// کد مطلب: ۱۴۷۴۲۰

دبیر شورایعالی توسعه سواحل مکران:

سواحل مکران تا سال ۱۴۰۵ متحول می‌شود

سواحل مکران تا سال ۱۴۰۵ متحول می‌شود
لینک کوتاه کپی شد

دبیر شورایعالی توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران با ظرفیت‌هایی که دارد و با عزم جدی دولت، کمک و همراهی مردم و مسوولان و تعریف یک برنامه توسعه‌ای تا سال ۱۴۰۵ متحول و مشکلات پیش رو آن مرتفع می‌شود.

حسین دهقان روز یکشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهارداشت: ظرفیت‌های بی بدلیل اقتصادی، تجاری و گردشگری، طبیعت، موقعیت جغرافیایی، نقش لجستیکی، مرزهای آبی و خاکی و صدها ظرفیت دیگری که سیستان و بلوچستان بویژه سواحل مکران دارد توجه به اینها می‌تواند در زمان کوتاهی تمام مشکلات را مرتفع و توسعه پایدار این استان را شاهد باشیم.

وی افزود: توسعه تمام عیار در سواحل مکران مد نظر است و برای حل مشکلات پیش رو در حال تلاش هستیم برای همین منظور استاندار سیستان و بلوچستان یک برنامه توسعه پنج ساله تعریف و بر اساس آن کارها را با هدف کلان توسعه سواحل مکران و با اولویت بندی و زمانبندی پیش ببرد.

دبیر شورایعالی توسعه سواحل مکران با اشاره به اینکه مردم محلی باید از توسعه سواحل مکران نفع ببرند، خاطرنشان کرد: کشور برای تصمیم گیری توسعه سواحل مکران جدی است و هم اینک شاهد اجرا طرح‌های مختلف برای توسعه این سواحل هستیم.

وی گفت: مردم و مسوولان این منطقه باید راه حلی برای رفع مشکلات داشته باشند تا تصمیم گیری راحت تر و شاهد توسعه سواحل مکران باشیم.

دهقان تصریح کرد: مجموعه مدیران سیستان و بلوچستان باید برای رفع مشکلات و توسعه استان تصمیم بگیرند تا برای همیشه با کمک هم به عمران و آبادانی برسیم.

وی بیان کرد: سواحل مکران گنجایش جمعیت 10 میلیون نفری را دارد ولی هم‌اینک در حدود 500 هزار نفر در سواحل ساکن هستند.

دبیر شورایعالی توسعه سواحل مکران با اشاره به اینکه مردم و مسوولان ساکن در این سواحل نباید بدنبال چیز دیگری برای توسعه باشند چون همه ظرفیت‌ها را این منطقه راهبردی و بکر دارد، افزود: آماده سازی زیرساخت‌های توسعه‌ای مهمترین نیاز برای این منطقه است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بندرشهیدبهشتی چابهار برای توسعه نیازمند تکمیل ریل، جاده و امکانات رفاهی است برای توسعه و تحقق این موارد و توسعه متوازن تخصیص امکانات و اعتبارات دولتی و جذب سرمایه گذاری از ضرورتهاست.

دهقان بر صدور مجوز به صیادان پشت نوبت تاکید کرد و گفت: صیادان برای تولید و اشتغال موثر هستند لذا نیاز است این بخش شیلات توجه ویژه شود.

حسین دهقان در سفر به چابهار از طرح‌های زیرساختی راه آهن، پتروشیمی و طرح‌های تجاری اقتصادی و ترانزیتی بازدید و با قشرهای مختلف مردم و مسوولان دیدار و گفت وگو کرد.

سواحل مکران تا سال ۱۴۰۵ متحول می‌شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه