// کد مطلب: ۱۴۶۲۷۰

پرداخت الکترونیک سداد/

میزگرد بررسی ضوابط جدید تأسیس شرکت‌های پی‌اس‌پی برگزار شد

میزگرد بررسی ضوابط جدید تأسیس شرکت‌های پی‌اس‌پی برگزار شد
لینک کوتاه کپی شد

بانک مرکزی در مرداد 1401 ضوابط اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت را منتشر کرد. در این ضوابط‌نامه که مشتمل بر 44 ماده و 9 فصل است، مصوبه سال 1389 شورای پول و اعتبار در این رابطه، اصلاح و چگونگی ثبت شرکت‌های پی‌اس‌پی‌ و شرایط احراز صلاحیت اعضای هیئت‌‌مدیره و سهام‌داران بازنگری و تصویب شده و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت از این پس باید طبق مصوبه جدید بانک مرکزی فعالیت کنند.

بانک مرکزی در مرداد 1401 ضوابط اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت را منتشر کرد. در این ضوابط‌نامه که مشتمل بر 44 ماده و 9 فصل است، مصوبه سال 1389 شورای پول و اعتبار در این رابطه، اصلاح و چگونگی ثبت شرکت‌های پی‌اس‌پی‌ و شرایط احراز صلاحیت اعضای هیئت‌‌مدیره و سهام‌داران بازنگری و تصویب شده و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت از این پس باید طبق مصوبه جدید بانک مرکزی فعالیت کنند. اما بحث و جدل بر سر این ضوابط زیاد است و در مواردی شائبه انحصار در آن دیده می‌شود. «راه پرداخت» با برگزاری یک پنل و دعوت از کارشناسان و مسئولان سعی کرده از زوایای مختلف، ابعاد ضوابط جدید را بررسی کند. داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی؛ رضا قربانی، رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نصر؛ مهدی عبادی، مدیرعامل وندار؛ هادی ابراهیمی، مدیرعامل نگاه پرداخت؛ محمدحسین کاشی، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد و محمدمهدی شریعتمدار، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک مهمانان این پنل بودند.

محمدحسین کاشی مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد در این نشست گفت: «به‌ اعتقاد بنده بعد از سال‌ها که انحصار وجود داشته و دریافت مجوز برای تأسیس شرکت پرداخت الکترونیک سخت بوده، ضوابط جدید یک گام رو به‌ جلو است و باید به چشم یک فرصت به این فضا نگاه کرد، حال اینکه جزئیات آن چطور پیش خواهد رفت، قابل بحث است».

میزگرد بررسی ضوابط جدید تأسیس شرکت‌های پی‌اس‌پی برگزار شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه