// کد مطلب: ۱۴۶۲۸۱

رپرتاژ اگهی

آنچه درباره چشمه آبگرم نمی دانستید

آنچه درباره چشمه آبگرم نمی دانستید
لینک کوتاه کپی شد

دیگر لازم نیست برای بهره مند شدن از لذت آب تنی و شنا در چشمه های آبگرم، عازم یک سفر طولانی بشوید.

چشمه آبگرم چیست؟

چشمه آبگرم به چشمه ای گفته می شود که دمای آب آن 5 تا 6 درجه بیشتر از دمای متوسط هوای محیط اطرافش باشد. چشمه آبگرم از نظر میزان املاح و مواد معدنی، مواد رادیواکتیو، هیدروژن سولفوره و دی اکسید کربن، با آب های سطحی متفاوت است. این چشمه از اعماق زمین می جوشد و راه خود را از بین گسل ها و شکاف ها به سطح زمین باز می کند. برخی از این چشمه ها در اثر فعالیت‌ آتش‌فشانی پدید می آیند. آنها اغلب در کنار رودخانه و دریا و گاهی در دامنه کوهستان ها دیده می شوند.

حرارت چشمه آبگرم می تواند از حرارت مرکزی اعماق زمین یا واکنش مواد شیمیایی لایه های سطحی زمین ناشی شود. چشمه هایی که در دامنه ی کوهستان ها دیده میشوند اغلب منشا آتشفشانی دارند. چشمه های آب گرم علاوه بر خواص درمانی، به دلیل رسوب مواد معدنی مختلف، مناظر خارق العاده ای را در اطراف خود خلق می کنند. در فلات ایران، این نوع چشمه های معدنی در رشته کوه های البرز، زاگرس و آذربایجان قرار گرفته اند.

چشمه آبگرم چیست؟

انواع چشمه آب گرم و مشخصات آن

شاید تعجب کنید اگر بدانید ده نوع چشمه آبگرم در دنیا وجود دارند. آنها عبارتند از:

1. چشمه های طبیعی

2. چشمه های تفریحی + TCM

3. چشمه های داغ

4. آبگرم توانبخشی

5. چشمه آب گرم سونا

6. چشمه های سرگرمی

7. چشمه آب گرم کنفرانس و نمایشگاهی

8. آب گرم کشاورزی

9. چشمه آب گرم ملکی

10. چشمه آب گرم معنوی

هر چشمه آبگرم مشخصاتی دارد که با آن شناخته می شود، مانند: منشاء آب چشمه ، ترک یبات معدنی، اثرات درمان ی، میزان pH (میزان pH 2.6 برای درمان ژنیکوپاتی مزمن، فشار خون بالا و بیماری های پوستی مفید است. میزان pH 9.5 برای جوانسازی پوست مناسب می باشد)، حداکثر دما (آب با دمای بالاتر، یون های فعال بیشتری را در خود حل می کند)، فشار اسمز ی (میزان جذب مواد معدنی)، منع استفاده و احت یاط.

انواع چشمه آب گرم

آنچه درباره چشمه آبگرم نمی دانستید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه