// کد مطلب: ۱۴۵۵۸۹

بانک قرض الحسنه مهر ایران/

شاخص‌های سنجش بانک‌های قرض‌الحسنه باید متفاوت باشد

شاخص‌های سنجش بانک‌های قرض‌الحسنه باید متفاوت باشد
لینک کوتاه کپی شد

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» ضمن اشاره به اینکه شاخص‌های عمومی نظام بانکی مانند کفایت سرمایه نباید به بانک‌های قرض‌الحسنه تسری یابد، گفت: بانکی که نسبت مطالبات غیرجاری به کل وام‌های پرداختی آن نیم درصد است، به‌صورت طبیعی باید شاخص‌های دیگری برای سنجش عملکرد آن در نظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» به تشریح سازوکارهای فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت.
شمسی‌نژاد با اشاره به این که دو بانک قرض‌الحسنه در یک سال با افزایش 70 درصدی منابع مواجه بوده و 22 میلیون نفر از جمعیت کشور در این دو بانک حساب دارند، گفت: معتقدم حساب قرض‌الحسنه می‌تواند حساب واریز حقوق افراد باشد، به‌گونه‌ای که هم منابع را تجهیز کند و هم افراد را در اجر معنوی شریک کند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر این که اندازه قرض‌الحسنه باید در کشور بزرگ شده و افراد بیشتری از آن سهم داشته باشند، افزود: بانک‌های قرض‌الحسنه باید از خدمات کارمزد شاپرکی معاف شوند تا در نقطه مقابل، نرخ کارمزد وام‌های آن‌ها نیز کاهش یابد.
وی ضمن اشاره به اینکه شاخص‌های عمومی نظام بانکی مانند کفایت سرمایه نباید به بانک‌های قرض‌الحسنه تسری یابد، گفت: بانکی که نسبت مطالبات غیرجاری به کل وام‌های پرداختی آن نیم درصد است، به‌صورت طبیعی باید شاخص‌های دیگری برای سنجش عملکرد آن در نظر گرفته شود.
شمسی‌نژاد گفت: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه نباید به اعداد خرد منحصر شود، بلکه اگر شخصی منابع کلان خود را در بانک قرض‌الحسنه به گردش درآورد، باید بتواند از وام کلان قرض‌الحسنه نیز برخوردار شود.

شاخص‌های سنجش بانک‌های قرض‌الحسنه باید متفاوت باشد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه