// کد مطلب: ۱۴۶۱۴۱

فولاد ایرانیان

احیای قرارداد فولاد ایرانیان جهت تکمیل پروژه معدن خمرود با حمایت دستگاه قضایی

احیای قرارداد فولاد ایرانیان جهت تکمیل پروژه معدن خمرود با حمایت دستگاه قضایی
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی استان کرمان مجوز به ایمیدرو می دهیم تا وارد مذاکره جدید با پیمانکار فولاد ایرانیان شوند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در ستاد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید با اشاره به بازدید خود از معدن خمرود اظهار داشت: توسط فولاد زرند ایرانیان قرار بر این بود این معدن در سال 97 به استخراج برسد و حق دولت را بدهد و حق خود را هم برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه با واقعیت هایی در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: دلایل و عاملی که موجب شده این شرکت نتواند این پروژه را به بهرده برداری برساند برای همه ما روشن است، هرچند روی کاغذ نباشد، وضعیت کشور و تحریم هایی که بر علیه کشور وضع شده ازجمله این مسائل است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: شرایط کشور و تحریم و وضعیت اقتصاد را در داخل کشور می بینیم و قیمت دلار در زمان انعقاد قرارداد فولاد ایرانیان و قیمت امروز دلار هم مشخص است، بنابران تعهداتی که باید انجام می دادند را به علت تحریم انجام نداده اند و تامین ماشین آلات مورد نیاز حفاری انجام نشده و این پروژه به بهره برداری نرسیده است.

حمیدی با اشاره به عواملی که در خارج اختیار پیمانکار اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: فولاد ایرانیان اعلام کرده در داخل کشور ظرفیت های داخلی را بررسی کرده ایم و طی دو سال می توانیم با امکانات و ماشین آلات داخلی به بهره برداری برسانیم و دنبال فرصت هستند.

وی عنوان کرد: آیا این فرصت به نفع منافع کشور هست یا خیر، با توضیحاتی که داده شده است به نفع ملی و دولت است که فرصت به شرکت فولاد ایرانیان داده شود، زیرا حق دولت و شرکت زیر زمین قرار دارد و حقی هنوز ضایع نشده است، زیرا معدن خمرود هنوز به بهره برداری نرسیده و فقط به تاخیر افتاده است و دولت به قیمت روز می تواند حق خودش را بفروشد.

مقام عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: اگر بر خلع ید شرکت فولاد ایرانیان زرند اصرار کنیم، منافع دولت دیگر تامین نمی شود و متضرر هم می شود، بنابراین در ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی استان کرمان مجوز به ایمیدرو می دهیم تا وارد مذاکره جدید با پیمانکار فولاد ایرانیان شوند.

حمیدی اظهار کرد: همچنین این را مصوب می کنیم که پیمانکار تعهد دهد، کار را در جدول زمان بندی مورد تایید به نتیجه برساند و اگر به تعهد خود عمل نکردند باید ضرر دولت را جبران کنند و پاسخگو باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز اظهار کرد: پیگیری دادگستری کل استان کرمان برای رفع مسائل و مشکلات صنعت و معدن قابل قدردانی است.

سید مهدی حسینی نژاد با اشاره به اینکه معدن خمرود جزو معادنی ست که چاه های آن قبل از انقلاب حفر شده اما مانده است و نتوانسته اند پروژه را انجام دهند، اضافه کرد: معدن خمرود در ابتدا مربوط به شرکت زغالسنگ کرمان بود و بعد زیرمجموعه ایمیدرو شده است و از سال 93 فعالیت مجدد برای این معدن کلید خورد.

وی عنوان کرد: سرمایه گذار جدید می خواهند بعد از 50 سال بیایند و استخراج را انجام دهند و چهار سال کارهای خیلی خوبی را هم انجام داده اند و باید 750 هزار تن زغالسنگ را استخراج کنند که تاثیر زیادی بر تولیدات این بخش در استان کرمان دارد.

حسینی نژاد افزود: شرایطی که قانون آنها را ندیده موجب ایجاد مشکل برای واحدهای معدنی شده است و ما نیز به عنوان ادراه کل صنعت و معدن با رفع مشکل فولاد ایرانیان موافق هستیم.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان زرند اظهار داشت: بسیاری از معضلات و مشکلات زرند با حضور شرکت فولاد ایرانیان و سایر شرکت ها مرتفع شده است و با رفع مشکل این شرکت در واقع برای حضور گسترده جوانان به کار تصمیم گرفته ایم.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز در سخنانی اظهار داشت: اشتغالزایی فولاد ایرانیان برای من به عنوان نماینده دولت از همه چیز مهمتر است و ما هم به رفع مشکلات این مجموعه کمک می دهیم تا هر چه سریع تر اشتغال برای جوانان ایجاد شود.

در همین حال دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی به سر می بریم و رفع موانع تولید از فرمایشات رهبری است، تصریح کرد: صرفه و صلاح بیت المال بر احیای قرارداد فولاد ایرانیان است.

مشکلات مربوط به گروه صنعتی لاوان نیز در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت که رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: تلاش ما بر این است که واحدهای تولیدی راکد و یا نیمه فعال دوباره راه بیفتند و اشتغال ایجاد شود.

حمیدی ابراز داشت: مصوبه ما این است که بدهی گروه صنعتی لاوان تسویه شود و هدف نهایی ما این است که این شرکت فعال شود و ایجاد اشتغال کند.

احیای قرارداد فولاد ایرانیان جهت تکمیل پروژه معدن خمرود با حمایت دستگاه قضایی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه