیست محیطی شرکت سپهر برای سالروز تاسیس بانک صادرات ایران

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه